Web Analytics Made Easy - Statcounter

طی روزهای اخیر معضلی در یکی از کانال‌های شهر گلسار توجه ساکنین این منطقه و مسئولین را به خود جلب کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک؛ طی روزهای اخیر معضلی در یکی از کانال های شهر گلسار توجه ساکنین این منطقه و مسئولین را به خود جلب کرد. بوی نامطبوعِ کف های ایجاد شده، در سطح کانال آبی شهر و حجم زیاد این کف ها احتمال وقوع مخاطرات را برای مردم به دنبال داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

یکی از شهروندان شهر گلسار به خبرنگار تیتریک، می گوید:  این کف ها علاوه بر ایجاد آلودگی سبب ایجاد بوی تعفن شده و خطراتی هم از جمله سقوط افراد و غرق شدگی کودکان در کانال وجود دارد در نتیجه از مسئولین خواستاریم به این موضوع ورود کنند.  امیدرضاتونی رئیس اداره حفاظت محیط زیست ساوجبلاغ درباره این معضل به خبرنگار تیتریک، می گوید، مسیر کانال آب را شبانه طی کردیم و در روز های آینده هم این مسئله به اتفاق کارشناسان دنبال می شود تا منبع این آلودگی شناسایی و دغدغه شهروندان مرتفع شود.  وی افزود: ماده وارد شده در آب باعث ایحاد کف شده و آن چیزی که تجربه ما می گوید این کف می تواند در اثر وجود یک شوینده بعضا خانگی باشد، یعنی ممکن است بخشی از فاضلاب شهری وارد آب آن کانال شده باشد چرا که کانال در حوضه شهری خانه ها و اماکن مردم است.  تونی اظهار داشت: واحد صنعتی ماموت دارای تصفیه خانه بوده و فاضلاب صنعتی ندارد، فاضلاب بهداشتی دارد که تصفیه می شود و سیستم آنلاین همبه صورت لحظه ای کنترل می شود. البته 2 دامداری در روستای هرجاب سیستم تصفیه فاضلاب دارند و تحت پایش ما است. وی تصریح کرد: احتمال دیگری که وجود دارد این است که تانکر یا تخلیه چاهی هرازچندگاهی در ساعات مختلف شبانه روز تخلیه فاضلاب در این کانال آب داشته باشد. حجم آبی که در کانال آب توسط امور آب ها رها شده زیاد بوده و سطح اب بالا خواهد آمد. تونی ادامه داد: در مقاطعی از کانال پل هایی برای دسترسی آسان مردم به منازل تعبیه شده و سرعت برخورد آب با پل موجب ایجاد کف می شود، البته قطعا منبع ایجاد آلودگی را کشف و از انتشار این آلودگی در آب جلوگیری خواهیم کرد.    انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: کانال آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۰۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله خرس وحشی به یک دامداری در ایلام و تلف شدن دام‌هایش

معاون زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل محیط زیست استان ایلام در خصوص خبر حمله خرس به مرد دره‌شهری گفت: این حمله در منطقه «خرس‌آو» کبیرکوه که زیستگاه خرس قهوه‌ای است رخ داده است.

بیشتر بخوانید:

علیرضا محمدی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: این زیستگاه خرس قهوه‌ای در ارتفاعات کبیرکوه در بخش شرقی کبیرکوه واقع است و منطقه‌ای صعب‌العبور است، فرد مصدوم شده از دامداران بومی منطقه است که دام‌های خود را وارد قلمرو زیستی خرس کرده است.

وی افزود: وقتی خرس برای فرزندانش احساس خطر کند، ممکن است به واردشدگان به زیستگاهش حمله کند.

محمدی با بیان اینکه جمعیت خرس در این منطقه معدود است، خاطرنشان کرد: ممکن است خرس برای تأمین غذا دست به حمله زده باشد، آنچه مسلم است ورود دامدار به قلمرو خرس است که با این ورود ۶ رأس دام دامدار نیز تلف و خود دامدار نیز مصدوم شده است.

معاون اداره‌کل محیط زیست استان ایلام تأکید کرد: خرس به هیچ وجه وارد قلمرو و زندگی مردم منطقه نشده است و در جای مرتفعی در کوه است که زیستگاه خود اوست.

اورژانس پیش‌بیمارستانی اعلام کرده خرس به یک مرد ۵۱ ساله دره‌شهری حمله کرده است و وی زخمی شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229046 برچسب‌ها اخبار حوادث

دیگر خبرها

  • کاهش ۶۰ درصدی مصرف ازن با بهره‌گیری از سامانه نانو حباب در فرایند تصفیه آب
  • اخطار زیست محیطی به سه واحد خدماتی در نهاوند
  • تعریف ۷۵ پروژه در قالب ۵۲ تصفیه‌خانه برای ۹.۳ میلیون نفر
  • آماده سازی شبکه های آبرسانی البرز برای ورود به تابستان ۱۴۰۳
  • توقف فعالیت ۲۸ واحد صنعتی متخلف در شهرک صنعتی اشتهارد
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • روایت ۲۰۰۰ نفری که بعد از چند دهه صاحب «آب» شدند
  • معرفی ۶ نفر از عاملان آلودگی محیط زیست کرج به مراجع قضایی
  • حمله خرس وحشی به یک دامداری در ایلام و تلف شدن دام‌هایش
  • استفاده از فاضلاب برای کشاورزی جرم است