Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ان‌بی‌سی کارشناسان می‌گویند در میانه جنگ برای افراد مبتلا به بیماری‌هایی مانند دیابت یا سرطان دسترسی به درمان مشکل می‌شود ممکن است انتشار بیماری‌های واگیر از جمله کووید-۱۹ در میان افراد در پناهگاه‌ها یا در هنگام گریز از کشور افزایش یابد.

 اوکراین پیش از جنگ دچار شدیدترین اوج‌گیری شیوع کرونا بود و میانگین هفت‌روزه موارد کرونا در آن در دهم فوریه (۲۱ بهمن) به ۳۷۴۰۸ مورد رسیده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمتر از ۴۰ درصد از جمعیت اوکراین تا ۱۵ فوریه در برابر کرونا واکسینه شده‌اند.

اوکراین همچنین از ماه اکتبر(مهر) درگیر مقابله با شیوع فلج اطفال یا پولیو بوده است. دچار شدن دو کودک مبتلا به فلج شل ناشی ویروس پولیو یا فلج اطفال و ۱۹ کودک دیگر دارای عفونت با ویروس پولیو که فلج نشده‌اند، گزارش شده است.

طارق جاسارویچ، سخنوی سازمان جهانی بهداشت در بیانیه‌ای در این باره گفت تایید دومین مورد فلج شل در ژانویه ۲۰۲۲ شاهدی در این باره است که ویروس پولیو هنوز در این کشور در حال چرخش است. بحران کنونی اوکراین خطر انتشار ملی و بین‌المللی این ویروس را افزایش می‌دهد.»

جاسارویچ گفت تا سال ۲۰۲۰ حدود ۸۷ درصد جمعیت اوکراین دوز اول واکسن فلج اطفال یا پولیو را دریافت کرده‌اند. اوکراین از اول فوریه (۱۲ بهمن) یک کارزار واکسیناسیون فلح اطفال را در کودکان کمتر از ۶ سال که قبلا واکسن پولیو نزده بودند، آغاز کرده بود.

به گفته جاسارویچ ادامه این کارزار واکسیناسیون برای اطمینان از حفاظت بیش از ۱۰۰۰۰۰ کودک ضروری است.

کارشناسان بهداشت جهانی می‌گویند در چنین وضعیتی پیش‌بینی می‌شود که نه تنها موارد فلج اطفال افزایش یابد، بلکه در کشورهایی که زمانی تصور می‌رفت این بیماری در آنها ریشه‌کن شده است، دوباره ظهور کند.

همچنین کارشناسان درباره اختلال در مراقبت افرادی مبتلا به بیماری‌های غیرواگیردار مانند دیابت، بیماری قلبی و کلیوی و سرطان در اوکراین هم ابراز نگرانی می‌کنند.

همچنین کارشناسان ابراز نگرانی می‌کنند که در میانه جنگ فعلی که توجه مردم از شیوع کرونا به برطرف کردن نیازهای فوری‌تری‌شان متمرکز می‌شود، احتمال دارد سرایت این ویروس هم افزایش یابد.

در آخرین گزارش سازمان جهانی بهداشت درباره شیوع کرونا در اوکراین در روز جمعه اعلام شده بود که شمار موارد کرونا در این کشور هنوز بالا است، هر چند که شمار مرگ‌های کرونا در این موج تازه شیوع  هنوز به رکورد قبلی در میانه ماه نوامبر (اواخر آبان) نرسیده بود.

کارشناسان می‌گویند بستری شدن زخمی‌های درگیری‌ها در تخت‌های بخش‌های مراقبت‌ویژه می‌تواند مراقبت درمانی برای بیماران شدید کرونا را با مشکل مواجه کند. بحران فعلی همچنین می‌تواند کمبود اکسیژن برای بیماران کرونایی در برخی از بخش‌های از اوکراین را بدتر کند.

بالاخره به گفته این کارشناسان باید به تاثیرات جنگ بر سلامت روانی از جمله «اختلال استرسی پس از ضربه عاطفی» (PTSD) و در اعتیاد به الکل و مواد مخدر در درازمدت توجه داشت

کد خبر 660192 برچسب‌ها بهداشت عمومی روسیه - اوکراین اوکراین

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بهداشت عمومی روسیه اوکراین اوکراین شیوع کرونا فلج اطفال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۲۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا

آژانس دارویی اتحادیه اروپا به‌روزرسانی واکسن‌های کرونا را به منظور هدف قرار دادن سویه JN.۱ توصیه کرده است.

به گزارش ایسنا، سویه JN.۱ با خانواده سویه XBB که توسط واکسن های به روز شده قبلی هدف قرار گرفته بود، متفاوت است و اکنون موارد ابتلا به آن در جهان از انواع XBB پیشی گرفته است.

بنابر اعلام مرکز اطلاع رسانی آژانس دارویی اتحادیه اروپا، شواهد نشان می‌دهد هدف قرار دادن سویه JN.۱ به حفظ اثربخشی واکسن ها با ادامه تکامل سارس-کوو-۲ کمک می‌کند.

ویروس کرونا هنوز هم ماهانه باعث مرگ هزاران نفر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

کرونا در جهان؛ جدیدترین سویه‌های در گردش در ماه‌های اخیر

این آژانس می‌گوید می‌خواهد با سازندگان واکسن ملاقات کند و درباره چگونگی ساخت نسخه‌های جدید این واکسن برای برنامه واکسیناسیون امسال مشورت نماید.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تاریخ جمعه ۵ مه ۲۰۲۳ به‌ طور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید ۱۹ در جهان را اعلام کرد. این سازمان در ژانویه ۲۰۲۰، شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام کرده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • طرح واکسیناسیون اتباع خارجی + فیلم
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • یک نشانه مهم زوال عقل
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • آغاز کمپین واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • از فیلمسازی بدون دیالوگ تا خندیدن به قضاوت
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت