Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-04@03:38:47 GMT

هزینه‌های صادرات باید کاهش یابد

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۶۰۰۰۰

معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به فاصله‌ای که بین بنگاه‌های اقتصادی تا حلقه آخر فضای کسب و کار شکل گرفته و هزینه‌هایی را به کشور تحمیل می‌کند، گفت: با یکپارچه سازی نهاد‌های دولتی و قانون گذاری باید هزینه‌های صادرات را کاهش دهیم. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام شاتا، فرهاد نوری در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان کرمان گفت: همه ما نیازمند حرکت رو به جلو هستیم تا چرخ‌های توسعه کشور را با سرعت بیشتری به حرکت درآوریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: در حوزه محصولات دانش بنیان و دارو و دارو‌های خاص بیش از چند میلیون دلار صرفه جویی ارزی داشتیم، و در این حوزه جوانان با تولید محصولات دانش بنیان و پیشرفته جلوی خروج ارز را از کشور گرفته اند.

معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران با تاکید بر اینکه فرایند رو به جلو اقتصاد کشور آغاز شده است گفت: امیدواریم در سال آینده بتوانیم صادرات ایران را در جایگاه واقعی خود قرار دهیم.

وی ادامه داد: شورای عالی صادرات با پشتوانه جدید قانونی در حال شکل گیری است که امیدواریم امور یکپارچه سازی را انجام دهد و این پیشنهاد مصوبه شود تا ضرورت اجرایی داشته باشد.

نوری عنوان کرد: این پیشنهادات در جمع بخش خصوصی اعلام خواهد شد تا نظرات این بخش نیز در تقویت اقتصاد کشور موثر بیفتد و در سال ۱۴۰۱ اثرات آن را ببینیم.

وی افزود: تصمیم گیری در سطح کلان برای بهبود وضعیت صادرات بسیار دشوار است، زیرا هفته گذشته یک تولید کننده در استان‌ها اعلام کرد که در کالا‌های شیمیایی به تولید انبوه رسیده و اجازه واردات داده نشود.
معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: این در حالی بود که طی مکاتبه‌ای مشخص شد تولید کارخانه کمتر از ۱۰ درصد نیاز کشور را تامین می‌کند، لذا نباید با شعار تولید ملی، چرخ کارخانه‌ها را از کار بیندازیم.

استاندار کرمان نیز در این نشست گفت: متخصصان را باید در تار و پود صنعت تزریق کنیم، صنعتگر بداند کار او فقط اداره واحد تولیدی خودش است و صادرات را به افراد خبره این حوزه بسپرد.

علی زینی وند افزود: این‌ها هزینه نیست و در واقع به سرمایه گذاری عمیق و چندوجهی تبدیل می‌شود؛ در حوزه ظرفیت‌های استان کرمان این خلا‌ها را پر کرد.

وی اظهار داشت: همچنان ذهنیت مردم ما روی برخی کالا‌های خارجی و برند‌ها حتی پس از گذشت چند نسل است، اما در واقع کیفیت آن‌ها از محصولات داخلی کمتر است در حالی که ذهنیت مصرف کننده را در این خصوص نمی‌توانیم تغییر دهیم، آنان کار عمیق کرده اند و تا نسل‌ها جایگاه خود را در بازار حفظ می‌کنند.

استاندار کرمان با طرح این پرسش که چرا باید بازار‌های نزدیک همچون عراق و سوریه را از دست بدهیم گفت: از بازرگانان استان کرمان انتظار داریم که این بازار‌ها را تصرف و تصاحب کنند.

وی ادامه داد: ما حتی بازار‌های پسته را نتوانستیم حفظ کنیم؛ پسته کرمان و رفسنجان در ذهن همه مردم جایگاه خاصی دارد، اما آن بازار را هم از دست می‌دهیم و باید برنامه ریزی جدی داشته باشیم.

زینی وند گفت: صادرکننده ما نباید از ارزان شدن دلار و از دست دادن بازار‌های خود بترسد که وجود این اتفاق نشان می‌دهد پایه‌های اقتصاد ما محکم نیست.

استاندار کرمان تصریح کرد: نرخ دلار و حتی در جا‌هایی تحریم‌ها به داد ما می‌رسد لذا صادرکنندگان باید به دقت روی این حوزه برنامه ریزی کنند، اگر انرژی را بخواهیم به قسمت معمول جهانی به صنعت بدهیم آن صنایع چکار می‌کنند لذا باید با دید راهبردی روی این حوزه کار کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: صادرات استان طی ۱۱ ماهه امسال به ۲.۲ میلیارد دلار رسیده و این در حالی بود که تراز تجاری ما ۷۰۰ میلیون دلار مثبت اعلام شده است.
استاندار کرمان خاطرنشان کرد: این همه ظرفیت صادراتی استان از جمله پسته، خرما، صنایع معدنی و صنایع دستی زیبا در استان وجود دارد که اعتقاد دارم کف صادرات کرمان باید پنج میلیارد دلار باشد که دور از دسترس نیست.
وی یادآور شد: رسیدن به آمار پنج میلیارد دلار صادرات نیاز به پیگیری، تمرکز و هماهنگی در اخذ تصمیمات استانی دارد.

