Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در بازدید موزه آبگینه و سفالینه‌های ایران اطهار کرد: موزه آبگینه آیینه تمام‌نمای تمدن ایران از چندهزار سال قبل است. بازدید از این موزه را به تمام علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ ایران توصیه می‌کنم.

وی افزود: زمانی که سوابق آثار این موزه بررسی می‌شود، می‌بینیم که ایران پیشگام و پرچمدار در این دو حوزه بوده است و این مسئله مهمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: این موزه به لحاظ کارهای بسیار فاخر، ظریف، حساب‌شده، زیبا، برگرفته از اعتقادات و آیین‌های بسیار ارزشمند است. پشت هر کدام از این آثار هنری دنیایی از اتفاقات فرهنگی و رفتاری و آیینی است که همکاران ما به خوبی توضیح دادند.
ضرغامی بیان کرد: موزه آبگینه گنجینه‌ای از هنر مردم ایران در طول قرون و هزاره‌های متمادی است که متعلق به تمدن بشری است.
وی افزود: همکاران ما در استان تهران و مدیریت مجموعه موزه آبگینه و سفالینه مدتی است که بازسازی و مرمت آن را با عشق و علاقه و همچنین با وسواس و دقت انجام دادند. مرمت‌ها بسیار علمی و ارزشمند است.
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: بسیاری از افرادی که به فعالیت‌های این بخش از میراث‌فرهنگی علاقه‌مند هستند از موزه آبگینه به عنوان الگو بازدید کنند.
وی ادامه داد: ما به تعامل فرهنگی اعتقاد داریم. در کنار تهاجم فرهنگی که حرف بسیار درستی است و همواره باید مراقب آن باشیم، تعامل فرهنگی و ارتباطات فرهنگی و علمی بسیار ارزشمند است و جمهوری اسلامی کاملا همسو با این راهبرد است. بنابراین به اعتقاد من این ویترین‌ها که سازنده‌اش ایرانی نیست، کاملا استاندارد و برای اشیای تاریخی ما با ظرافت ساخته شده و زیبایی‌های اثر را نشان می‌دهد. این آثار را در کمتر جایی می‌توان دید و در سطح جهانی جزو الگوهاست.

منبع: الف

کلیدواژه: موزه آبگینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۲۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۱۳۰ بازرس آژانس در ایران


به گزارش  تابناک به نقل از تسنیم، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت طی سخنانی درباره سفر گروسی به تهران گفت: ما درباره مسائل پادمانی با شکلی که وضع شده همواره در حال تعامل و گفتگو با آژانس بوده‌ایم و این مسائل از زمان آغاز تاکنون پیرامون 4 مکان بوده که 2 مکان آن حل و فصل شده و درباره 2 مکان دیگر در حال تبادل نظر هستیم.

اسلامی ادامه داد: امیدواریم با توجه به اینکه از نظر جمهوری اسلامی ایران بیانیه اسفند 1401 همچنان پابرجا است و ما در چارچوب آن بیانیه تعامل داریم، تعامل ما با آژانس ادامه پیدا کند.

وی افزود: البته کارشکنی‌هایی توسط جریان مخربی که علیه برنامه هسته‌ای ایران کار می‌کردند علیه این بیانیه وجود داشته و بیانیه مذکور  را تحت الشعاع قرار داده است و در پایدار بودن این بیانیه تشکیک به وجود آورده اما  ما مذاکراتی را با آقای گروسی خواهیم داشت و مطمئن هستیم که این رفت و آمدها و گفت‌وگوها کمک به رفع این ابهامات کند و در چارچوب پادمان روابط ایران با آژانس تقویت شود. 

اسلامی خاطرنشان کرد: ما ورود هیچ یک از بازرسان آژانس به ایران را ممنوع نکردیم و هم‌اکنون هم بیش از 130 نفر از بازرسان آژانس مجاز هستند که برای بازرسی در ایران حضور داشته باشند و  بر همین اساس هم بازرسی‌های آژانس در چارچوب پادمان از سایت‌های ایران در جریان است. 

دیگر خبرها

  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • حضور ۱۳۰ بازرس آژانس در ایران
  • اقدام بانک ملی ایران در واگذاری پتروشیمی شازند بسیار ارزشمند است
  • خرید بلیت موزه‌های مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران اینترنتی شد
  • امیرسرتیپ بختیاری: مرتضی رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست
  • محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • احیای گنجینه‌های تاریخی حیدرآباد به دست متخصصان ایرانی
  • گرامیداشت سالروز تولد سیمین دانشور برگزار شد
  • صدور ۲۹ مجوز تأسیس موزه خصوصی طی ۲ سال گذشته
  • چرا تنها سایت موزه غرب کشور عاقبت به خیر نشد