Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-02@11:36:42 GMT

ببینید | بیمه با طعم فضاحت

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۶۰۵۲۴

دریافت 4 MB

همشهری آنلاین - مسعود میر: چند بار ویدئوی منتشر شده را می‌بینم. مجری برنامه در کنار یک به‌اصطلاح فود بلاگر ایستاده و با شوق و ذوق اعلام می‌کند که شرکت بیمه «ت» برای نخستین بار در کشور معده این اینفلوئنسر حوزه غذا را بیمه کرده است. تردید و حیرت را باید کنار گذاشت و با واقعیت مواجه شد، واقعیتی که افتضاحش در این روزگار واقعا هضم‌شدنی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درباره چه حرف می‌زنیم؟ درباره یک شرکت بیمه که احتمالا گمان کرده معده آن فودبلاگر به اندازه ساق پاهای رونالدو یا حنجره آن خواننده جهانی مهم است. اصلا بی‌خیال آن شرکت بیمه می‌شوم و با خودم می‌گویم لابد این شرکت دوست دارد برای مطرح شدن، هر کاری را که به‌ نظرش جذاب است به انجام برساند و لابد در این ایام هم به چنین نتیجه‌ای رسیده که بیمه کردن معده مردی که تمام نشانه‌هایش در فضای مجازی یا شلختگی دولپی غذا خوردن و به‌به کردن به همراه دارد و یا توهین و تحقیر آنهایی که در فضای مجازی به او خرده گرفته بودند.

کمی دقیق می‌شوم درباره اینکه در دنیا چگونه افرادی به‌عنوان تستر انواع خوراکی و غذای رستوران‌ها معروف می‌شوند و می‌رسم به اینکه نمی‌شود فقط با لمباندن و هجمه تبلیغاتی پیرامون این شکم‌چرانی خودت را به‌عنوان تستر جا بزنی. تستر غذا شدن دنگ و فنگ بسیار دارد و فارغ از سواد و تحصیلات آکادمیک نیاز به تجربه و البته دقت و فعالیت در حوزه‌های تخصصی دارد. در فرانسه برای آشپزها و تستر غذای همان آشپزها در رستوران‌ها نشان میشلن تعریف شده که به‌ دست آوردنش بسیار دشوار و تخصصی است.

فودبلاگر وطنی اما هنوز نمی‌داند که برای داشتن چنین عنوانی اصلا نیاز نیست روی ظرف‌های پر و پیمان خوراکی در رستوران‌ها خیمه بزند چون تسترهای حرفه‌ای فقط یکی دو لقمه و قاشق از هر غذا می‌خورند و اگر احیانا با رستوران یا شرکتی برای امور تبلیغاتی به توافق نرسند بی‌دلیل غذا و خوراک و محصولشان را بی‌ارزش جلوه نمی‌دهند.

شاید بگویید که اصلا مهم نیست و گروهی دوست دارند برای چنین افرادی پول خرج کنند و خلاصه شکسته بسته در این مملکت هم تستر غذا و تأیید او را برای رستوران‌شان در جیب داشته باشند. من هم کاری به این خاصه خرجی‌های بی‌منطق ندارم اما وقتی خبر می‌رسد که در این روزگار فشار اقتصادی و شرایط خاص مالی که عموم مردم را دچار تنگنا کرده یک شرکت بیمه به جای انجام مسئولیت‌های اجتماعی‌اش ترجیح می‌دهد معده همیشه پر یک نفر را بیمه کند کمی نگران می‌شوم که ما باز هم طبق معمول از ایده‌های غربی ولو خوب همان سطحی‌ترین و بی‌خاصیت‌ترین و البته ضدارزش‌ترین‌هایش را دستچین کرده‌ایم... .

کد خبر 660106 برچسب‌ها همشهری روزنامه چهره‌های مشهور

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: همشهری روزنامه چهره های مشهور شرکت بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۰۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه سلامت هرگز برای بیمه‌کردن با افراد تماس تلفنی نمی‌گیرد/ بیمه شدگان مراقب شرکت‌های سودجو باشند

محمد ناصحی٬ مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بر اساس تماس‌های تلفنی بیمه شدگان با سامانه ۱۶۶۶ و پیگیری امور بیمه‌ای مشخص شده است که برخی شرکت‌های سودجو به دنبال سوء استفاده از نام و عنوان بیمه سلامت در ارائه خدمات به بیمه شدگان این سازمان هستند.

وی بیان کرد: بر اساس دستورالعمل های ابلاغی ، سازمان بیمه سلامت هیچ ارتباطی با این شرکت‌ها نداشته و این سازمان به عنوان بزرگترین سازمان بیمه‌گر پایه سلامت کشور، هرگز برای بیمه‌کردن و ارائه خدمات دیگر با افراد از تماس تلفنی استفاده نمی‌کند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور ادامه داد: برقراری تماس با افراد برای تحت پوشش بیمه قرار گرفتن مردم کشور فقط با هدف سودجویی و کلاهبرداری انجام می شود.

ناصحی تاکید کرد: بیمه شدگان مراقب شرکت‌های سودجو در سوء استفاده از نام بیمه سلامت باشند.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت کشور اضافه کرد: از سوی دیگر تاکید شده است که شهروندان برای اطلاع از آخرین اخبار و آدرس دفاتر پیشخوان طرف قرارداد به سایت سازمان بیمه سلامت ایران مراجعه کرده و یا با سامانه ۱۶۶۶ تماس حاصل کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • تجلیل از اساتید و مدرسان بیمه سرمد به مناسبت روز معلم
  • اعمال سقف قیمتی برای نفت روسیه بی فایده است
  • مقایسه پوشش‌های بیمه شخص ثالث در شرکت‌های مختلف در سال ۱۴۰۳
  • بیمه سلامت هرگز برای بیمه‌کردن با افراد تماس تلفنی نمی‌گیرد/ بیمه شدگان مراقب شرکت‌های سودجو باشند
  • فضاحت با هزینه بی‌بی‌سی
  • اعمال سقف قیمتی برای نفت روسیه ناکارآمد است
  • قانون اصلاحی بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی ابلاغ شد
  • کرباسچی: مهدی نصیری تعادل ندارد /او فقط به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خورد /وقتی در کیهان بود فضاحت به وجود آورد /او جایگاهی در محافل اصلاح طلب ندارد
  • تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی
  • تعطیلی ۱۰۰ شعبه یک رستوران آمریکایی در مالزی به دلیل حمایت از اسرائیل