در این آیین از صادرکنندگان برتر استان کرمان از جمله علی پورجعفری شرکت ایران گستر سیرجان، احسان حسینخانی مدیرعامل شرکت شهریار هورخش کریمان (جوانترین صادرکنندگان استان)، محمدعلی نژادمحمودی مدیرعامل فروآلیاژ رباط، حسین افرازی شرکت ویژه استان شرق، مجتبی قیاسی حافظی از شرکت پدیده سیرجان، رمضان قربان ابراهیمی شرکت سیرجان ایرانیان، محمد ربانی مدیرعامل سیمان ممتازان، حامد آشورزاده شرکت فروپلیمر کویر رفسنجان، مجتبی ابراهیمی شیر پگاه کرمان، محمد محیاپور توسعه آهن و فولاد گل‌گهر و علیرضا کریمی رحمت آبادی شرکت روغن موتور پردیس، حسن باقرپور شرکت توسعه بابکان و محمد صالحی شرکت سیرجان زمرد قدردانی شد.   بیشتر بخوانید: گسترش همکاری‌های تجاری ایران و پاکستان

انتهای پیام/

  برچسب ها: اخبار اقتصادی صادرات صادرکنندگان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی صادرات صادرکنندگان استاندار کرمان استان کرمان بازار ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۰۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت معاونت علمی از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان سمنان

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، توافق نامه همکاری دو جانبه بین سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و پارک علم و فناوری استان سمنان در راستای توسعه صادرات محصولات شرکت‌های مستقر در پارک این استان منعقد شد.

این  توافق‌نامه در راستای کمک به توسعه صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و واحد‌های فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان، بین پارک علم و فناوری استان سمنان در بحث توسعه صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و واحد‌های فناور و سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری منعقد شد.

همکاری دو جانبه در خصوص توسعه سرمایه‌گذاری، روابط بین‌الملل و صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و واحد‌های فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان در راستای تحقق اهداف و ماموریت‌های پارک در راستای انتخاب شرکت‌های دارای ظرفیت صادراتی در حوزه‌های مختلف و بررسی اولیه ظرفیت‌های صادراتی و محصول شرکت، اتصال شرکت‌های دارای ظرفیت صادراتی در حوزه‌های مختلف به کارگزار صادراتی یا کارگزاران تجارت برون مرزی مورد تایید برای ارزیابی سطح صادراتی شرکت (ERA)، برگزاری دوره‌های مهارت افزایی جهت توسعه صادرات شرکت‌های دارای ظرفیت صادراتی در حوزه‌های مختلف، ارتباط با کارگزار معتبر ارائه دهنده خدمات حقوقی در حوزه صادرات محصولات و عقد قرارداد‌های بین‌المللی و برگزاری مشترک نمایشگاه‌های بین‌المللی است.

پارک علم و فناوری استان سمنان متعهد شد از تمامی ظرفیت‌های خود جهت توسعه سرمایه‌گذاری، روابط بین‌الملل و صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و واحد‌های فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان استفاده و فضا، امکانات و زیرساخت‌های لازم جهت انجام موارد مرتبط با موضوع تفاهم‌نامه را تامین کند.

سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری نیز متعهد شد نیروی متخصص، امکانات فنی و زیرساخت‌های تخصصی لازم جهت انجام موارد مرتبط با موضوع تفاهم‌نامه را تامین و اتصال شرکت‌های دارای ظرفیت صادراتی در حوزه‌های مختلف به کارگزار صادراتی یا کارگزاران تجارت برون مرزی مورد تایید برای ارزیابی سطح صادراتی شرکت (ERA) تسهیل کند.

 

در جریان این توافق‌نامه معاونت علمی مسئولیت تسهیل اتصال شرکت‌های دانش‌بنیان و واحد‌های فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان را به کارگزاران حقوق بین‌الملل جهت بررسی قرارداد‌های بین‌المللی شرکت‌ها و دریافت مشاوره‌های حقوق بین‌الملل را عهده‌دار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سازمان ملل هزینه بازسازی غزه را حدود ۵۰ میلیارد دلار برآورد کرد
  • میزان صادرات نفت اعلام شد/ تراز تجاری ایران در این وضعیت است
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین/ تراز تجاری مثبت ماند
  • صادرات ۴.۱ میلیارد دلاری نفت/ تراز تجاری مثبت شد
  • فراتر رفتن تجارت خارجی از ۱۰ میلیارد دلار
  • راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده
  • تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار افزایش می یابد
  • سمنان|وقتی تحریم‌ باعث کاهش هزینه مواد اولیه یک شرکت می‌شود
  • حمایت معاونت علمی از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان سمنان