Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دارایی آلمان اعلام کرد که تحریم های اتحادیه اروپا به دلیل عملیات نظامی روسیه در اوکراین منجر به مسدود شدن تقریباً کامل فعالیت بانک‌های روسی در کشورش شده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، کریستین لیندنر، وزیر دارایی آلمان روز جمعه اعلام کرد که تحریم های اتحادیه اروپا به دلیل عملیات نظامی روسیه در اوکراین منجر به مسدود شدن تقریباً کامل فعالیت بانک‌های روسی در کشورش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لیندنر گفت که تنها تراکنش‌هایی که هنوز مجاز هستند، مربوط به معاملاتی می‌شود که توسط شرکت های آلمانی برای پرداخت هزینه گاز روسیه صورت می‌گیرند.

این وزیر آلمانی در ادامه گفت: در حال حاضر محاصره کامل بانک های روسیه وجود دارد. بنابراین، گردش مالی تجاری با شرکت‌های روسی عملا مسدود شده است.

اتحادیه اروپا 64 سازمان و شرکت اصلی روسیه را تحریم کردخزانه داری آمریکا بانک‌های روسیه را تحریم کرد

وی افزود: در برخی موارد، معاملات همچنان امکان پذیر است. به عنوان مثال، پرداخت هزینه تامین گاز صورت می‌گیرد تا شرکت‌های آلمانی بتوانند به شرکت‌های تابعه خود در روسیه نقل و انتقالات (مالی) را انجام دهند.

لیندنر در ویدئویی که روز جمعه در حساب توییتر وزارت دارایی آلمان منتشر شد، اضافه کرد که آلمان تامین انرژی را تضمین کرده و برای عواقب احتمالی تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه آماده است.

با این حال، وی اذعان کرد که دولت آلمان در حال حاضر مطمئن نیست که این تحریم‌ها چه پیامدهای دقیقی خواهد داشت و می‌تواند منجر به تورم بیشتر شود.

به گفته لیندنر، اتحادیه اروپا می‌تواند تحریم‌های بیشتری را علیه روسیه اعمال کند، اما این اتحادیه باید مطمئن می‌شد که این تحریم‌ها به‌طور خاص فقط بر اقتصاد روسیه تأثیر می‌گذارد.

دولت آلمان روز جمعه اعلام کرد که هیچ تحریمی علیه بخش انرژی روسیه برنامه ریزی نشده است، چرا که چنین اقداماتی می تواند به برلین بیشتر از مسکو آسیب برساند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آلمان اخبار روسیه اخبار آلمان اخبار روسیه تحریم های اتحادیه اروپا بانک های روسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۱۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، معاون شورای امنیت روسیه به غرب درباره استفاده از دارایی های مسدود شده روسیه هشدار داد.

«دیمتری مدودف» معاون شورای امنیت روسیه روز شنبه اعلام کرد که روسیه احتمالاً در پاسخ به مصادره دارایی های خود در آمریکا، دست به اقدام متقابل بزند.

مدودف تاکید کرد که توقیف اموال افراد عادی واقع در حوزه قضایی روسیه یکی از گزینه های پیش روی مسکو است.

معاون شورای امنیت روسیه یادآور شد که پاسخی کاملاً متقارن به اقدام آمریکا برای مصادره دارایی های روسیه ممکن نیست و روسیه باید اقدامات لازم را در پیش بگیرد.

«وینسنت ون پتگم» وزیر دارایی بلژیک روز دوشنبه اعلام کرد که اتحادیه اروپا به توافق سیاسی برای مصادره سود حاصل از ذخایر بانک مرکزی روسیه نزدیک شده است.

وزیر دارایی بلژیک یادآور شد که این دارایی ها در راستای تحریم های بروکسل علیه مسکو مسدود شده است.

همزمان مقامات اتحادیه اروپا در حال بررسی طرحی برای اعمال مالیات بر سود حاصل از دارایی های خارجی روسیه هستند.

کد خبر 6090211

دیگر خبرها

  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • احتمال خروج توتال از پروژه ال‌ان‌جی روسیه
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران + جزئیات
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • روسیه دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی را مسدود کرد
  • دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
  • ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان