Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@18:34:54 GMT

سیستم برق پشتیبان

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۶۲۱۰۳

سیستم برق پشتیبان

ایسنا/قزوین باتری یو پی اس به عنوان یک منبع برق ثانویه عمل می‌کند که امکان ذخیره داده‌ها را در صورت قطع برق تجاری فراهم می‌کند.

به گزارش ایسنا بنا بر اعلام امداد باتری، UPS می‌تواند با یک کارت SNMP یا UPSentry ۲۰۱۲ و نرم افزار InsightPower Manager به یک شبکه LAN متصل شود تا به اطلاعات حیاتی مانند وضعیت باتری یو پی اس ۶۵ آمپر صبا، اندازه‌گیری باتری، کابینت باتری و تاریخ تعویض در ایستگاه‌های کاری راه دور دسترسی داشته باشد و نمایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عملکرد مدیریت آسان می‌تواند از خرابی زودرس باتری جلوگیری کند و عمر مفید آن را افزایش دهد و سرمایه‌گذاری باتری را کاهش دهد.

اقدامات احتیاطی برای نصب و نگهداری باتری

کاربران علاوه بر استفاده از سیستم مدیریت هوشمند باتری برای تشخیص خرابی‌ها، باید اقدامات احتیاطی زیر را برای نصب باتری و نگهداری منظم انجام دهند:

فقط از یک نوع باتری از همان تأمین کننده استفاده کنید. هرگز از باتری‌های Ah قدیمی، جدید و مختلف به طور همزمان استفاده نکنید.

تعداد باتری یو پی اس ها باید مطابق با نیاز UPS باشد. باتری‌ها را به صورت معکوس وصل نکنید. باتری‌ها را دور از آتش نگه دارید. یک باتری ممکن است منفجر شود. باتری می‌تواند خطرات شوک الکتریکی و اتصال کوتاه جریان را ایجاد کند.

هنگامی که یک یو پی اس برای اولین بار کار می‌کند، یو پی اس را حداقل ۶ تا ۸ ساعت شارژ کنید تا مطمئن شوید که باتری‌ها قبل از کار به طور کامل شارژ شده‌اند.

وضعیت بسته باتری را پس از دریافت آن از تامین کننده بررسی کنید تا از هرگونه آسیب ناشی از انبساط، برخورد یا نشتی جلوگیری کنید.

باتری‌ها را در مکانی خشک و خنک نگهداری کنید. از نصب باتری یو پی اس ۶۵ آمپر صبا در نزدیکی نقطه حرارت اتاق سرور خودداری کنید. هنگام اتصال باتری‌ها، پیچ‌ها را ببندید. بهترین دما برای کارکرد باتری بین ۱۹ تا ۲۲ درجه سانتی گراد است. تعمیر و نگهداری منظم انجام دهید.

بدون یک برنامه نگهداری یا سیستم مدیریت خوب، باتری‌ها ممکن است خیلی زودتر از آنچه انتظار دارید خراب شوند. سیستم مدیریت هوشمند باتری نوآورانه دلتا، خرابی باتری را از قبل شناسایی می‌کند تا از عملکرد مداوم برنامه‌های کاربردی محافظت کند. قابلیت اطمینان و عملکرد بهینه UPS خود را به حداکثر برسانید و سرمایه‌گذاری باتری UPS خود را به حداقل برسانید هر سیستم UPS (منبع برق اضطراری) دارای یک باتری است که با شناسایی افت برق از منبع اصلی شروع به کار می‌کند. باتری یو پی اس ۶۵ آمپر صبا عمر هر سیستم یو پی اس است.

باتری یو پی اس به عنوان یک منبع برق ثانویه عمل می‌کند که امکان ذخیره داده‌ها را در صورت قطع برق تجاری فراهم می‌کند. متاسفانه باتری ضعیف‌ترین حلقه در هر سیستم یو پی اس است. باتری‌های یو پی اس باید به درستی نگهداری و نظارت شوند تا عمرشان طولانی شود، نگرانی‌های ایمنی کاهش یابد و مهمتر از همه، از خرابی جلوگیری شود. این راهنمای ساده زیر را دنبال کنید تا اهمیت نگهداری و نظارت باتری را بیاموزید و بدانید که چگونه این وظایف را به طور موثر انجام دهید.

UPS دستگاهی است که به رایانه‌ها یا دستگاه‌های محاسباتی اجازه می‌دهد در هنگام قطع برق تجاری به کار خود ادامه دهند. همچنین از دستگاه‌های مذکور در برابر نوسانات برق محافظت می‌کند. باتری یو پی اس ۶۵ آمپر صبا به عنوان منبع تغذیه ثانویه عمل می‌کند و اجازه می‌دهد تا داده‌های رایانه قبل از تخلیه کامل باتری ذخیره شود. باتری‌های UPS باید به درستی نگهداری و نظارت شوند تا اطمینان حاصل شود که UPS در صورت نیاز همانطور که طراحی شده است کار می‌کند. بازرسی‌ها و آزمایش‌های معمول و همچنین دستگاه‌های نظارت بر باتری را می‌توان به عنوان بخشی از یک برنامه تعمیر و نگهداری مناسب مورد استفاده قرار داد. تنها یک سلول با عملکرد ضعیف کل باتری را به خطر می‌اندازد و می تواند زمان پشتیبان گیری UPS یا بدتر از آن را به شدت کاهش دهد.

