Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-ترکیه سومین کشتی آموزشی-نظامی خود را در مراسمی با حضور وزیر دفاع قطر، تحویل این کشور داد.
به گزارش خبرگزاری آریا،ترکیه روز گذشته کشتی جنگی ساخت خود را تحویل قطر داد و وزرای دفاع دو کشور در مراسمی از آن رونمایی کردند.
به نوشته وبگاه الخلیج آنلاین، «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه و «خالد بن محمد العطیه» همتای قطری وی در لنگرگاه ساخت کشتی «آناتولی» در استانبول در مراسم به آب‌اندازی این کشتی آموزشی-نظامی به نام « QTS-92 شمال» حضور یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دریابان «خالد ناصر الهاجری» فرمانده دانشکده نیروی دریایی قطر در این مراسم با تقدیر از ترکیه برای ساخت این کشتی، گفت که دو کشور تحت رهبری اردوغان و تمیم بن حمد توانسته‌اند طرح‌های مختلفی را انجام دهند. او این کشتی ترکیه را دارای بالاترین فناوری دانست.
ترکیه و قطر تاکنون قراردادهای نظامی متعددی در زمینه کشتی‌سازی امضاء کرده و به سرانجام رسانده‌اند. دوحه اولین بار در سپتامبر 2020 کشتی جنگی «الابرار فویرط» را از ترکیه دریافت کرد. کشتی جنگی «الدوحه» نیز در اکتبر 2021 تحویل قطری‌ها شد.
کشتی جنگی دوحه
نیروی دریایی قطر در مارس 2018 سه قرارداد ساخت کشتی با شرکت آناتولی برای ساخت چهار کشتی آموزشی-نظامی برای دانشکده نیروی دریایی و آموزش افسران خود، امضاء کرد.
شراکت میان ترکیه و قطر از سال 2014 جهش قابل توجهی یافت و ابعاد سیاسی، اقتصادی، امنیت و نظامی را در بر گرفت و دو کشور توافقنامه همکاری‌ها در بخش آموزش‌های نظامی و صنایع دفاعی را امضاء کردند و نیروهای ترکیه‌ای در خاک قطر مستقر شدند.
در بحران محاصره قطر در ژوئن 2017 نیز ترکیه تمام قد در کنار قطر ایستاد و دو کشور در راستای توافق سال 2014، توافق دیگری امضاء کردند که طبق آن تجهیزات نظامی بیشتری به قطر ارسال شد.
پایان دادن به حضور نظامی ترکیه در قطر یکی از خواسته‌های اصلی کشورهای محاصره کننده دوحه بود که البته نه تنها این خواسته بلکه هیچ کدام از خواسته سعودی‌ها و اماراتی‌ها در نهایت عملی نشد.

فارس

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ترکیه کشتی جنگی دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۱۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه حمله چاقویی یک گردشگر ترکیه ای به دو نظامی اسرائیلی در قدس (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ترکیه : مجموعه اقداماتی علیه اسرائیل انجام می‌دهیم اردوغان : روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد

دیگر خبرها

  • پاکستان اولین زیردریایی پیشرفته خود را از چین تحویل گرفت
  • لحظه حمله چاقویی یک گردشگر ترکیه ای به دو نظامی اسرائیلی در قدس (فیلم)
  • یک گردشگر ترکیه ای با چاقو یک نظامی اسرائیلی را در قدس زخمی کرد
  • اعتماد دوباره به‌ یوشیدا و بازگشت چامیزو
  • ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند آماده تحویل
  • حضور رسانه‌های ترکیه در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند/ آورده ۷۰۰ میلیونی متقاضیان
  • حضور سرمایه‌گذاران در غرفه استان فارس قابل توجه بود
  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد
  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال