Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه پولیتیکا، پنجاهمین سالگرد جشنواره بین‌المللی فیلم بلگراد (FEST) با شعار «دنیای شجاع جدید» در سینماهای بلگراد از دیروز (جمعه ۶ اسفند) آغاز شده است و تا ۱۵ اسفند ادامه دارد.

در چهارصد و بیست و یکمین اکران فیلم در این جشنواره، ۸۸ فیلم بلند در ۶ سینمای منتخب به نمایش در می‌آیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فیلم‌ها در سالن کامبانک و همچنین در سینماهای ایمکس، اوشچه و فونتانا و همچنین در سالن‌های مرکز فرهنگی بلگراد، مرکز جوانان و سینماتک یوگسلاوی به نمایش در می‌آیند.

 

 

در رقابت برای دریافت جایزه جشنواره فیلم بلگراد، ۲۰ فیلم جدید از صربستان، فرانسه، ایتالیا، روسیه، یونان، رومانی، ایالات متحده آمریکا، لهستان، اتریش، استرالیا، مونته نگرو، کرواسی، مقدونیه، اسلوونی و ایران (قهرمان، ساخته اصغر فرهادی) به نمایش گذاشته می‌شود.

۱۰ فیلم از نویسندگان صرب به نمایش در می‌آید که نخستین آن‌ها Strahinja Banović به کارگردانی آرسنیویچ است که ترکیبی از بحران کنونی مهاجران اروپا و داستان عاشقانه‌ای با ابعاد حماسی دارد. یکی دیگر از این فیلم‌ها، مستند «شهردار» ساخته ووک داپچویچ درباره محبوب ترین شهردار بلگراد «برانکو پسیچ» است که از او به عنوان خالق چهره نوین بلگراد و بسیاری از نمادهای این شهر یاد می‌شود.

 

در این دوره از جشنواره  به «امیر کاستاریکا» و «پردراگ میکی مانوجلوویچ» سینماگران باسابقه صرب، جوایز ویژه‌ای اهدا می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: جشنواره فیلم بلگراد صربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۲۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۱۴ گروه در جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، در نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم ۱۴ گروه شرکت کردند که ۱۰ گروه از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم بوده و ۴ گروه در بخش آزاد حضور داشتند.

در بخش نمایشنامه نویسی ۱۶ اثر به دبیرخانه جشنواره ستاد مرکزی ارسال شده است.

مخاطبان این نمایش‌ها، گروه‌های سنی کودک و نوجوان بودند.

این جشنواره یک روزه از ۱۰ صبح آغاز و ساعت ۲۲ مراسم اختتامیه برگزار می‌شود.

سه نمایش برگزیده این جشنواره به مسابقات کشوری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که در شهریور ماه برگزار می‌شود راه پیدا می‌کنند

دیگر خبرها

  • نمایش مستند «مدرسه در دست بچه ها» در موزه سینما
  • نفرات برتر جشنواره خوشنویسی امیر فرهنگ و هنر در بیجار معرفی شدند
  • اولین جشنواره خوشنویسی امیر فرهنگ و هنر در بیجار برگزار شد
  • امیر نظام گروسی یک شخصیت بزرگ ملی است
  • بلیت‌فروشی «دوازده سی‌وشش» آغاز شد/ آغاز اجرا از ۲۵ اردیبهشت
  • تور سراسری تصویر ایران آغاز شد
  • تئاترحوزه هنری استان به جشنواره سراسری بچه های مسجد راه یافت
  • پایان جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • حضور ۱۴ گروه در جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • حذف امیر حسین هدایی با شکست برابر بازیکن ١٩ ساله