Web Analytics Made Easy - Statcounter

بخش زیادی از تاسیسات ورزشگاه یاسوج سرقت شده است.

پبخش زیادی از اموال و تأسیسات استادیوم به ارزش تقریبی ۲.۵ میلیارد تومان شامل تأسیسات برقی، آب و فاضلاب و ... به دلیل نگهداری و حفاظت نکردن از استادیوم ورزشی شهر یاسوج به سرقت رفته است.

به گزارش طرفداری و به نقل از ایسنا، کیهان، مدیرکل دیوان محاسبات استان با همراهی معاون فنی و امور حسابرسی، مدیر گروه حسابرسی، حسابرس اداره کل ورزش و جوانان و بهروز جهانبخش سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان و جمعی از مسئولان دستگاه اجرایی از استادیوم ورزشی ۱۵۰۰۰ نفری یاسوج بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احداث استادیوم ورزشی شهر یاسوج در زمینی به مساحت ۳۲.۰۰۰ متر مربع شامل زمین چمن فوتبال،پیست دو و میدانی، جایگاه مخصوص، رختکن و سرویسهای بهداشتی، اتاق‌های داوران و مربیان، منبع هوایی، تأسیسات و نور و صوت و گرما با اسکلت بتنی شروع شده که مهمترین اهداف استادیوم، استفاده از ظرفیت‌ها و استعدادهای ورزشی استان و برگزاری مسابقات کشوری و استانی بوده و عملیات اجرایی آن در سال ۱۳۸۳ از محل اعتبارات ملی – استانی (طرحهای ویژه پیوست شماره یک قانون بودجه) شروع و تا پایان دی ماه ۱۴۰۰ مبلغ  ۲۵ میلیارد تومان از اعتبارات عمرانی ملی جهت احداث آن هزینه شده و پیشرفت فیزیکی آن در مجموع حدود ۹۰ درصد است.

براساس برآورد دستگاه اجرایی جهت تکمیل و بهره برداری کامل  استادیوم مبلغ ۵ میلیارد تومان اعتبار لازم می باشد.

بر اساس بازدیدهای میدانی و بررسی های به عمل آمده مهمترین مشکلات اجرای این پروژه که قریب به ۱۷ سال از شروع آن گذشته شامل مواردی از قبیل تأمین نشدن منابع مالی و بودجه لازم و مناسب، توجه لازم نکردن به برنامه زمانبندی، نظارت مستمر کمی و کیفی نکردن بر اجرای طرح، عدم پیگیری های لازم و کافی جهت تامین اعتبارات لازم بوده است.

همچنین در نتیجه بررسی های به عمل آمده ، با توجه به اینکه پروژه در تاریخ ۱۲ اسفند ماه ۱۳۹۳ تحویل موقت شده و طبق قوانین موجود نواقص پروژه در زمان تحویل موقت نباید بیشتر از سه درصد کل کار باشد، متاسفانه به دلیل نظارت کافی نکردن ناظرین پروژه و مهندسین مشاور با وجود قریب به  ۱۰۱ مورد نقص در عملیات اجرایی، پروژه از پیمانکار تحویل شده که ضمن رفع نکردن نواقص از سال ۱۳۹۳ تا کنون توسط پیمانکار ، بخش زیادی از اموال و تأسیسات استادیوم شامل تأسیسات برقی، آب و فاضلاب و ... به دلیل عدم نگهداری و حفاظت از استادیوم به سرقت رفته که بنا به اظهار سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان و سایر مسئولین ذیربط دستگاه اجرایی، ارزش تقریبی اموال سرقتی معادل ۲.۵ میلیارد تومان  برآورد می شود که موضوع در حال پیگیری و اقدام قانونی است. 

به گزارش ایسنا، در این بازدید پس از بیان مسائل و توضیحات کارشناسی و فنی توسط مدیر و کارشناسان اداره کل ورزش جوانان، جناب آقای کیهان مدیرکل دیوان محاسبات استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بهره برداری از استادیوم ورزشی ۱۵ هزار نفری یاسوج نیازمند تأمین اعتبار لازم و کافی جهت تکمل و بهره برداری می باشد گفت: استادیوم در مرکز استان و در شهر یاسوج و در جوار مجموعه ورزشی شهدای دولت آباد بستر مناسبی برای استفاده از ظرفیت ها و پتانسیلهای ورزشی این استان است، که می طلبد دستگاه اجرایی ضمن پیگیری و رفع ایرادات و اشکالات و نیز  تخلفات صورت گرفته در این پروژه ، نسبت به تکمیل آن در اسرع وقت اقدام نماید.

اخبار داغ 

فیس در فیس شدن سجاد غریبی و مارتین فورد و تنش بین آنها / فیلم نوجوان ایرانی به آکادمی منچسترسیتی انگلیس پیوست شزنی: در رگ های پسرم خون اوکراینی جریان دارد؛ وجدانم اجازه نمی دهد مقابل روسیه بازی کنم لیورپول در آستانه تبدیل شدن به پرافتخارترین باشگاه تاریخ انگلستان 

منبع: طرفداری

کلیدواژه: استادیوم ورزشی میلیارد تومان دستگاه اجرایی اداره کل ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۲۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به یاسوج سفر می کند

به گزارش خبرنگار مهر، بهادر کرمی ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: صبح روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، «محمدعلی زلفی گل» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سفری یک روزه به یاسوج از برخی پروژه‌های این دانشگاه بازدید می‌کند.

وی بیان داشت: از جمله برنامه‌های وزیر علوم در این سفر، کلنگ‌زنی دومین خوابگاه متاهلی و بازید از چندین پروژه فعال است.

وی مصاحبه با شبکه سراسری به صورت زنده از خبر ۱۴، نشست با اعضای هیئت رئیسه، دیدار با آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر یاسوج، حضور در دانشگاه یاسوج و افتتاح سردر دانشگاه و زیارت مقبره شهید گمنام، را از دیگر برنامه‌های این سفر عنوان کرد.

کرمی افزود: وزیر علوم در این سفر در نشست آمایش آموزش عالی که با حضور امام جمعه، استاندار، رؤسای دانشگاه‌ها و دیگر مسئولان برگزار می‌شود، شرکت کرده و نشستی نیز با اعضای هیئت علمی در قالب جلسه گرامیداشت هفته معلم و تجلیل از برگزیدگان و سرآمدان علمی خواهد داشت.

کد خبر 6088508

دیگر خبرها

  • دستبند پلیس بر دستان باند سارقان اماکن خصوصی و کشف اموال سرقتی
  • پخش صدای علیرضا قربانی قبل از مسابقه حساس فوتبال !
  • زمین‌های چمن ورزشگاه‌های جزیره خارگ نوسازی می‌شود
  • (ویدئو) درخشش خیره کننده مهدی قایدی در امارات؛ بی‌توجهی آقای فوتبالیست به مهریه میلیاردی
  • نمای دیدنی از بسته شدن سقف آتلانتا استادیوم، از ورزشگاه های میزبان جام جهانی 2026 و کوپا آمریکا 2024 / فیلم
  • افتتاح و کلنگ‌زنی چند پروژه در دانشگاه یاسوج 
  • میزبانی انتخابی تیم‌ملی برای مسابقات آسیایی پرس‌سینه به مهاباد رسید
  • اقدامات لازم جهت حفظ اموال فرهنگی در بروجرد ضروری است
  • بررسی طرحهای اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر های تکاب و سلماس
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به یاسوج سفر می کند