Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی رقم خورده است و  در سالجاری در ۱۰ استان این جشنواره به شکل پایبوت فعالیت می‌کند که بر اساس فرمایش ریاست دانشگاه آزاد اسلامی به‌دنبال توسعه محتوای قرآنی در این جشنواره و توسعه آن برای سال آینده هستیم.

چندی قبل هم محمد مهدی طهرانچی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی با قدردانی از استان‌های پیشتاز در حوزه برنامه‌های جشنواره امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: بحثی که دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه تقریب مذاهب و امامت و مهدویت در پیش گرفته، مساله روز است، چرا که دانشگاه در غرب از ۵۰ سال پیش و در دوران مدرنیته سازمان ‌یافته و بنا را بر این نهاد که در راستای ارزش‌آفرینی فرهنگی حرکت کند و این ارزش‌ آفرینی تحت عنوان ملت دولت و نظام شهروندی شکل گرفت که به زعم خودشان به‌دنبال توسعه دموکراسی بودند، اما در حقیقت فرهنگ ملل را نشانه رفته بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهترین ابزار برای انتقال مهدویت استفاده از ظرفیت هنر است

سید جواد جعفری، مدیر عامل موسسه فرهنگی هنری امامت و مهدویت و دبیرکل جشنواره امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی  در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: ترویج مکتب اهل بیت با نگاه فرهنگ و معارف قرآنی است. برای انتقال این مفاهیم ابزارها برای ماندگاری از اهمیت برخودار است. البته برای انتقال مفاهیم بهترین ابزار هنر است. بی‌شک اولین اقدام برای برنامه‌ها در ماه مبارک رجب و شعبان با تمرکز بر موضوع امامت و مهدویت تعریف جشنواره فراگیر در واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود.

مدیر عامل موسسه فرهنگی هنری امامت و مهدویت و دبیرکل جشنواره امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در سال اول با مصوبه هیات امنای این موسسه در استان‌های آذربایجان شرقی، کردستان، کرمان، خوزستان، هرمزگان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و استان تهران به عنوان آغازگر این فعالیت‌ها برای پذیرش برنامه‌های موضوعی جشنواره فرهنگی و هنری امامت و مهدویت اعلام آمادگی کردند.

وی  ادامه داد: در این جشنواره از هنرهای تجسمی، هنرهای آوایی، استفاده از شعر به عنوان ثروت ملی بهره گرفته  شده است. تاکنون این جشنواره در سه استان با استقبال کم نظیر از 13 رجب آغاز و تا 15 شعبان به اتمام می‌رسد. البته در هر سه استان با مخاطب‌های قابل توجهی مواجه هستند.

جعفری با بیان اینکه آثار فرهنگی و هنری این جشنواره‌ها و حضور مخاطب ارزشمند است، ادامه داد: برنامه‌ها را در 7 استان ادامه داده و از 9 اسفند عید سعید مبعث در استان‌های خراسان شمالی و سیستان و بلوچستان برنامه‌ها اجرا می‌شود و بعد از آن در ماه مبارک شعبان در سالروز ولادت امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل(ع) و امام سجاد (ع) و نیمه شعبان  برنامه‌هایی با استان‌های کرمان، تهران، خوزستان، کردستان و ...  برگزار می‌شود.

مدیر عامل موسسه فرهنگی هنری امامت و مهدویت درباره روند فعالیت علاقمند در این جشنواره افزود: تمامی دانشجویا و اساتید عضو دانشگاه آزاد اسلامی  و دانشجویان دیگر دانشگاه‌ها می‌توانند برای فعالیت در زمینه امامت و مهدویت به فعالیت پرداخته و محدودیتی برای علاقمندان نیست.

انتهای پیام/

زهرا سلیمانی کد خبر: 1131298 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۰۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری جشنواره سرود فجر

نشست خبری جشنواره سرود فجر با حضور امیرحسین سمیعی مدیر اداره کل موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین صیامی دبیر اجرایی جشنواره و حامد جلیلی مسئول دفتر سرود اداره کل موسیقی و دبیر جشنواره در اداره کل موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3081414 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • واحد پردیس به جمع میزبانان جشنواره امامت و مهدویت پیوست
  • راه‌اندازی «مدارس سعادت» در دانشگاه آزاد اسلامی
  • نشست خبری جشنواره سرود فجر
  • جذب حداکثری از اهداف مهم برگزاری جشنواره امامت و مهدویت است
  • آمادگی گروه معماری دانشگاه آزاد برای طراحی ساخت ۵۰ هزار واحد مسکن
  • سبد گردشگری دانشگاه آزاد شاهرود تدوین شد
  • سکوی «تامین و تولید» راه‌اندازی می‌شود/ تبیین ظرفیت‌های ایران
  • ترویج فرهنگ دینی و اسلامی بهترین خدمت به جامعه است
  • دانشگاه با فرهنگ‌سازی در جامعه خودباوری را به منصه ظهور برساند
  • دانشگاه آزاد بسیاری از مرز‌های علمی کشور را درنوردیده است