Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس پیشنهاد سینماداران و تهیه‌کنندگان به سازمان سینمایی، سال آینده بهای بلیت سینما‌ها ۶۶درصد گران می‌شود.

خبرگزاری میزان _ روزنامه همشهری نوشت: در صورت موافقت سازمان سینمایی با پیشنهاد سینماداران و تهیه کنندگان، بهای بلیت سینما‌ها در سال۱۴۰۱، ۶۶درصد رشد می‌کند. در آخرین جلسه شورای صنفی نمایش، موضوع گران شدن بلیت سینما‌ها مطرح و در نهایت تصمیم گرفته شد بهای بلیت سینما‌ها تا ۵۰هزار تومان افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این افزایش قیمت البته تبصره‌هایی دارد. بلیت‌های ۵۰هزار تومانی صرفا شامل پردیس‌های مدرن می‌شود و در روز‌های آخر هفته، ایام تعطیلی و سانس‌های پایانی با چنین افزایش قیمتی مواجه خواهیم شد. با توجه به اینکه مخاطبان در این سال‌ها بیشتر در پردیس‌های مدرن فیلم می‌بینند و بیشتر روز‌های آخر هفته و در سانس‌های پایانی سینما می‌روند، بلیت‌های ۵۰هزار تومانی رسما در سانس‌های شلوغ عرضه خواهد شد.

در روز‌های گذشته برخی از سینماداران به ارزان بودن بهای بلیت سینما‌ها اشاره کرده بودند. چنان‌که مدیر سینما آزادی گفت: بهای بلیت سینما دست‌کم باید به آن اندازه قیمت یک ساندویچ باشد.

سینماداران معتقدند بهای بلیت به نسبت تورم بسیار ارزان است و حتی برخی بهای بلیت سینما‌ها را با قیمت بلیت کنسرت‌های موسیقی مقایسه کرده بودند (که البته خیلی قیاس منطقی‌ای نیست). برخی کارشناسان اکران هم در گذشته به مقایسه بهای بلیت سینما‌ها در ایران و کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس و کشور‌های اروپایی پرداخته بودند تا نتیجه مطلوبشان را از این قیاس بگیرند؛ اینکه بلیت سینما‌ها در ایران خیلی ارزان است.

نکته‌ای که درنظر گرفته نمی‌شود میزان سینما رفتن ایرانی‌ها در طول سال است و اینکه در ۲ سال اخیر به‌خاطر کرونا تعداد سینمارو‌ها کاهشی بی‌سابقه در تاریخ سینمای ایران را تجربه کرده است.

البته شورای صنفی نمایش کنار افزایش بهای بلیت سینماها، امکانی هم برای مخاطبان درنظر گرفته است. قرار است در سال جدید ۲ روز در هفته بلیت سینما‌ها به‌صورت نیم‌بها عرضه شود. احتمالا در سال۱۴۰۱ یکشنبه‌ها مثل سه‌شنبه‌ها گیشه سینما‌ها بلیت‌ها را به‌صورت نیم‌بها عرضه می‌کنند.

سینما رفتن سال‌هاست که از سبد بیشتر خانواده‌های ایرانی حذف شده است. طوری‌که حتی پرفروش‌ترین فیلم‌های این سال‌ها هم اغلب به لحاظ تعداد تماشاگر در حد معمولی‌ترین فیلم‌های دهه۶۰ مخاطب نداشته‌اند. با توجه به شرایط اقتصادی، طبیعی است که با همین بهای فعلی هم سینما رفتن برای خانواده‌ها دشوار باشد و با بلیت‌های ۵۰هزار تومانی احتمالا عده‌ای از مخاطبان فعلی هم از خیر سینما رفتن می‌گذرند. باید دید در نهایت سازمان سینمایی چه تصمیمی درباره پیشنهاد سینماداران و تهیه‌کنندگان خواهد گرفت و آیا پیشنهاد ۵۰هزار تومانی رأی می‌آورد یا خیر؟

بیشتر بخوانید: ۱۰ ستاره پرفروش سینمای امسال

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: سینما گیشه سینما

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سینما گیشه سینما بهای بلیت سینما ها ۵۰هزار تومانی سینما رفتن بلیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۰۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۵ درصدی حقوق بازنشستگان حداقل بگیر/کمترین حقوق آن ها ۱۰ میلیون تومان می شود

سخنگوی دولت گفت: به پیشنهاد وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی، حقوق بازنشستگان حداقل بگیر ۳۵ درصد افزایش یافت و حداقل حقوق این افراد ۱۰ میلیون تومان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی بهادری‌جهرمی امروز_چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به پیشنهاد وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی، حقوق بازنشستگان حداقل بگیر ۳۵ درصد افزایش یافت و حداقل حقوق این افراد ۱۰ میلیون تومان خواهد بود.

وی بیان کرد: یکی از محورهای مهم سیاست‌های سازمان تامین اجتماعی به حوزه انتظام‌بخشی به سیاست‌های حمایتی در کشور اختصاص دارد و امروز آیین‌نامه‌ای در هیات وزیران به منظور ایجاد پنجره واحد خدمات حمایتی ایرانیان و در راستای محور مهم سیاست‌های کلی تامین اجتماعی به تصویب رسید.

بهادری‌جهرمی خاطرنشان کرد: هیات وزیران امروز با این آیین که به پیشنهاد وزارت کار به هیات وزیران تقدیم شده بود و در جلسات متعدد کمیسیون‌های مربوطه مورد بحث و بررسی قرار گرفته بود موافقت کرد که بتوانیم انتزاع‌بخشی مناسبی داشته باشیم و هم کارآمدی و هم انسجام را در خدمت‌رسانی حمایتی به جوامعی که تحت پوشش نهادهای مختلف حمایتی هستند و یا به روش‌های مختلف حمایت‌هایی از آنها انجام می‌گیرد مطابق این مصوبه داشته باشیم.

وی ادامه داد: درخصوص سیل سیستان و بلوچستان که پیش از این گزارش‌هایی در همه جلسات از ابتدای سیل تا امروز وزرای مرتبط در جلسه ارائه کرده بودند امروز به پیشنهاد مشترک وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه در جلسه هیات وزیران مقرر شد که فعلاً میزان هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان به صورت تنخواه در اختیار استاندار و وزارت کشور قرار بگیرد تا بتوانند به عنوان هزینه‌های ضروری اولیه در سطح استان هزینه کنند البته مبالغ خسارت که بیش از این برآورد شده بعد از برآورد نهایی توسط مجموعه‌ها و دستگاه‌های مربوطه درخصوص آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

کد خبر 749683

دیگر خبرها

  • توخل درها را باز کرد: شاید در بایرن بمانم!
  • از آغاز پیش‌فروش بلیت یک نمایش تا «مدرسه در دست بچه‌ها»
  • بهار کتاب ایران/از افزایش اجاره غرفه‌ها تاابهامات حضور مهمان ویژه
  • رشد اندک بهای سکه و ثبات قیمت نیم سکه در معاملات امروز
  • بهار کتاب ایران؛از افزایش اجاره غرفه‌ها تاابهامات حضور مهمان ویژه
  • جزئیات مست عشق؛ مولانا و شمس در پرده سینما
  • روبرت لواندوفسکی یک پیشنهاد نجومی از عربستان را رد کرد
  • افزایش ۳۵ درصدی حقوق بازنشستگان حداقل بگیر/ کمترین حقوق ۱۰ میلیون تومان می‌شود
  • افزایش ۳۵ درصدی حقوق بازنشستگان حداقل بگیر/کمترین حقوق آن ها ۱۰ میلیون تومان می شود
  • خبر خوش سخنگوی دولت برای بازنشستگان تامین اجتماعی