Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-03@16:30:31 GMT

بانک مسکن در آستانه سوددهی

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۶۰۹۸۲

بانک مسکن در آستانه سوددهی

فاضلیان گفت: با روندی که بانک مسکن در پیش گرفته به احتمال فراوان از وضعیت زیان‌ده خارج شده و در سال جدید وارد مرحله سوددهی ‌می‌شود.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن - هیبنا، سید محسن فاضلیان عضو هیات مدیره بانک مسکن، در تشریح عملکرد سالانه بانک مسکن، از روند رو به رشد و بهبود وضعیت مالی و عملکرد بانک طی 2 سال گذشته خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو هیات مدیره بانک مسکن با بیان اینکه عملکرد بانک در سال 1399 نسبت به سال 98 در سطح مطلوب بوده، اظهار داشت: کاهش زیان خالص از 10.5هزارمیلیارد ریال سال 1398 به 8 هزار میلیارد ریال زیان خالص در پایان سال 1399 از جمله نقاط مثبتی است که روند صعودی عملکرد بانک مسکن را نشان می دهد.

وی عوامل مختلفی را در کاهش زیان بانک تاثیرگذار دانست و گفت: کل درآمد بانک مسکن در سال 98 حدود 125 هزار میلیارد ریال بوده که این رقم با افزایش 28 هزارمیلیارد ریالی در طی سال 1399 به مبلغ 153 هزار میلیارد ریال در پایان سال 1399رسیده است و این نشان می‌دهد در دوره مدیریت آقای شایان بر بانک مسکن، زیان انباشته بانک با سرعت بالایی کاهش یافته است. این در حالی است که عمده افزایش درآمد بانک به مبلغ 25 هزار میلیارد ریال، مربوط به افزایش درآمد مشاع در بخش مسکن است و مابقی آن به مبلغ 3 هزار میلیارد ریال، مربوط به درآمد غیرمشاع است.

وی همچنین تصریح کرد: مطابق صورت‌های مالی حسابرسی شده، عملکرد عملیاتی بانک ناشی از مقایسه عمده درآمد عملیاتی یا همان درآمد تسهیلات، با عمده هزینه‌های عملیاتی یا همان هزینه سود پرداختی به سپرده مشتریان، مبلغ 18 هزارمیلیارد ریال افزایش سود عملیاتی بانک در سال 1399 نسبت به سال 1398 را نشان می‌دهد به گونه‌ای که سود عملیاتی بانک در سال 1398 مبلغ 44 هزار میلیارد ریال بوده و این سود در سال 1399 به مبلغ 62 هزار میلیارد ریال افزایش یافته است و هزینه‌های غیر عملیاتی غیرمتعارف همچون هزینه مطالبات مشکوک الوصول که عمدتا مربوط به تسهیلات ارزی پرداخت شده سنوات قبل از سال 1398 می باشد سود عملیاتی را در تهاتر با هزینه‌های غیرعملیاتی در بخش سود خالص، با چالش مواجه می‌کند.

فاضلیان در بخش پایانی اظهارات خود گفت: پیش‌بینی می‌شود با روندی که بانک در پیش گرفته، به احتمال فراوان بانک مسکن از وضعیت زیان ده خارج شده و در سال جدید وارد مرحله سوددهی شود.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: هزار میلیارد ریال بانک مسکن سال 1399 سال 1398

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۰۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک سرمایه افزایش سرمایه میدهد

بانک سرمایه با مجوز بانک مرکزی ج.ا.ا و از محل آورده نقدی سهامداران، سرمایه خود را از مبلغ 4.000 میلیارد ریال به 104.000 میلیارد ریال افزایش می دهد. ناطقان: به گزاش روابط عمومی بانک سرمایه، این بانک با اخذ مجوز بانک مرکزی ج.ا.ا سرمایه خود را از مبلغ 4.000میلیارد ریال به 104.000 میلیارد ریال معادل 2500درصد از محل آورده نقدی سهامداران افزایش می دهد.

شایان ذکر است این مرحله از افزایش سرمایه بانک سرمایه به ارزش 100 هزار میلیارد ریال و با هدف ورود نقدینگی و منابع مالی جدید، اصلاح ساختار مالی و افزایش کفایت سرمایه صورت می پذیرد و جایگاه این بانک را از نظر استانداردهای مالی به شدت تقویت می نماید.

دیگر خبرها

  • بانک سرمایه افزایش سرمایه میدهد
  • برگزاری رقابت های هفته چهارم مسابقات اسبدوانی فصل بهاره شهرستان گنبدکاووس
  • دریافت بیش از ۴۹۰ میلیارد تسهیلات خوداشتغالی توسط دانشجویان لرستان
  • ۷۵۰۰۰کارگرتحت پوشش تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد هستند
  • ثبت کمترین میزان سوانح ریلی در یک دهه گذشته
  • چرا بانک‌ها از پرداخت تسهیلات مسکن طفره می‌روند؟/ فرار بانک ها از تله وام مسکن
  • تحقق ۶۶ درصدی سهمیه بانک دی در قانون جهش تولید مسکن
  • استرداد ۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج تمتع امسال
  • رشد ۴۴ درصدی مبلغ تسهیلات پرداختی در سال ۱۴۰۲
  • استرداد ۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج تمتع ۱۴۰۲