Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، «حجت براتعلی» افزود: علاوه بر واردات یک میلیون تن برنج خارجی طی مدت یاد شده، این شرکت ذخایر راهبردی نیز دارد که در شرایط ویژه و پیک مصرف و بر اساس ابلاغ برنامه تنظیم بازار، برنج تنظیم بازاری را در شبکه‌های منتخب و فروشگاه‌های زنجیره‌ای با قیمت حمایتی توزیع می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشکلی برای تامین برنج مورد نیاز کشور نداریم

مدیرکل هماهنگی توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران تصریح کرد: مشکلی برای تامین برنج مورد نیاز کشور نداریم و در سال آینده نیز جریان تامین، واردات و ثبت سفارش ها با توجه به برآورد کسری انجام می‌شود.

وی با بیان این که برآورد اولیه تولید برنج داخلی در سال جاری دو میلیون تن بود، اظهار داشت: با توجه به روند خشکسالی در کشور، عدد برآورد شده کاهش یافت و به حدود یک میلیون و ۸۵۰ هزار تن رسید.

سه میلیون و ۲۰۰ هزار تن مصرف سالانه برنج در کشور

براتعلی، مصرف سالانه برنج در کشور را حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار تن عنوان کرد و گفت: امسال با برآورد تولید حدود یک میلیون و ۸۵۰ هزار تن برنج داخلی، نزدیک به یک میلیون و ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تن نیاز به واردات داریم.

مدیرکل هماهنگی توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران ادامه داد: واردات برنج از دو سال پیش با ارز نیمایی توسط بخش خصوصی و شرکت بازرگانی دولتی ایران انجام می‌گیرد، اما قیمت برنج تنظیم بازار، حمایتی است.

وی تصریح کرد: واردات برنج مورد نیاز کشور به طور عمده از هند و سپس از پاکستان و تایلند و بر اساس ذائقه مردم صورت می‌گیرد.

براتعلی اضافه کرد: ذائقه مردم در نوار جنوبی و همچنین در بخشی از مناطق مرکزی کشور بیشتر به سمت مصرف برنج‌های هند و پاکستانی است و در مناطق شمال و غرب کشور مردم علاوه بر برنج هندی و پاکستانی به مصرف برنج تایلندی تمایل دارند.

وی در مورد کیفیت برنج‌های خارجی گفت: مردم با اطمینان می‌توانند برنج هندی ۱۱۲۱، برنج پاکستانی ۱۱۲۱ و تایلندی را مصرف کنند.

منبع: وزارت جهاد کشاورزی

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ایران بخش خصوصی برنج تایلند فروشگاه های زنجیره ای قیمت برنج توزیع برنج یک میلیون هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۱۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۷ درصدی توزیع کود کشاورزی در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،نشست صمیمی مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری آذربایجان غربی و معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی با مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان برگزار شد.

 در این جلسه در خصوص مسائل و مشکلات تامین، توزیع کود و ذخیره سازی و میزان موجودی در انبار‌های سازمانی بحث و تبادل نظرات مختلفی انجام گرفت؛ در این جلسه دکتر مظلومی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان آذربایجان غربی ضمن ارایه گزارش در خصوص تامین، تدارک و وضعیت توزیع کود در سال ۱۴۰۲ (افزایش ۲۷ درصدی نسبت به پنج سال گذشته و ۱۷ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱) ابراز خشنودی و افزود شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان آمادگی دارد نیاز کودی استان درکشت بهاره را تهیه و تامین نماید. 

در ادامه معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی ضمن ابراز رضایت از تامین و تدارک کود در پاییز ۱۴۰۲ و بهار ۱۴۰۳ تقاضای فعالیت مستمر همچون سنوات گذشته را برای سرک پاییزه و محصولات بهاره نمودند و در پایان نیز جناب آقای دکتر دهقان ضمن عرض خدا قوت به جناب آقای رسولی مدیر عامل محترم شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور و زحمات همه همکاران ایشان بخصوص در مدیریت شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان آذربایجان غربی در جهت تامین و توزیع به موقع کود‌های کشاورزی در جهت خدمت رسانی به کشاورزان محترم و زحمتکش تجلیل و قدردانی به عمل آوردند.

دیگر خبرها

  • نیاز مصرف برق کشور در سال جدید رشد شتابانی دارد
  • شهرک صنفی در رزن احداث می‌شود
  • افزایش ۱۷ درصدی توزیع کود کشاورزی در آذربایجان غربی
  • اعلام قیمت ارزان ترین خودروی برقی/ کاکایی: قرار بود از مونتاژکاریها کم شود/ خودروی برقی، مصرف سوخت کشور را بالا می برد / چرا درباره مافیا آدرس غلط می دهند/ رشد داخلی سازی ارزش افزوده ایجاد می کند
  • توزیع 1.5 تن گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در بهشهر
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی برای کشت برنج در مازندران
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس‌های جدید/ تولیدکنندگان داخلی توان رفع نیاز شهر‌های کشور به اتوبوس را ندارند
  • ظرفیت داخلی تولید لوکوموتیو برای پاسخ به نیاز کشور کافی است
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • تحمیل ضرر به کی‌اف‌سی آمریکا در مالزی برای حمایت از غزه