محل قرارگیری، دما و محیط:

یو پی اس محیط اطراف یو پی اس نقش مهمی در عملکرد باتری و طول عمر دارد. باتری یو پی اس ۶۵ آمپر صبا در دماهای خیلی گرم یا خیلی سرد نمی‌توانند به درستی کار کنند. توصیه دمای سازنده باتری باید به شدت رعایت شود. اکثر باتری‌های UPS برای کار در دمای محیطی ۷۷ درجه فارنهایت طراحی شده‌اند. اگر باتری در دماهای بالاتر کار کند، عمر قابل استفاده آن به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد. خیلی سرد است و عملکرد باتری کاهش می‌یابد. فن‌آوری‌های جدید مانند لیتیوم یون و TPPL می‌توانند در دماهای بالاتر/ پایین‌تر کار کنند، اما بیشتر باتری‌های UPS معمولی هستند و برای دمای ۷۷ درجه فارنهایت طراحی شده‌اند.

همچنین توجه به این نکته مهم است که یو پی اس را نباید در نزدیکی پنجره‌های باز، دودهای خورنده، گرد و غبار یا هر جایی که دارای رطوبت است قرار داد.

تعیین طول عمر باتری:

عوامل زیادی در عمر باتری نقش دارند. باتری یو پی اس چیزی بیش از تأمین برق در زمان قطع برق انجام می‌دهد. آن‌ها به طور مداوم برای تهویه خط فراخوانی می‌شوند. این بدان معنی است که صرف نظر از کیفیت خدمات برق تجاری شما، رایانه‌ها، سرورها و داده ها همیشه برق خالص و خالص را دریافت می‌کنند.

باتری‌های یو پی اس ممکن است بارها در روز استفاده شوند که به آن دوچرخه سواری می‌گویند. یک مانیتور دوچرخه سواری متصل به باتری یو پی اس شما می‌تواند ابزار ارزشمندی در پیش بینی «پایان عمر» باشد. استفاده از مانیتور دوچرخه‌سواری برای باتری‌های UPS به کارکنان مرکز داده اجازه می‌دهد تا قبل از اینکه خیلی دیر شود، برای تعویض باتری برنامه‌ریزی کنند، بنابراین از خرابی پرهزینه جلوگیری می‌کنند.

حفظ ولتاژ شناور باتری‌های یو پی اس از طریق تعمیر و نگهداری منظم

یکی دیگر از موارد مهم در عملکرد باتری یو پی اس ۶۵ آمپر صبا، ولتاژ شناور است. سازنده باتری ولتاژ شناور مناسب را ارائه می‌دهد، معمولاً ۲.۲۵ تا ۲.۲۷ ولت در هر سلول. ولتاژ باتری باید به طور معمول کنترل و در صورت نیاز تنظیم شود. شارژ بیش از حد باتری منجر به خرابی زودرس می‌شود، شارژ کم باعث کاهش عملکرد آن می‌شود و همچنین می‌تواند باعث خرابی زودرس شود.

برای جلوگیری از عواقب خرابی، بسیاری از دارندگان UPS ممکن است باتری‌های جایگزین را قبل از نیاز خریداری کنند. باتری‌های اسید سرب سنتی باید هر شش ماه یکبار شارژ شوند، در غیر این صورت ظرفیت دائمی آن‌ها از دست می‌رود. سازنده باتری ترتیب شارژ مناسب را ارائه می‌دهد. برای اطمینان از معتبر ماندن گارانتی باتری، باید روال شارژ صحیح را دنبال کنید.

باتری‌ها مهمترین جنبه یک منبع تغذیه بدون وقفه هستند. این باتری یو پی اس است که در صورت قطع برق، برق یو پی اس را تامین می‌کند.

یک مجموعه باتری قدیمی یا بد نگهداری می‌تواند بر زمان استقلال منبع تغذیه اضطراری شما تأثیر بگذارد و منجر به یک مشکل بزرگ شود.

یکی از مزایای کلیدی تعمیر و نگهداری منظم باتری UPS، تشخیص زودهنگام بلوک‌های ضعیف باتری است. از آنجایی که آن‌ها بخش مهمی از یک سیستم حفاظت برق هستند، تعویض بلوک‌های باتری ضعیف باید قبل از خرابی انجام شود.

