Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده کارگران در شورای عالی کار، گفت: اگر در سال دستمزد کارگران ۴۰ درصد افزایش پیدا کند، اما حقوق کارمندان ۲۰ درصد این خیلی به چشم می‌آید درحالی‌که حقوق کارمندان با مزایای دیگری‌ترمیم می‌شود. هادی ابوی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص افزایش میزان حقوق در لایحه دولت و تأثیر آن بر دستمزد کارگران، با بیان اینکه افزایش دستمزد کارگران هیچ ارتباطی با لایحه بودجه دولت ندارد، افزود: یعنی تنها مرجعی که می‌تواند در رابطه با دستمزد کارگران نظر و یا مصوبه‌ای بدهد شورای عالی کار متشکل از نمایندگان دولت، کارگری و کارفرمایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفتهٔ وی لایحه بودجه دولت برای پرداخت هزینه‌ها و حقوق کارمندان دولت است، اما بخش کارگری دولت نیز باید به رعایت مصوبات شورای عالی کار ملزم شوند.
دبیر کل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور بابیان اینکه در دستمزد کارگران فقط درصد افزایش‌ها دیده می‌شود به‌عنوان مثال اگر در سال دستمزد کارگران ۴۰ درصد افزایش پیدا کند، اما حقوق کارمندان ۲۰ درصد این خیلی به چشم می‌آید، افزود: درحالی‌که در شبکه دولت کارمندان از مزایای رفاهی و دریافت‌های جنبی دیگری نیز برخوردارند که میزان حقوقشان را ترمیم می‌کند.

نماینده کارگران در شورای عالی کار در پایان خاطرنشان کرد: باید توجه کرد که بسیاری از کارگرانی که در شبکه دولت فعالیت می‌کنند ۱۰۰ درصد موافق هستند تا مسائل حقوقی آن‌ها مانند کارمندان دولت در نظر گرفته شود.   بیشتر بخوانید: ناآگاهی از قانون کار؛ دلیل اصلی اختلافات کارگری و کارفرمایی است/ اخراج کارگران در ماه‌های پایانی سال فرار از قانون است   انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار اقتصادی کارگران دستمزد

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی کارگران دستمزد دستمزد کارگران شورای عالی کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۰۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق بازنشستگان ۳۵ درصد افزایش یافت

به گزارش جام جم آنلاین، «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: به پیشنهاد وزارت کار، افزایش حقوق بازنشستگان امروز در هیأت دولت تصویب شد و حقوق حداقل‌بگیران ۳۵ درصد افزایش می‌یابد.

وی افزود: به عنوان مثال یک فرد بازنشسته دارای همسر که یک فرزند داشته باشد، بالای ۱۰ میلیون تومان دریافتی خواهد داشت و البته سایر سطوح هم افزایش ۲۲ درصد و یک مبلغ ثابت دارند.

دیگر خبرها

  • حقوق بازنشستگان ۳۵ درصد افزایش یافت
  • کلاف سردرگم تعیین دستمزد کارگری (پادکست)
  • احتمال تغییر رقم دستمزد کارگران در ۱۴۰۳ تقویت شد؛ آیا مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • دیوان‌عدالت، رای به ابطال مصوبه افزایش حقوق کارگران می‌دهد؟/ میرغفاری: مزد ۱۴۰۳ مشروعیت خود را بین جامعه کارگری از دست داده است
  • مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ۴۰ درصد افزایش خواهد یافت
  • دولت با شیوه سه جانبه‌گرایی تعیین حقوق کارگران موافق است
  • احتمال تغییر رقم دستمزد کارگران در ۱۴۰۳ تقویت شد/ آیا مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • روزگار به نام کارگر شد و به کام کارگر نشد
  • وزیر کار: تعیین دستمزد توسط مجلس گلایه‌ها را کاهش می‌دهد