Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-عضو هیات مدیره بانک مسکن گفت: با روندی که بانک مسکن در پیش گرفته به احتمال فراوان از وضعیت زیان‌ده خارج شده و در سال جدید وارد مرحله سوددهی می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن؛ آقای سید محسن فاضلیان عضو هیات مدیره بانک مسکن، در تشریح عملکرد سالانه بانک مسکن، از روند رو به رشد و بهبود وضعیت مالی و عملکرد بانک طی 2 سال گذشته خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این عضو هیات مدیره بانک مسکن با بیان اینکه عملکرد بانک در سال 1399 نسبت به سال 98 در سطح مطلوب بوده، اظهار داشت: کاهش زیان خالص از 10.5 هزارمیلیارد ریال سال 1398 به 8 هزار میلیارد ریال زیان خالص در پایان سال 1399 از جمله نقاط مثبتی است که روند صعودی عملکرد بانک مسکن را نشان می‌دهد.
 وی عوامل مختلفی را در کاهش زیان بانک تاثیرگذار دانست و گفت: کل درآمد بانک مسکن در سال 98 حدود 125 هزار میلیارد ریال بوده که این رقم با افزایش 28 هزارمیلیارد ریالی در طی سال 1399 به مبلغ 153 هزار میلیارد ریال در پایان سال 1399 رسیده است و این نشان می‌دهد در دوره مدیریت آقای شایان بر بانک مسکن، زیان انباشته بانک با سرعت بالایی کاهش یافته است. این در حالی است که عمده افزایش درآمد بانک به مبلغ 25 هزار میلیارد ریال، مربوط به افزایش درآمد مشاع در بخش مسکن است و مابقی آن به مبلغ 3 هزار میلیارد ریال، مربوط به درآمد غیرمشاع است.
 وی همچنین تصریح کرد: مطابق صورت‌های مالی حسابرسی شده، عملکرد عملیاتی بانک ناشی از مقایسه عمده درآمد عملیاتی یا همان درآمد تسهیلات، با عمده هزینه‌های عملیاتی یا همان هزینه سود پرداختی به سپرده مشتریان، مبلغ 18 هزارمیلیارد ریال افزایش سود عملیاتی بانک در سال 1399 نسبت به سال 1398 را نشان می‌دهد به گونه‌ای که سود عملیاتی بانک در سال 1398 مبلغ 44 هزار میلیارد ریال بوده و این سود در سال 1399 به مبلغ 62 هزار میلیارد ریال افزایش یافته است و هزینه‌های غیر عملیاتی غیرمتعارف همچون هزینه مطالبات مشکوک الوصول که عمدتا مربوط به تسهیلات ارزی پرداخت شده سنوات قبل از سال 1398 می‌باشد سود عملیاتی را در تهاتر با هزینه‌های غیرعملیاتی در بخش سود خالص، با چالش مواجه می‌کند.
 فاضلیان در بخش پایانی اظهارات خود گفت: پیش‌بینی می‌شود با روندی که بانک در پیش گرفته، به احتمال فراوان بانک مسکن از وضعیت زیان ده خارج شده و در سال جدید وارد مرحله سوددهی شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بانک مسکن هزار میلیارد ریال بانک مسکن سال 1398 سال 1399

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۲۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبار هشت هزار میلیاردی برای مسکن نیرو‌های مسلح

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی سردار مجید ابن الرضا امروز در جلسه شورای مسکن استان با بیان اینکه ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای تکمیل ساخت مسکن نیرو‌های مسلح برآورد شده است گفت: اصل ۳۱ قانون اساسی بر داشتن مسکن متناسب با نیاز هر جامعه تاکید دارد و یکی از موارد مطرح شده در پیام امام راحل در خصوص وظایف دولت اسلامی نیز حل مشکل مسکن است.

وی افزود: مسکن از نیاز‌های اولیه زندگی انسان و از موضوعات جدی در سبد معیشت خانوار است؛ متاسفانه بازدهی بازار مسکن در جامعه امروز به قدری بالا رفته که هم ارز با بازار سکه و دلار حرکت می‌کند و باید هرچه سریعتر برای حل مشکل مسکن اقدام شود.

سردار ابن ارضا با اشاره به رشد جمعیت و کمبود مسکن در سال‌های آینده، افزود: بالاترین هزینه در زمینه ساخت مسکن مربوط به دستمزد، مصالح و فولاد است.

رئیس ستاد تأمین اجتماعی و قرارگاه مسکن نیرو‌های مسلح کشور ادامه داد: یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی فاقد کاربری نیرو‌های مسلح با اجازه مقام معظم رهبری برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافته است.

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه تاکید کرد: نیرو‌های مسلح برای تامین مسکن مورد نیازشان باید دغدغه ۱۰۰ درصدی داشته باشند و ما نیز در مدیریت استان کاملا آماده همکاری در این زمینه هستیم.

مالک رحمتی گفت: برای ساخت مسکن نیرو‌های مسلح زمین‌هایی در نظر گرفته شود که زیرساخت‌های مورد نیاز از قبیل برق، آب و گاز را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: شخص رییس جمهور به مسکن دغدغه اساسی دارد و اگر این خط فکری در همه استان‌ها و شهرستان‌ها جاری و ساری شود، یک عملیات عمرانی بزرگ برای ساخت مسکن به راه خواهد افتاد.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: مسکن یک حوزه تخصصی و مهندسی است، بنابراین باید به جزییات، اعداد و ارقام در این حوزه مسلط باشیم.

رحمتی با تاکید بر اینکه در روند ساخت مسکن نیرو‌های مسلح حد توقفی وجود ندارد، گفت: بر این اساس ظرف یک ماه آینده همه نیازمندی‌ها و موجودی‌ها احصا شوند، به طوری که در جلسات بعدی قرارگاه فقط راه حل مشکلات موجود مورد بررسی قرار گیرند.

وی ادامه داد: نیرو‌های مسلح تمام دارایی‌های خود در داخل و خارج شهر را پای کار بیاورند، ما نیز بالاترین ارزش افزوده‌ای را که در استان در اختیار داریم، ایجاد خواهیم کرد.

دیگر خبرها

  • شوک شدید به بازار طلا / زیان سکه‌بازان سنگین شد
  • ۴ هزار و ۱۹۳ نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی
  • پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!
  • از توقیف سیترون ۱۷ میلیاردی قاچاق تا کشف احشام قاچاق
  • مبلغ محکومیت متخلفان اقتصادی استان ۲۱۸ میلیارد ریال است
  • اعتبار هشت هزار میلیاردی برای مسکن نیرو‌های مسلح
  • جریمه میلیاردی برای قاچاقچی نوشابه‌های انرژی زا در قزوین
  • پرداخت ۳۵۰۰۰میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل