Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، نمودار پروتکل‌های بهداشتی و برنامه کشوری واکسیناسیون نشان می‌دهد که شرایط در برخی اماکن عمومی و واحد‌های صنفی همچنان با کم‌کاری‌هایی همراه است.

رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی و مکان‌هایی که شاهد تردد روزانه هموطنان هستیم، می‌تواند از چرخش ویروس و انتقال بیماری جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مجتمع‌های تجاری و اداری، فروشگاه‌های بزرگ و واحد‌های صنفی از جمله مکان‌های پرتردد روزانه هستند که اگر قرار باشد پروتکل‌ها در این مراکز رعایت نشود، نمی‌توان امیدوار بود که زنجیره انتقال ویروس قطع شود.
بر اساس این گزارش، شاید اصل مهم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی اماکن عمومی و شلوغ، وجود تهویه باشد، اما در شرایطی که هوا سرد است و معمولاً در‌ها و پنجره‌ها بسته می‌ماند، استفاده از تهویه و ماسک در چنین محیط‌هایی، بهترین و مؤثرترین راهکار جلوگیری از انتشار و گسترش ویروس است.

در استفاده از تهویه مناسب، مراکز ورزشی، تالار‌های پذیرایی و مدارس به ترتیب کمترین رعایت را داشته‌اند.

توجه به واکسیناسیون و تزریق واکسن نیز می‌تواند ما را در مقابل ویروس ایمن کند. از همین رو، اگر در انجام این کار نیز جدی باشیم، علاوه بر ایمنی جمعی، می‌توان از بیمار شدن خود و دیگران جلوگیری کرد.

فاصله‌گذاری اجتماعی و فیزیکی، یکی دیگر از پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی است که اگر به درستی رعایت شود، تاثیر بسیار زیادی در شکستن چرخه انتقال ویروس خواهد داشت.

هر وقت ماسک‌ها را برداشته‌ایم، کرونا قدرتمندتر شده است
استفاده از ماسک، همواره کاربردی‌ترین پروتکل بهداشتی در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا بوده است. تجربه موج‌های مختلف کرونا نشان داده است که هر وقت ماسک‌ها را برداشته‌ایم، کرونا قدرتمندتر شده است بنابراین، استفاده از ماسک به همراه تزریق واکسن و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، سه اصل مهم در جلوگیری از انتشار و گسترش بیماری هستند و کمترین فاصله‌گذاری نیز به ترتیب مربوط به مهد‌های کودک، تالار‌ها و پاساژ‌ها بوده است.

به گزارش ایرنا، دیروز (جمعه ششم اسفند) ۲۱۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۶ هزار و ۱۶۶ نفر رسید.

تاکنون ۶۲ میلیون و ۶۷۴ هزار و ۹۱۳ نفر دُز اول، ۵۵ میلیون و ۳۲۴ هزار و ۲۱۶ نفر دُز دوم و ۲۲ میلیون و ۸۳۸ هزار و ۳۳۴ نفر دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۴۰ میلیون و ۸۳۷ هزار و ۴۶۳ دُز رسیده است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: ماسک وزارت بهداشت نانوایی پروتکل های بهداشتی اماکن عمومی پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۰۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممبینی خبر داد: افزایش پاداش تیم‌های ملی با یکسری پروتکل‌ها

دبیرکل فدراسیون فوتبال از افزایش پاداش تیم‌های زیرمجموعه این فدراسیون با یکسری پروتکل‌ها خبر داد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، هدایت ممبینی در حاشیه مراسم استقبال از اعضای تیم ملی فوتسال پس از قهرمانی در جام ملت‌های آسیا 2024 اظهار داشت: به جامعه ورزش و فوتبال کشور تبریک می‌گویم. پتانسیل فوتسال کشورمان در این مسابقات نشان داده شد و امیدواریم در جام جهانی فوتسال در ازبکستان در شهریور ماه باعث شادی مردم شویم و سطح فوتسال‌ و استعدادهای‌مان را به دنیا نشان دهیم.

وی در مورد نزدیک شدن سطح تیم‌ها در مسابقات جام ملت‌های آسیا تصریح کرد: تیم‌های منطقه کافا که خودمان عضو هیئت رئیسه آن هستیم، پیشرفت قابل توجهی به واسطه سرمایه‌گذاری روی فوتبال و فوتسال کرده‌اند. چهار تیم از کافا به جام جهانی فوتسال راه پیدا کرده‌اند که جای خوشبختی برای ما خواهد بود. فوتسال ایران باعث رشد چشمگیر این منطقه شده است. مربیان ایرانی در کشورهای مختلف از جمله افغانستان حضور دارند و این نشان می‌دهد فوتسال روند رو به رشدی را دنبال می‌کند.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که آخرین روند گرفتن اسپانسرهای برای تیم‌های ملی فوتبال و فوتسال به کجا رسید، گفت: مشکلات ما بودجه‌ای است که فدراسیون باید در اختیار بگیرد. فضای فوتبال به شکلی است که باید اسپانسری را بالا ببریم. تا زمانی که بحث حق پخش تلویزیونی حل نشود، شاید اسپانسرها نیز رغبتی برای جلو آمدن نداشته باشند. در دولت جدید و البته در مجلس اتفاقات خوبی می‌افتد و وزیر ورزش مدام پیگیری می‌کند. امیدوارم با گرفتن حق پخش برای فدراسیون و باشگاه‌ها روند رو به رشدی برای فوتبال‌مان داشته باشیم.

ممبینی راجع به پاداش‌های در نظر گرفته شده برای اعضای تیم ملی فوتسال خاطر نشان کرد: در طول برگزاری مسابقات یکسری پاداش‌ها که شاید چشمگیر نباشد به بازیکنان دادیم. فردا جلسه‌ای داریم تا میزان پاداش‌ها را با رعایت یکسری پروتکل‌ها بیشتر کنیم. این بحث برای کلیه تیم‌های ملی است. تیم ملی بانوان زیر 18 سال قهرمان کافا شده و فوتبال ساحلی نیز به مقام سوم جهان دست یافته است. همه اینها باعث شده است که راهکاری داشته باشیم تا بتوانیم زحمات بازیکنان را جبران کنیم.

وی درباره آخرین وضعیت استفاده از سیستم‌های VAR در فوتبال ایران یادآور شد: در بحث VAR تا یکسری اتفاقات نیفتد، نمی‌توانیم خیلی اطلاعات بدهیم. یک شرکت چینی به شرکت‌های موردتأیید فیفا، اضافه شده است و شاید به خاطر مراودات‌مان با این کشور بتوانیم تسهیلاتی داشته باشیم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره ادعای وحید شمسایی مبنی بر عدم داشتن قرارداد با فدراسیون فوتبال گفت: شاید به لحاظ اداری برخی قراردادها مانده باشد، ولی مشکلی نیست و حتما امضا خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • ممبینی خبر داد: افزایش پاداش تیم‌های ملی با یکسری پروتکل‌ها
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز