Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رئیس‌جمهور بر ضرورت استمرار توجه به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم تاکید کرد و از اعضای ستاد ملی کرونا خواست در راستای اقناع مردم به تزریق دُز سوم واکسن بکوشند.
به گزارش خبرگزاری آریا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا از ارائه گزارشی با موضوع کاهشی شدن روند ابتلاء و قربانیان موج ششم همه‌گیری کرونا ابراز خرسندی کرد و گفت: البته این مساله به هیچ وجه نباید باعث سست شدن اجرای اصول بهداشتی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس جمهور از همه آحاد مردم، اصناف و کارمندان خواست همچنان با دقت و به طور کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت و به ویژه از برگزاری و حضور در اجتماعات پرهیز کنند و افزود: دستگاه‌های متولی، اجرای پروتکل‌های بهداشتی را به طور جدی و موثر پیگیری کنند.
وی در ادامه برخی اماکن پرخط برای شیوع کرونا را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: یکی از پرخطرترین محل‌ها برای شیوع کرونا، وسایل حمل و نقل عمومی است و لذا مسئولان مربوطه پیگیر اجرای دقیق پروتکل‌ها از جمله در خطوط هوایی و رعایت مصوبه سقف 60 درصدی در پروازها باشند.
رئیسی با اشاره به گزارش ارائه شده در جلسه درباره کیفیت بازدارندگی جریمه‌های در نظر گرفته شده برای عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، تصریح کرد: لازم است این جریمه‌ها با هدف افزایش بازدارندگی و ارتقای توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی مربوط به کرونا مورد بازنگری قرار بگیرند.
رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت تحقیق و پژوهش درباره آثار و عوارض اجتماعی و روانی کرونا اشاره و خاطرنشان کرد: مطالعه عوارض ناشی از کرونا برای افراد در ابعاد شخصی و اجتماعی بسیار مهم و پشتوانه عملکرد و تصمیم‌گیری‌های بهتر ما در آینده است، لذا این موضوع باید بسیار مورد توجه بگیرد و از نتایج تحقیقات و تجربیات دیگران نیز به نحو احسن استفاده شود.
رئیسی همچنین با اشاره به گزارشی که درباره طب سنتی در جلسه ارائه شد، مواجهه عالمانه با این موضوع را در محافل علمی و دانشگاهی از مصادیق تضارب آرا و آزاداندیشی دانست و از دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت بهداشت خواست فضایی را فراهم کنند تا متخصصان این عرصه بتوانند در جمع اساتید و صاحب‌نظران پزشکی به بحث و گفت‌وگو درباره نظرات‌شان بپردازند و مردم از نتیجه این مباحث بهره‌مند شود.
در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام شد که محققان مجموعه دارویی برکت موفق شده‌اند واکسن جدیدی تولید کنند که مشخصا می‌تواند در برابر سویه اُمیکرون بازدارندگی موفق و سطح بالایی داشته باشد.
در این جلسه مقرر شد الزامات و محدودیت‌های کرونایی، با لحاظ تعریف جهانی ارائه شده از رنگ‌های مختلف کرونایی، متناسب با شرایط فعلی شیوع کرونا در کشور بازتعریف شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ستاد ملی مقابله با کرونا رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۰۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد/ ممنوعیت حج برای مبتلایان به این بیماری‌ها

به گزارش خبرآنلاین، وزارت حج و عمره عربستان، دستورالعمل‌ها و توصیه‌ های بهداشتی حج امسال را که شامل ایمن‌ سازی در برابر برخی بیماری‌ها است، ابلاغ کرد.

مهر در خبری نوشت: بنا بر اعلام وزارت حج و عمره عربستان، زائر بیت الله الحرام باید واکسن مننژیت را دریافت کرده باشد، به طوری که مدت زمان دریافت آن از ۱۰ روز کمتر و از ۵ سال بیشتر نباشد.

همچنین، مقامات بهداشتی کشوری که زائر بیت الله الحرام به سرزمین وحی اعزام می‌کنند، باید از دریافت واکسن به موقع وی اطمینان حاصل کنند و نام واکسن مصرفی و تاریخ دریافت آن را در گواهی واکسیناسیون بنویسند.

زائر باید واکسنی متشکل از حداقل یک دوز واکسن فلج اطفال خوراکی دو ظرفیتی یا واکسن فلج اطفال غیرفعال دریافت کند.

در همین راستا، وزارت بهداشت عربستان توصیه کرد کشورهایی که زائران آنها عازم به سرزمین وحی هستند، توجه داشته باشند که وی از بیماری‌هایی که با حداقل سلامت جسمانی منافات دارد و زائر نمی‌تواند با آنها مناسک انجام دهد، عاری باشد.

وزارت بهداشت عربستان به مواردی مانند نارسایی پیشرفته کلیه که نیاز به همودیالیز یا دیالیز صفاقی دارد، نارسایی قلبی پیشرفته که علائم آن در حالت استراحت یا با حداقل فشار فیزیکی ظاهر می‌شود، بیماری‌های مزمن ریوی که نیاز به استفاده متناوب یا مداوم از اکسیژن دارند، سیروز پیشرفته کبدی همراه با علائم نارسایی کبد مانند: آسیت، خونریزی واریس، یا تشنج یا از دست دادن هوشیاری و بیماری‌های عصبی شدید که شناخت را مختل می‌کنند یا با ناتوانی‌های حرکتی شدید همراه هستند و پیری همراه با زوال عقل اشاره کرده است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت عربستان؛ زائران مبتلا به بیماری‌های مزمن، علاوه بر مقدار کافی از داروهایی که مصرف می‌کنند، مدارک مربوط به وضعیت سلامتی خود را به همراه داشته باشند و در وسایل همراه خود قرار دهند، علاوه بر این که در برابر بیماری‌های مورد هدف واکسیناسیون‌های اولیه مانند دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، فلج اطفال، سرخک و آبله ایمن شوند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902151

دیگر خبرها

  • دستورالعمل بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد/ ممنوعیت حج برای مبتلایان به این بیماری‌ها
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • ظرفیت کشت گیاهان دارویی در بیش از ۵۰ نقطه لرستان
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال