Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم رونمایی از کتاب «ش کو؟! ه» نوشته علی میرصادقی با حضور چهره‌های شناخته شده‌ی موسیقی پاپ در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مراسم رونمایی از کتاب‌ها، معمولا جای آدم‌های دانشگاهی است. این روزها کتاب و کتاب‌خوانی آنقدر کم‌رنگ شده که کمتر شاهد برگزاریِ مراسمی باشکوه برای رونمایی از یک کتاب هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چهره‌های مشهور موسیقی پاپ هم که میانه‌ی چندان خوبی با مراسم کتاب و کتابخوانی ندارند.

این بار اما کتابی با عنوان «ش کو؟! ه» نوشته علی میرصادقی رونمایی شد و چهره‌های معروفی در حوزه موسیقی پاپ در این مراسم شرکت کردند. تصور کنید که بابک جهانبخش،‌ اشوان، امید حاجیلی و رضا تاجبخش در مراسم رونمایی از یک کتاب حضور داشته باشند. در کنار این‌ها کسانی مانند ابوالفضل پورعرب، محمد حسینی، محمد سلیمی، هلیا امامی، فریبا کوثری، محیا اسناوندی، مهران بیرامی، حسین کلهر، اشکان درویش، مهشید خسروی، سالار میرکریمی، حامد برادران، محمد حاتم‌پور و فردین ناجی را هم قرار دهید که در مراسم رونمایی از این کتاب حاضر بوده‌اند.

جالب اینکه قسمت‌هایی از کتاب توسط محمد سلیمی، پیمان طالبی، هلیا امامی، محیا اسناوندی و لعبت میرصادقی خوانده شد.

جذابیت‌های این نشست به همینجا ختم نشد؛ بابک جهانبخش با همراهی رضا تاجبخش آهنگ‌های «برف» و «من و بارون» را به صورت زنده برای حاضران در تالار ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی اجرا کردند.

علی میرصادقی درباره ایده اولیه نوشتن این کتاب می‌گوید: سال‌ها پیش که با تئوری شکوفایی آشنا شدم، دوره غیرحضوری آن را ساختم. به دنبال کمک به مردم بودم و از همان زمان به فکر تهیه کتابش هم بودم اما نیاز تعمیق بیشتری داشتم.
یکی از دلایل نوشتن این کتاب، مقابله با روان‌شناسی زرد است که در اینستاگرام رو به رشد است. سعی می‌کنم این روان‌شناسی را از ریشه بزنم و در این مبارزه بسیار جدی هستم. یکی از انگیزه‌های مهم من در نوشتن این کتاب، این بود که مخاطب یک الگوی مناسب داشته باشد.

دکتر میرصادقی من را تنها نگذاشت

بابک جهانبخش خواننده پاپ موسیقی کشورمان درباره نویسنده کتاب «ش کو؟! ه» می‌گوید: سال گذشته اتفاقی برای من افتاد که در نهایت با نظر پزشک می‌بایست عملِ قلبِ‌باز را می‌پذیرفتم. خیلی شوکه شدم و بعد از یک شب بسیار ناراحت کننده و در اوج کرونا، دکتر میرصادقی من  را تنها نگذاشت و کلی حرف‌های امیدوار کننده به من زد. حال من را خوب کرد. هیچ وقت این رفاقت را فراموش نمی‌کنم.

این کتاب در اوج پختگی نوشته شده است

رضا تاجبخش آهنگساز، تنظیم کننده و نوازنده پیانو که از چهره‌های شناخته شده موسیقی کشورمان است، می‌گوید: امسال وارد سومین دهه‌ای شدم که علی را می‌شناسم و با او همکاری می‌کنم. بیست و دو سال است که رفاقت داریم و از همان سال‌ها رشد او را دیده‌ام. به نظرم چهل سالگی هر آدمی پخته‌ترین حالت آن فرد است و این کتاب چون در چهل سالگی نوشته شده، بدون شک آن پویایی و پختگیِ لازم را دارد.

در این برنامه برخی مهمان‌های برنامه به شکل مجازی در مراسم رونمایی این کتاب شرکت کردند و در قالب ویدیو با حاضران گفت و گو کردند.

با این حال ابوالفضل پورعرب، محمد حسینی، محمد سلیمی، هلیا امامی، فریبا کوثری، محیا اسناوندی، مهران بیرامی، حسین کلهر، اشکان درویش، مهشید خسروی، سالار میرکریمی، رضا تاجبخش، بابک جهانبخش، اشوان، امید حاجیلی، حامد برادران، محمد حاتم‌پور و فردین ناجی مهمانانی بودند که به شکل حضوری در این مراسم شرکت کرده بودند.

مراسم رونمایی از کتاب «ش کو؟! ه» آخرین نگارش علی میرصادقی، در تالار ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد. این کتاب توسط انتشارات بارسا منتشر شده است.

نگاهی به سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر / جایزه باربَد راه نجات جشنواره استبهترین‌های موسیقی ایران معرفی شدند / باربدهای جشنواره موسیقی فجر به چه کسانی رسید?کنسرت حامد همایون لغو شدمهمترین کنسرت‌های پاپ در هفته جاری / آیا ابراهیم زاده و هوروش بند باز هم پلی بک می‌کنند؟برگزاری کنسرت حمید حامی پس از دو سالماجرای کنسرت گرشا رضایی و سایت‌هایی که از دسترس خارج می‌شوندکنسرت شهرام ناظری و همایون شجریان در پاریسکنسرت رضا صادقی در تالار وزارت کشور / یادی از مهرداد میناوند و علی انصاریان+عکس

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: موسیقی موسیقی مراسم رونمایی بابک جهانبخش رضا تاجبخش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۲۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» در مشهد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رییس نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خراسان رضوی گفت: کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» به بررسی عوامل قیام علویان و تاثیر آن در دعوت امام رضا (ع) از مدینه به مرو می‌پردازد.    حجت الاسلام والمسلمین علی باقری افزود: این کتاب برگزیده چهارمین جشنواره کتاب سال رضوی در سال ۱۳۹۰ بود.   وی ادامه داد: این کتاب در پنج بخش به موضوعاتی همچون مناقشات عباسیان و علویان، بررسی جنبش‌ها و قیام‌های علوی قبل از خلافت مامون، حضور مامون در مرو و ضرورت دعوت امام (ع) به خراسان، نقش جنبش‌های علوی عصر مامون و تاثیر آن در دعوت امام رضا (ع) از مدینه به مرو، حضور امام رضا (ع) در مرو و تاثیر آن در آرامش سیاسی جهان اسلام می‌پردازد و تالیف آن را مجید خالق نیا رشتخوار بر عهده داشته است.   به گفته او، علی اکبر هاشمیه ترجمه این کتاب به زبان پشتو را از سال ۱۴۰۰ شروع کرد که دو سال و نه ماه برای ترجمه آن، زمان صرف شد.    معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی هم در این جلسه گفت: یکی از وظایف شیعیان در عصر حاضر، اشاعه برکات اهل بیت (ع) در دنیا است.   حجت الاسلام والمسلمین گنابادی نژاد افزود: امروز اگر ایران سرآمد معرفت دینی در دنیا است و بشریت را به منطق عقلانیت دینی دعوت می‌کند، این از اندیشه و تفکر امام رضا (ع) است.   وی ادامه داد: امروز هزینه سنگینی که دنیا می‌پردازد و جنایت‌هایی که در غزه می‌شود، باعث آگاهی دانشجویان جهان شده است و ما باید به دنبال نهضت ترجمه باشیم.

دیگر خبرها

  • رونمایی از کتاب در جستجوی آداب آبادانی در یزد
  • رامین حسین‌پور بهترین آهنگساز یک فستیوال بین‌المللی شد
  • نوشتن کتابی درباره امام قلی‌خان برای بچه‌ها
  • شش دانگ حواس حردانی به محمد نادری
  • (عکس) مراسم رونمایی از کتب نقض حقوق بشر در کانادا و سوئد
  • کتابی پر ازجاهای خالی!
  • رونمایی از کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» در مشهد
  • آهنگسازی در موسیقی کلاسیک ایرانی کتاب شد/ خواندن چند پژوهش
  • عکس جنجالی از یک مراسم که برای بهروز افخمی دردسر شد!
  • چاپ کتابی درباره سکوت و پایبندی در آثار آلبر کامو