Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، چهارمین جشنواره رسانه ای ابوذر استان فارس با حضور اصحاب رسانه و مسئولان در سالن شهید رکنی صدا و سیمای مرکز فارس برگزار شد.

عباس محمدیان رئیس سازمان بسیج رسانه کشور در این مراسم گفت: اصحاب رسانه باید مروج نظم باشند و اگر چنین نباشد مطالبه گری شکل نخواهد گرفت.

وی جشنواره ابوذر را محفلی برای کشف استعدادها برشمرد و افزود: ارزش اختتامیه جشنواره رسانه ابوذر، به پاس زحمات یک ساله شما خوبان بوده و طی این مدت آثار خوبی در قالب های مختلف دریافت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان بسیج رسانه با تاکید بر اینکه رسانه ها امروزه در خط مقدم دفاع از کشور و انقلاب اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: بارها رهبر معظم انقلاب بر تشکیل جبهه رسانه تاکید کردند و مسئولیت اصلی سازمان بسیج رسانه به عنوان یک قشر تخصصی براساس معنویات رهبر انقلاب، تشکیل جبهه رسانه در تراز انقلاب است.

محمدیان تصریح کرد: در فرایند تشکیل جبهه رسانه عقب هستیم و استقلال رسانه ها امروز دچار تزلزل است و رسانه ای می تواند تاثیرگذار و مطالبه گر باشد که مستقل کار کند.

وی با بیان اینکه وابستگی رسانه ها باعث انزوای جامعه می شود، تاکید کرد: رسانه ها باید «کارجمعی» را در دستور کار قرار بدهند و شرایط جهادی کشور محور قرار گیرد.

محمدیان با اشاره به اینکه در فرایند نخبه پروری در زمینه رسانه باید دارای برنامه باشیم، تاکید کرد: رسانه ها باید خط شکن جهاد تبیین و روایت صحیح باشند چراکه دشمن به دنبال به دنبال ایجاد جنگ های درون تمدنی است.

وی با اشاره به  نقش آفرینی رسانه در جنگ روایت‌ها گفت: امیدواریم در جنگ روایت ها پیروز میدان باشیم آن هم در روایتی که بر اساس، صلابت، صداقت، آرمان های انقلاب، ارزش های دینی باشد.

وی تصریح کرد: تولید محتوا، تربیت خبرنگار آخرت باور و گسترش سواد رسانه ای در دستور کار قرار خواهد گرفت.

محمدیان با تاکید بر اینکه بسیج رسانه باید در تربیت خبرنگار تراز انقلاب تمام همت خود را به کار بگیرد و خلأ این حوزه باید با تدوین یک سند مدون برطرف شود، تصریح کرد: جریان های سیاسی، نباید اصحاب رسانه را پلکانی برای رسیدن به اهداف قرار دهند.

رسانه جریان‌ساز و معرفت‌گرا باشد

نماینده ولی فقیه در استان فارس نیز در این مراسم خطاب به اصحاب رسانه استان فارس گفت: اهالی رسانه باید رشد معرفتی داشته باشند و کار باید جهادی انجام شود چراکه در چارچوب بوروکراسی اداری به جایی نمی‌‌رسیم.

آیت الله لطف‌اله دژکام با بیان اینکه روحانیت و منبر به تعبیر رهبر همیشه یک رسانه بوده و نقش رسانه‌ای را در جامعه سنتی ایفا می‌کردند، اظهارداشت: دغدغه‌های ما و شما مشترک است اما فناوری‌های جدید این سوال را ایجاد می‌کند که امروز منبر کارآمد است یا خیر؟ بنابراین حرکت ارزشمندی باید بین رسانه و منبرها شکل‌ بگیرد.

وی با بیان اینکه وقتی یک محصول رسانه‌ای را روی آنتن می‌بریم چند کار را با هم تلفیق کرده‌ایم، گفت: در کار رسانه‌ای یک جنبه معرفت‌افزایی است، یعنی آگاهی را افزایش دادن این آگاهی جدید را باید تحلیل کنیم که چگونه شکل می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه نخستین مسئله این است که در رسانه‌ها مبنای هستی‌شناختی مورد توجه قرار گیرد، بیان کرد: مبنای شناخت‌شناسی نکته دوم است، این نگاه که با واقعیت چگونه ارتباط می‌گیریم، در پیام رسانه‌ای تاثیر می‌گذارد. اصحاب رسانه باید مبانی را توجه کنند تا پیام به درستی به مخاطب منتقل شود.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس نیز در این مراسم اظهار داشت: از بسیج رسانه انتظار می رود که شجاعانه و صادقانه‌ به کار خود و ارائه خدمات رسانه‌ای ادامه دهد.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی کرونا حضور رسانه‌ها به شدت مورد نیاز است، گفت: کتاب‌هایی درباره مدافعان سلامت، خاطرات آنها یا بیماران چاپ شده که فعالیت رسانه‌ای است و باید ادامه پیدا کند.

استاندار فارس خطاب به اهالی رسانه نیز گفت: در این عرصه تلاش کنید و من هم در حدی که توان داشته باشم در خدمت رسانه‌های استان خواهم بود.

