Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@20:45:15 GMT

مشهد و لاهور در مسیر توسعه

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۶۱۷۵۷

مشهد و لاهور در مسیر توسعه

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - شهردارمشهد در دیدار با هیئت اتاق بازرگانی لاهور گفت: تا کنون اتفاقات قابل توجهی در مسیر خواهرخواندگی لاهور و مشهد را شاهد نبود‌ه‌ایم و برهمین اساس خواستار گسترش ارتباطات و همکاری‌های مشترک در زمینه‌های مختلف هستیم.

پاکستان یکی از همسایگان مهم جمهوری اسلامی ایران است و با جمعیتی بیش از ۲۰۰ میلیون نفر یکی از کشور‌های پرجمعیت جهان به حساب می‌آید که بیش از ۹۰ درصد از این جمعیت با ایرانی‌ها هم دین و آئین هستند که از این نگاه نیز روابط میان دو همسایه بسیار با اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالله ارجائی گفت: مشهد به عنوان منطقه‌ای در توسعه مبادلات تجاری می‌تواند نقش موثری در ارتباطات بازرگانان لاهور و جهان اسلام داشته باشد.

 

بیشتر بخوانید

بهره‌برداری از طرح‌های خدمات شهری در مشهد


او گفت: با توجه به این ظرفیت‌ها، چند پیشنهاد برای گسترش روابط تجاری و فرهنگی میان دو شهر مشهد و لاهور داریم و معتقدیم در اولین قدم باید سفر‌های مبدا به مبدا میان این دو شهر را با میدان‌داری شرکت‌های معتبر حمل‌ونقل مسافر گسترش دهیم اما زمینه توسعه سیستم حمل‌ونقل هوایی و در کنار آن تقویت سیستم حمل‌ونقل زمینی میان مشهد و لاهور وجود دارد.

شهردار مشهد گفت: مشهد از لحاظ خدمات فنی و مهندسی به‌ویژه در حوزه خدمات شهری در ایران پیشتاز است، لذا آمادگی صدور این خدمات را به شهر لاهور و سایر شهر‌های پاکستان داریم.

ارجائی گفت: یکی دیگر از اقدامات برای گسترش روابط همکاری میان دو شهر، مشارکت بازرگانان مشهد و لاهور برای توسعه زیرساخت‌های شهری دو شهر لاهور و مشهد است.

در مجموع شهرداری مشهد آمادگی دارد تا بازرگانان پاکستانی به‌ویژه بازرگانان لاهوری در توسعه زیرساخت‌های ریلی و ایجاد یک بندر خشک در مشهد، مشارکت داشته و ما نیز از این امر استقابل می‌کنیم.

توسعه ارتباطات با همسایگان 

مهدی ناصحی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که باید در این حوزه رقم بخورد، توسعه ارتباطات با همسایگان بزرگ در منطقه و شرق کشور به‌ویژه پاکستان است.

او گفت: خواهرخواندگی میان دو شهر مشهد و لاهور در سال ۲۰۰۶ نشان می‌دهد که مدیران شهری در گذشته نیز به اهمیت روابط میان دو شهر توجه داشته‌اند.

 

انتهای پیام//ه.ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهردار مشهد زیرساخت های ریلی مشهد و لاهور میان دو شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۱۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات توان بخشی در اردوی جهادی توان آوران در حاشیه شهر مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی  مسئول گروه جهادی توان آوران و دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد درخصوص این اردوی جهادی گفت: گروه جهادی توان آوران جمعه در میان برای ارائه خدمات توان بخشی در مناطق حاشیه شهر مشهد حاضر می‌شود. 

سجاد جوادی افزود: این خدمات شامل فیزیوتراپی، کار درمانی، گفتاردرمانی، بینایی سنجی و مددکاری اجتماعی است و  هدف از تشکیل این گروه جهادی کمک به اقشار ضعیف و کم برخوردار است.

جوادی بیان کرد: این اردو جزو اولین اردو‌های توان بخشی در کشور است؛ در هر جمعه که اردو فعال است، حدود ۴۰ نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد به صورت داوطلبانه در این اردوی جهادی مشارکت دارند.

وی تصریح کرد: این دوره، دوره دوم این اردوی جهادی است که از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده و ترم گذشته نیز مرحله اول این اردوی جهادی، در منطقه دیگر مشهد برگزار شد. 

مسئول اردوی جهادی توان آوران همچنین در ادامه گفت: معاینات پزشکی مراجعان به صورت کامل انجام می‌شود و اگر نیاز بود برای مراجعه مجدد از مراجعه کنندگان درخواست می‌شود.

وی افزود: تمرین‌های لازم به مراجعان داده خواهد شد و درصورتیکه مورد شدیدتری در مراجعان مشاهده شود که قابل درمان در اینجا نیست، به مراکز درمانی ارجاع داده خواهند شد. 

جوادی همچنین تاکید کرد: طبق رایزنی‌ها هزینه ویزیت این افراد در مراکز درمانی که به آن معرفی می‌شوند، کمتر از هزینه معمولی است.

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی ۳۵۰۰ زائر پیاده برای تشرف به مشهد در دهه کرامت
  • ضرورت توسعه حمل ونقل هوایی و دریایی میان ایران و قاره آفریقا
  • رکابزنی مسیر مهریز تا مشهد با شعار ورزش و سلامتی، کتاب و دانایی
  • پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مناسبت روز جهانی ماما
  • آخرین خبر از پاسکاری برنامه هفتم توسعه میان مجلس و شورای نگهبان /تکلیف بودجه ۱۴۰۳ در این مجلس روشن می شود؟
  • ارائه خدمات توان بخشی در اردوی جهادی توان آوران در حاشیه شهر مشهد
  • ◄ خط 4 متروی مشهد به شهرک مهرگان نمی رسد؟
  • خط ۲ مترو تهران به پایانه جدید شرق وصل می شود
  • خط ۲ مترو تهران به پایانه جدید شرق متصل می شود
  • تاخیر در دیدار حساس: هوادار سکته کرده بود!