Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد جهین روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: واحدهای آماده شده به چهار رسته شغلی آلاینده از جمله مکانیک، ابزارآلات، نمایشگاه خودرو و جوشکاری اختصاص یافته که فاز توسعه ای این مرحله اغل به نمایشگاه خودرو اختصاص پیدا کرده است.

وی ادامه داد: از مجموع ۴۰۸ واحد مغازه فاز نخست حدود ۶۰ واحد به نمایشگاه خودرو اختصاص یافته که تاکنون تنها ۱۰ واحد فعال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد اظهار داشت: با توجه به اینکه شرایط لازم زیر ساختی در این شهرک فراهم شده است باید در کمترین زمان ممکن نسبت به تعیین وضعیت مغازه‌های فعال، غیر فعال و همچنین زمین‌های خالی بدون تکلیف اقدام لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۸ سال از احداث این شهرک گذشته است، اضافه کرد: زمین‌هایی که توسط مالکان بدون ساخت و فعالیت مانده است، خلع ید شده و باید به افراد دیگر و صاحب شغل صنوف آلاینده واگذار شود.

به گزارش ایرنا، ۲۸ شغل در فهرست مشاغل آلاینده قرار دارد که مکانیکی، نجاری، صافکاری، درب و پنجره سازی، سنگبری، تراشکاری و نقاشی از جمله آنهاست.

مشاغل مزاحم دارای پیامدهایی چون ناامنی، اختلال در رفت‌وآمد، بدمنظره ‌کردن چهره شهر، ایجاد آلودگی‌های صوتی و بصری و اشغال مساحت زیادی از معابر و ایجاد مزاحمت برای رفت و آمد شهروندان است.

با همکاری شهرداری و اداره صنعت، معدن و تجارت، شهرک صنفی با عنوان کاوه در ورودی جاده میاندوآب برای مشاغل آلاینده مهاباد ایجاد شده است که برخی از صنوف برای رفتن به این مکان هنوز مقاومت نشان می‌دهند.

استقرار مشاغل مزاحم به ویژه صنعتکاران در شهر مهاباد نه تنها شهروندان را از جنبه‌های مختلف آزار می‌دهد بلکه بر اقتصاد و کسب و کار اصناف دیگر نیز تاثیر گذاشته است.

طبق آیین نامه ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری، شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط موظف هستند با استفاده از ابزارهای تشویقی از قبیل تعیین محل جدید استقرار، تامین زیرساخت‌های لازم و فراهم کردن تسهیلات بانکی برای تسهیل در انتقال مشاغل و صنوف مزاحم شهری برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

مهاباد دارای ۶ هزار و ۸۰۰ واحد صنفی پروانه‌دار است.

برچسب‌ها مهاباد وزارت صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی شهرک صنعتی واحدهای آلاینده

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهاباد وزارت صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی مهاباد وزارت صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی شهرک صنعتی واحدهای آلاینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۱۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکستان اولین زیردریایی پیشرفته خود را از چین تحویل گرفت

چین اولین زیردریایی نظامی مجهز به فناوری روز جهان را که قرارداد ساخت آن ۹ سال پیش با پاکستان امضا شده بود، تحویل اسلام‌آباد داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی نیروهای مسلح پاکستان، یک فروند از ۸ زیردریایی که قرار است توسط چین آماده شود، طی سفر فرمانده نیروی دریایی پاکستان به چین، تحویل اسلام‌آباد داده شد.

ارتش پاکستان دریافت اولین سفارش زیردریایی نظامی خود از چین را گشایش راهی جدید در همکاری‌های قوی دو کشور عنوان کرد.

براساس قراردادی که دو کشور در جریان سفر رئیس جمهور چین به پاکستان در سال ۲۰۱۵ امضا کردند، ۴ فروند زیردریایی نظامی در چین و ۴ فروند دیگر آن نیز در کارخانه کشتی سازی پاکستان در بندر کراچی آماده خواهد شد.

برپایه این قرارداد دفاعی که با هدف انتقال تکنولوژی به امضا رسیده است، دو طرف در خصوص ساخت هشت زیردریایی «کلاس هنگور» به توافق رسیدند.

زیردریایی کلاس هنگور قادر به انجام ماموریت های مختلف بر اساس دستور العمل های عملیاتی است. این زیردریایی بسیار پیشرفته و غیرقابل رهگیری، مجهزترین سلاح ها و حسگرها را داراست.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پاکستان اولین زیردریایی پیشرفته خود را از چین تحویل گرفت
  • پروژه احداث کمربندی شهرک فجر به شهرک کارمندان مهاباد آغاز شد
  • عملیات اجرایی احداث کمربندی شهر مهاباد آغاز شد
  • پلمب دو واحد آلاینده غیر مجاز تولید زغال در رباط کریم 
  • چرا شهرک‌های فدک و کوثر شاهرود به شهرداری واگذار نشد؟
  • ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند آماده تحویل
  • سورپرایز ایران خودرو برای خودروی محبوب
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند/ آورده ۷۰۰ میلیونی متقاضیان
  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال
  • تاخیر در تحویل خودرو متقاضیان شرکت مدیران خودرو را گلایه‌مند کرد