برگزیدگان چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در فارس مشخص شدند

اسامی برگزیدگان جشنواره استانی ابوذر در استان فارس و راه‌یافتگان به مرحله کشوری این رقابت رسانه‌ای، اعلام شد.

بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره، زهرا علی‌اکبری، فاطمه حبیبی، زهرا زارع‌پور، علی فتحی‌فر، محسن نیدانی و سردبیران مجموعه راضیه نجار و سمیه انصاری‌فرد، عناوین برتر جشنواره رسانه‌ای ابوذر را در بخش‌های گزارش خبری، گزارش تحلیلی، مصاحبه، تیتر و خبر جریان‌ساز به خود اختصاص دادند.

ابراهیم شیشه گر، دبیر جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان فارس با بیان اینکه برای هفتمین سال متوالی این جشنواره در سطح کشور و چهارمین سال در استان فارس برگزار می شود، گفت: در هشت محور خبر، یادداشت و مقاله، گزارش، مصاحبه، تیتر، فیلم خبری و عکس و بخش "خبر جریان ساز"، 460 اثر به دبیرخانه چهارمین جشنواره در استان فارس ارسال شد که آثار 35 نفر به عنوان آثار منتخب معرفی شدند.

این فعال رسانه ای ، محورهای هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در استان را جهش تولید، امیدآفرینی، ظرفیت های کشاورزی استان، حقوق شهروندی، بصیرت و دشمن شناسی، آسیب‌های احتماعی، بیانیه گام دوم، کمک مومنانه، مدافعان سلامت و شهدای رسانه ای، سبک زندگی، فرصت‌ها و تهدیدات فضای مجازی، ذکر کرد.

وی اظهار امیدواری کرد که اهالی رسانه فارس در مرحله کشوری جشنواره نیز به شایستگی دیده شوند.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: جشنواره ابوذر اختتامیه برگزیدگان خبرنگاران خبرگزاری فارس کسب 8 عنوان برتر رئیس سازمان بسیج رسانه کشور جشنواره رسانه ای ابوذر استان فارس اصحاب رسانه بسیج رسانه رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۰۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برگزیدگان مسابقات تنیس روی میز و بدمینتون منطقه یک کشور

محمد یزدان‌پناه مدیر تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا اعلام کرد که مسابقات تنیس روی میز کارکنان و اعضای هیئت علمی قهرمانی منطقه یک کشور(استان‌های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد) به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز برگزار شد.

به گفته وی، این دوره از مسابقات که به مناسبت سالروز تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز با حضور واحدهای بوشهر، یاسوج، ارسنجان، فیروزآباد، سپیدان، فسا، آباده و شیراز در سالن ورزشی پردیس دانشگاه آزاد شیراز برگزار شد.

مدیر تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس عنوان کرد: پس از انجام بازی‌های  دوره‌ای و انفرادی در مسابقات انفرادی علی کلینی از واحد شیراز اول شد، مجیدعباسی‌زاده از واحد ارسنجان به ذرتبه دومی رسید و امید موسائی از واحد شیراز و مجتبی عسکری از واحد فیروزآباد هم به‌طور مشترک به عنوان سومی دست پیدا کرد.

یزدان‌پناه بیان کرد: درمسابقات تیمی هم دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز به عنوان قهرمانی رسید، واحد ارسنجان دوم شد و واحدهای آباده و فسا به‌طور مشترک عناوین سومی را به دست آوردند و سرپرست فنی این دوره ازمسابقات هم علی کلینی بود.

وی افزود: نفرات برتر این دوره از مسابقات به مسابقات کشوری که در واحد تبریز برگزار خواهد شد اعزام می‌شوند.

مدیر تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در بخش دیگری از گفت‌وگو با خبرنگار آنا با اشاره به نتایج مسابقات بدمینتون کارکنان و اعضای هیئت علمی برادر منطقه یک دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در مسابقات انفرادی ولی نوذری از واحد ارسنجان اول شد، قباد حسن‌پور از واحد مرودشت دوم شد و محمد عسکری از واحد فسا و علیرضا رضائی از واحد ارسنجان به‌طور مشترک سوم شدند.

یزدان‌پناه همچنین نتایج بازی‌های تیمی مسابقات بدمینتون را چنین برشمرد: در مسابقات تیمی واحد ارسنجان عنوان نخست را به دست آورد، واحد مرودشت به رتبه دومی رسید و واحدهای فسا و شیراز هم به طور مشترک سوم شدند. سرپرست فنی این دوره ازمسابقات بدمینتون برادران منطقه یک برعهده قباد حسن‌پور بود.

وی افزود: نفرات برتر این دوره از مسابقات به مسابقات کشوری که در واحد سپیدان برگزار می‌شود، اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معرفی رایتل برای دومین بار به عنوان کارفرمای برتر سلامت‌محور
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ، دست و هورا در تلویزیون!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ و دست هورا در تلویزیون!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند
  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها
  • تقدیر از برگزیدگان سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم
  • معرفی برگزیدگان مسابقات تنیس روی میز و بدمینتون منطقه یک کشور
  • ظرفیت‌ها و فرصت‌های عظیم موجود در استان فارس معرفی شود
  • روایت برگزیدگان جشنواره «قهرمان ایران» از عملکرد رسانه ملی