Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-خبرنگار اسکای نیوز به نقل از منابع خود می گوید در مجموع 28 کشور، از جمله انگلیس، آمریکا و سایر کشورهای اروپایی، موافقت کرده اند که تسلیحات، تجهیزات پزشکی و سایر کمک های نظامی به اوکراین بری مقابله با تهاجم روسیه گسیل کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از اسکای نیوز، خبر می رسد که کمک های بیشتری از جمله تسلیحات به اوکراین ارسال خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بن والاس، وزیر دفاع انگلیس، عصر روز جمعه این مطلب را در کنفرانس اهداکنندگان کمک های نظامی که به صورت مجازی برگزار شد، اعلام کرد. او گفت: همه کشورها موافقت کرده اند که مشارکت کنند.
این کمک ها شامل کمک های تسلیحاتی مانند مهمات، سلاح های ضد تانک و سلاح های ضد هوایی و کمک های انساندوستانه مانند تجهیزات پزشکی می شود. قرار است به زودی این کمک ها به دست ارتش اوکراین برسد.
به گزارش اسکای نیوز، برخی کشورهایی که قبلاً با ارسال سلاح برای کمک به نیروهای مسلح اوکراین مخالف بودند، اکنون پس از تصمیم ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه برای حمله به اوکراین، تصمیم به انجام این کار گرفته‌اند. بعضی کشورهای اهداکننده شامل کشورهایی هستند که بخشی از ائتلاف دفاعی ناتو نیستند.
دقایقی پیش نیز ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در توئیتی نوشت: «بعد از گفت و گوی من با امانوئل مکرون روز جدیدی در خط مقدم دیپلماتیک آغاز شد. سلاح ها و تجهیزات دوستان ما در راه اوکراین است. ائتلاف ضد جنگ فعال است!»
در نخستین ساعات صبح روز پنجشنبه، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه "عملیات نظامی ویژه" علیه اوکراین را رسماً اعلام کرد.
روسیه اعلام کرده است عملیات این کشور در اوکراین به منزله شروع جنگ نیست بلکه اقدامی برای جلوگیری از یک جنگ در سطح جهانی است. اما بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی و آمریکا بلافاصله این اقدام روسیه را به عنوان جنگی علیه اوکراین، محکوم و فشارهای مضاعف دیپلماتیک و اقتصادی خود بر روسیه را آغاز کردند.

ایرنا

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۱۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست دوباره زلنسکی برای دریافت تسلیحات

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین که قرار است کمک‌هایی هنگفت از ایالات متحده آمریکا دریافت کند، خواستار دریافت تسلیحات بیشتر شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، زلنسکی امروز یکشنبه دوباره از جامعه جهانی خواست تا سلاح‌های دفاع هوایی بیشتری را در اختیار این کشور قرار دهند درحالیکه به تازگی یک کمک 61 میلیارد دلاری در آمریکا برای اوکراین در نظر گرفته شده است.

زلنسکی همچنین درخواست کرد که مذاکرات رسمی برای ورود اوکراین به اتحادیه اروپا و دعوت از کی‌یف برای پیوستن به ناتو آغاز شود.

رئیس‌جمهور اوکراین گفت که کی‌یف در حال مذاکره با واشنگتن درباره حجم حمایت‌های نظامی، مالی و سایر موارد برای ده سال آینده است.

وضعیت برای نیروهای اوکراینی در شرق رو به وخامت گذاشته است و آنها منتظر دریافت تسلیحات آمریکایی هستند. زلنسکی بارها درخواست سامانه‌های دفاع هوایی به ویژه سامانه‌های پاتریوت کرده است.

اظهارات زلنسکی در مورد ورود به اتحادیه اروپا نیز در حالی است که کی‌یف نامزد پیوستن به این بلوک 27 کشوری است اما روند الحاق سال‌ها طول می‌کشد.

همچنین آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در مورد ورود اوکراین به ناتو گفته است که این کشور در نهایت به ائتلاف نظامی خواهد پیوست. زلنسکی در اینباره بیان کرد که هر کشوری که ارزش‌های مشترک دارد و آماده دفاع از آنها است شایسته دعوت شدن به ناتو است. 

ناتو: برنامه‌ای برای گسترش استقرار تسلیحات هسته‌ای نداریم

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اوکراین با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی روبرو است
  • زلنسکی: روسیه از سرعت پایین انتقال تسلیحات به ما بهره می‌برد
  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف
  • تحولات اوکراین| زلنسکی ناتو را به بدقولی متهم کرد
  • زلنسکی برای آمریکا چه نقشه‌ای دارد؟
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • درخواست دوباره زلنسکی برای دریافت تسلیحات
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • ویدیو/ سربازهای اوکراینی، با اسلحه‌های شوروی راحت‌ترند تا تجهیزات غربی‌ها