Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-04-27@11:17:50 GMT

بانک مسکن در آستانه سوددهی

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۶۱۸۲۹

بانک مسکن در آستانه سوددهی

امتداد - عضو هیات مدیره بانک مسکن گفت: با روندی که بانک مسکن در پیش گرفته به احتمال فراوان از وضعیت زیان‌ده خارج شده و در سال جدید وارد مرحله سوددهی ‌می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، سید محسن فاضلیان عضو هیات مدیره بانک مسکن، در تشریح عملکرد سالانه بانک مسکن، از روند رو به رشد و بهبود وضعیت مالی و عملکرد بانک طی ۲ سال گذشته خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو هیات مدیره بانک مسکن با بیان اینکه عملکرد بانک در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۹۸ در سطح مطلوب بوده، اظهار داشت: کاهش زیان خالص از ۱۰.۵هزارمیلیارد ریال سال ۱۳۹۸ به ۸ هزار میلیارد ریال زیان خالص در پایان سال ۱۳۹۹ از جمله نقاط مثبتی است که روند صعودی عملکرد بانک مسکن را نشان می دهد.

وی عوامل مختلفی را در کاهش زیان بانک تاثیرگذار دانست و گفت: کل درآمد بانک مسکن در سال ۹۸ حدود ۱۲۵ هزار میلیارد ریال بوده که این رقم با افزایش ۲۸ هزارمیلیارد ریالی در طی سال ۱۳۹۹ به مبلغ ۱۵۳ هزار میلیارد ریال در پایان سال ۱۳۹۹رسیده است و این نشان می‌دهد در دوره مدیریت آقای شایان بر بانک مسکن، زیان انباشته بانک با سرعت بالایی کاهش یافته است. این در حالی است که عمده افزایش درآمد بانک به مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال، مربوط به افزایش درآمد مشاع در بخش مسکن است و مابقی آن به مبلغ ۳ هزار میلیارد ریال، مربوط به درآمد غیرمشاع است.

وی همچنین تصریح کرد: مطابق صورت‌های مالی حسابرسی شده، عملکرد عملیاتی بانک ناشی از مقایسه عمده درآمد عملیاتی یا همان درآمد تسهیلات، با عمده هزینه‌های عملیاتی یا همان هزینه سود پرداختی به سپرده مشتریان، مبلغ ۱۸ هزارمیلیارد ریال افزایش سود عملیاتی بانک در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۸ را نشان می‌دهد به گونه‌ای که سود عملیاتی بانک در سال ۱۳۹۸ مبلغ ۴۴ هزار میلیارد ریال بوده و این سود در سال ۱۳۹۹ به مبلغ ۶۲ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است و هزینه‌های غیر عملیاتی غیرمتعارف همچون هزینه مطالبات مشکوک الوصول که عمدتا مربوط به تسهیلات ارزی پرداخت شده سنوات قبل از سال ۱۳۹۸ می باشد سود عملیاتی را در تهاتر با هزینه‌های غیرعملیاتی در بخش سود خالص، با چالش مواجه می‌کند.

فاضلیان در بخش پایانی اظهارات خود گفت: پیش‌بینی می‌شود با روندی که بانک در پیش گرفته، به احتمال فراوان بانک مسکن از وضعیت زیان ده خارج شده و در سال جدید وارد مرحله سوددهی شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: هزار میلیارد ریال بانک مسکن سال ۱۳۹۹ سال ۱۳۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۱۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۱ هزار نفر در استان قم صاحب خانه می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمحمد آقامیری در چهارمین جلسه شورای تامین مسکن استان قم اظهار کرد: تخصیص سه هزار واحد مسکونی ویژه محرومان بنابر هماهنگی‌های لازم با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام می‌شود.

استاندار قم بیان کرد: ساخت ۶۳ هزار واحد مسکونی در دستورکار قرار داشت که این آمار به ۷۱ هزار رسیده است.

وی افزود: استان قم سکان‌دار ساخت مسکن در کشور می‌باشد که این رتبه مرهون تلاش دستگاه‌های مربوطه و اداره کل راه و شهرسازی است‌.

آقامیری خاطرنشان کرد: آمار بانک‌هایی که در طرح نهضت مسکن ملی همکاری لازم را ندارند، طی روزهای آتی به ریاست جمهوری و بانک مرکزی اعلام خواهد شد.

کد خبر 6088417

دیگر خبرها

  • اختصاص وام تحصیلی به بیش از ۴ هزار دانشجوی متاهل
  • پرداخت ۴۶ هزارمیلیارد ریال به حساب سازندگان نهضت ملی مسکن سیستان وبلوچستان
  • قرارداد بانک مسکن و صندوق توسعه ملی روی کاغذ ماند
  • بیش از ۴۶ هزار میلیارد ریال به حساب سازندگان نهضت ملی مسکن استان پرداخت شد
  • اختصاص ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی
  • ساخت هزار و ۵۰۰ مسکن برای خانواده های کم درآمد مشهدی
  • درحال ساختن بودن۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • ۷۱ هزار نفر در استان قم صاحب خانه می‌شوند
  • پرداخت بیش از ۴۶ هزار میلیارد ریال به ‌سازندگان نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان
  • ۷۱ هزار واحد مسکونی در استان قم درحال ساخت است