اگر جایگزین باتری یو پی اس خریداری نشود، یک باتری یو پی اس ۶۵ آمپر صبا ضعیف یا معیوب یکپارچگی کل سیستم حفاظت برق را به خطر می‌اندازد.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خرید اینترنتی فروش اینترنتی تعمیر و نگهداری نگهداری منظم باتری های UPS برق تجاری باتری ها داده ها قطع برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۲۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت نوعی باتری سدیمی که ظرف چند ثانیه شارژ می‌شود

ایتنا - دانشمندان یک باتری ساخته‌اند که ظرف فقط چند ثانیه شارژ می‌شود.
گروهی از پژوهشگران در کره جنوبی به این پیشرفت بزرگ در نسل بعدی باتری‌های سدیمی دست پیدا کردند، که از باتری‌های لیتیوم‌‌ـ‌یونی متداول موجود در تلفن‌های هوشمند و خودروهای برقی ارزان‌تر و ایمن‌تر است.

سدیم (Na) علاوه بر این ۵۰۰ برابر فراون‌تر از لیتیوم است، و در عین حال این پتانسیل را دارد که نسبت به همتای لیتیوم‌-‌یونی‌اش ظرفیت شارژ و بازده بیشتری داشته باشد.

تاکنون، باتری‌های سدیم‌-‌یونی با محدودیت‌هایی مانند مدت شارژ طولانی و کمبود ظرفیت ذخیره مواجه بوده‌اند که مانع از آن می‌شد در مقیاس قابل‌توجهی پذیرفته و استفاده شوند.

پژوهشگران موسسه علم و فناوری پیشرفته کره (KAIST) توانسته‌اند با طراحی و ساخت یک باتری سدیم‌-‌یونی پرتوان پرانرژی با قابلیت شارژ سریع بر این مشکلات غلبه کنند.

آن‌ها این کار را با تلفیق موادی که معمولا در باتری‌های مناسب ابرخازن‌ها به کار می‌روند انجام دادند، که در همه چیز یافت می‌شوند از سیستم‌های ترمزگیری بازیافتی در خودروهای برقی گرفته تا تنظیم درجه پره‌های پروانه توربین بادی.

این باتری جدید از لحاظ تراکم انرژی از باتری‌های لیتیوم‌ـ‌یونی موجود در بازار پیشی می‌گیرد و از آن می‌توان هم در خودروهای تمام‌برقی و هم لوازم الکترونیکی مصرفی استفاده کرد.

پروفسور جونگ کو کانگ از دانشکده مهندسی و علوم مواد موسسه علم و فناوری پیشرفته کره، که هدایت این پژوهش را بر عهده داشته است، گفت: «این دستگاه ذخیره انرژی هیبرید سدیم‌ـ‌یونی قادر است به‌سرعت شارژ شود و به تراکم انرژی ۲۴۷ وات‌ساعت/کیلوگرم و تراکم توان ۳۴ هزار و ۷۴۸ وات/کیلوگرم برسد.»

او در ادامه افزود «این یک پیشرفت در غلبه بر محدودیت‌های موجود سیستم‌های ذخیره انرژی است» و گفت پیش‌بینی می‌کند که «کاربرد گسترده‌‌تری در دستگاه‌های الکترونیکی گوناگون» خواهد داشت.

این پژوهش با عنوان «آند رسانای چندظرفیتی با بلورینگی پایین دوپ‌شده با سولفید آهن و کاتد دوپ‌شده با اکسیژن سطح ویژه بالا از چارچوب‌های کربن گرافیتیک متخلخل سه‌بعدی غنی از نیتروژن برای ذخیره‌سازی انرژی هیبریدی سدیم-یون با عملکرد بالا» در نشریه «مواد ذخیره انرژی» (Energy Storage Materials) منتشر شده است.

این پیشرفت چند هفته پس از آن صورت می‌گیرد که گروهی از پژوهشگران در ژاپن فرایند جدیدی برای تولید انبوه باتری‌های سدیمی جامد کشف کردند.

این فناوری جدید با بهبود قابل‌ملاحظه ظرفیت شارژ باتری خودروهای برقی و افزایش بیش از دوبرابری مسافتی که خودروهای برقی در حال حاضر [با هر بار شارژ] طی می‌کنند، احتمالا می‌تواند اضطراب محدوده [رانندگان] را رفع کند. 

دیگر خبرها

  • توسعه بازار‎های صادراتی با اخذ استانداردهای جدید باتری
  • با ده دقیقه شارژ ۳۲۰کیلومتر رانندگی کنید!
  • قیمت باطری ماشین با دریافت باتری کهنه
  • آموزش: با این راهکار ساده دمای گوشی خود را پایین بیاورید!
  • ساخت نوعی باتری سدیمی که ظرف چند ثانیه شارژ می‌شود
  • مرد در سایه به زودی مدیرعامل استقلال می شود؟ | مدیری که علی دایی را آبی‌پوش کرد!
  • چهار دلیل برای فرار از خرید پوکو X5 پرو
  • باتری‌دزد ارومیه به آخر خط رسید
  • خیابان پشتیبان بلوار پیامبر اعظم (ص) قم احداث می‌شود
  • ریل ذوب آهن اصفهان پشتیبان توسعه تجارت کشور با جهان