Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه آسیب های اجتماعی خبرگزاری فارس، سازمان بهزیستی یکی از آن نهادهای خدمات‌رسان به بخش‌های حمایت پذیر جامعه است، در این گزارش به برخی خدمات این سازمان و آمار و ارقام آن نهاد حمایتی خواهیم پرداخت.

براساس آخرین آمارهای اعلام شده از سوی سازمان بهزیستی کشور، حدود یک میلیون و ۵۶۷ هزار نفر دارای معلولیت در کشور وجود دارد و ۶ میلیون و ۸۵۰ هزار خانوارهای تحت پوشش با اعضای خانوار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش، ۹۵۵ مرکز نگهداری معلولین و ۵۶۱ مرکز نگهداری کودکان در کشور در حال فعالیت هستند و آمار فرزندان نگهداری شده در مراکز بهزیستی نیز ۸۴۸۹ نفر، خانواده‌های چندقلویی تحت پوشش ۱۶۶۱۸ نفر و  زنان سرپرست خانوار گیرنده مستمری ۲۴۹ هزار نفر است.

 تعداد مراکز مشاوره در کشور ۳۱۹۹ نفر، افراد دارای ضایعه نخاعی گیرنده حق پرستاری ۲۸۶۳۴ نفر افراد دارای حمایت حق پرستاری در منزل ۳۱۹۵۸ نفر هستند.

در تهران ۱۴۴/۶۶۱ نفر دارای معلولیت هستند و پس از آن به ترتیب استانهای خراسان رضوی با ۱۲۹ هزار و ۱۲۳ نفر و استان فارس با دارا بودن ۱۲۴ هزار و ۵۵۷ نفر بیشترین افراد دارای معلولیت در کشور را دارا هستند.

 استان‌های سمنان با ۱۴ هزار و ۳۸۹ نفر و ایلام با ۱۶ هزار و ۱۷۲ نفر کمترین آمار معلولیت در کشور را دارند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آمار معلولان کشور جامعه معلولان آمار بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۹۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، دادستان فسا گفت:جشن گلریزان در حمایت از معلولان مرکز نگهداری امیرالمومنین فسا برگزار  و به همت خیران فسایی بیش از ۳۰۰ میلیون تومان به این مرکز اهدا شد.

هوشمندی افزود: یک خیر فسایی، قطعه زمینی به این مرکز اهدا کرده است که به زودی با همکاری خیران و شهرداری این شهرستان ساخت آن آغاز می‌شود.

در این مرکز شبانه روزی، ۴۰ معلول ذهنی پسر بالای ۱۴ سال نگهدای می‌شوند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بیشترین و کمترین تعطیلات رسمی از آن کدام کشور است؟
  • تجلیل جامعه معلولان از یک برنامه تلویزیونی/«نامیرا» فرهنگسازی کرد
  • کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان
  • بیشترین نرخ بیکاری متعلق به کدام استان؛ روندها رو به کاهش به چه معناست؟
  • بیشترین نرخ بیکاری متعلق به این استان کردنشین است
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • کدام دهک بیشترین تورم را تجربه کرد؟
  • بیشترین و کمترین سرقت‌ها در کدام شهرهای استان کرمان رخ می‌دهد؟
  • بلیت هواپیما و دیگر سامانه های حمل و نقل برای معلولان نیمه بها شد
  • امکان خرید بلیت نیم‌بها از سامانه‌های حمل‌ونقل ریلی و هوایی برای معلولان شدید