Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، شورای تبیین مواضع بسیج اساتید و بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان گیلان با ارسال نامه‌ای مشترک، خواستار رسیدگی به اوضاع جهاد دانشگاهی در کشور و استان گیلان شدند.

در متن نامه شورای تبیین آمده است:

سلام علیکم؛
ضمن عرض خداقوت و آرزوی توفیق روزافزون برای دولت حضرتعالی، بدینوسیله فریاد تظلم خواهی جامعه دانشگاهیان گیلان به نمایندگی از جهادگران مظلوم جهاد دانشگاهی به عرض مبارک می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

جناب آقای دکتر رئیسی؛ ضمن سپاس بیکران از اقدام انقلابی دولت مردمی شما در آزادسازی سواحل، آیا وقت آن نرسیده است؟ 

که ضرب العجلی برای آزادسازی کرانه‌های اشغال شده اقیانوس انقلاب اسلامی در مراکز اصلی و راهبردی کشور را صادر نمایید!؟ 

آیا صحیح است که جهاد دانشگاهی به عنوان مهمترین پایگاه و مقر تاسیسی انقلاب اسلامی برای فتح حوزه‌های عالی، پژوهشهای استعمار زده، همچنان در اشغال وابستگان به جریان‌های خاص سیاسی و بانیان وضع موجود قرار داشته باشد؟ 

آیا اکنون که کشور به شدت نیاز به کاربردی شدن دانش تولیدی برای حل مسائل و معضلات دارد، بازگرداندن نهادی مثل جهاد دانشگاهی به اصل خودش اولویت ندارد؟ 

جناب آقای رییس جمهور؛ 

جریان منحط واداده و واپسگرا، تمام تلاش خود را پس از جنگ تحمیلی مصروف داشت تا نهادهای جهادی انقلاب را مصادره نموده و یا بی‌اثر نماید که بعنوان نمونه جهاد سازندگی را مستحیل نمودند و از جهاد دانشگاهی نیز جز اسمش چیزی باقی نگذاشتند. 

آیا این نهاد نباید همچون دوره ابتدای انقلاب و زمان جنگ تحمیلی به دامان انقلاب اسلامی، بعنوان محملی برای حضور دانشمندان جوان انقلابی برای حل معضلات و نیازهای کشور بازگردد؟ 

اگر چه نمی‌توان برخی د ستاوردهای پژوهشگران جهاد دانشگاهی را به خصوص در پژوهشکده رویان، فراموش کرد اما آیا می‌توان ظرفیت‌های معطل مانده این نهاد را نیز از نظر دور نگاه داشت؟ 

ظرفیت‌های پژوهشی ایجاد شده پیشین در کشاکش سیاسی بازی مدیران کنونی، گرفتار کاغذ بازی‌ها و سرگردانی‌های بالاثر شده است. 

جناب آقای رییس جمهور؛ آیا از وضعیت اداره کنندگان و محافل پشت پرده جهت دهنده این نهاد مطلع هستید؟ 

ترکیب اداره ناکارآمد این نهاد در کشور عموما و در استان گیلان خصوصا، با ایده‌ها و اهداف دولت شما سازگاری دارد؟ 

وضعیت نابسامان این نهاد در استان گیلان به حدی است که قریب به ۵ ماه از پرداخت حقوق کارکنان و اعضای هیات علمی نجیب و خویشتندار خود ناتوان بوده است در حالیکه در همین شرایط مشغول بازی‌های پشت پرده برای تعیین مدیرانی در این نهاد انقلابی هستند که حتی در دولت پیشین نیز بعلت مواضع بشدت رادیکال فتنه جویانه خود برکنار شدند؟! 

مع الاسف جهاد دانشگاهی بیش از یک دهه است که به ورطه توسعه سیستم جذب دانشجو و افزایش فضاهای آموزشی به انحراف از اهداف اصلی خود کشیده شده است و در این میان شاهد افت شدید توجه به نیروهای اصیل انقلابی و برنامه‌های ایشان بوده است. 

برای نمونه استان گیلان از جمله مناطقی است که به شدت از چالش‌های زیست محیطی رنج می‌برد، حال اینکه جهاد دانشگاهی در همین گیلان دارای پژوهشکده محیط زیست است. شایسته است عملکرد این پژوهشکده در مشاوره برای حل حقیقی مسائل زیست محیطی استان بررسی شود، آیا در حد و شأن معنای جهاد بوده است؟ 

جناب دکتر رئیسی! جامعه دانشگاهی استان گیلان از آنجناب تقاضای رسیدگی عاجل به وضعیت بغرنج و شکننده جهاد دانشگاهی بعنوان یکی از دست آوردهای بی‌بدیل انقلاب اسلامی را دارد. بدیهی است تا حصول نتیجه به روشنگری و اقدامات مطالبه گرایانه بسیجی و جهادی خود ادامه خواهیم داد. 

والسلام علی من اتبع الهدی ۵ اسفند ۱۴۰۰

شورای تبیین مواضع بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان گیلان

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان گیلان

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: بسیج دانشجویی نامه سرگشاده رئیس جمهور بسیج اساتید انقلاب اسلامی جهاد دانشگاهی استان گیلان شورای تبیین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۹۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد

رییس مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به رییس‌جمهور، دو قانون مصوب مجلس را ابلاغ کرد.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، طی نامه‌ای به حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور دو قانون به شرح زیر را برای اجرا ابلاغ کرد:

۱- قانون تفسیر ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی

۲- قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت گنت ترکیه به داوری

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور: آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است
  • سعیدی: اگر معادل اختلاس چای دبش صرف زیرساخت‌های استان سیستان و بلوچستان می‌شد، دیگر چیزی نمی‌خواستیم
  • دانشجویان گیلانی از جنبش دانشجویی آمریکا و اروپا حمایت کردند
  • مسابقات ملی «سدید»‌ بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی در دانشجویان است
  • تجمع جامعه دانشگاهی مشهد در محکومیت برخورد با حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا 
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • حمایت جامعه دانشگاهی آبادان و خرمشهر از جنبش دانشجویی جهان علیه صهیونیست ها
  • جمیله علم الهدی خطاب به غربی ها: به ایران بیایید و وضعیت زنان را ببینید
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویی ضد صهیونیستی
  • بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی پیرامون حضور وزیر علوم در این دانشگاه: آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید! شما اخراج اساتید ضد انقلاب و اسلام و دین از دانشگاه‌ را، تبدیل به ابزاری برای تسویه‌حساب‌های شخصی کردید