Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-27@07:06:37 GMT

مهاجران افغان: اجازه خروج از اوکراین را نداریم

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۶۲۷۰۸

مهاجران افغان: اجازه خروج از اوکراین را نداریم

آفتاب‌‌نیوز :

شماری از مهاجرین افغان که پس از تسلط طالبان بر افغانستان توسط آمریکا به اوکراین منتقل شده بودند، می‌گویند که نیروهای مرزی اوکراین مانع خروج آن‌ها از این کشور شده‌اند.

«حسیب الله نوری» یکی از مهاجرین افغان در اوکراین در این باره گفت که پس از انتقال به کمپ پناهجویان، مقامات اوکراینی گذرنامه‌های آن‌ها را گرفته و در عوض سندی به آن‌ها داده‌اند تا بتوانند در داخل اوکراین از آن استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود که در پی بحران اوکراین تلاش داشت بدون گذرنامه به اسلواکی و لهستان پناه ببرد اما نیروهای مرزی اوکراین به او اجازه خروج ندادند.

نوری به «صدای آمریکا» گفت: کسانی که گذرنامه اوکراینی داشتند به آن‌ها اجازه خروج داده می‌شد، ولی با اسنادی که از سوی دولت اوکراین به افغان‌ها داده شده به آن‌ها اجاز عبور داده نمی‌شود. گذرنامه‌های همه ما نزد مقامات اوکراینی است و در عوض به ما یک کارت شش ماهه داده شده است.

وی افزود که براساس مدارکی که اوکراین به مهاجرین داده‌اند، آن‌ها می‌توانند تا شش ماه خواستار خروج یا پذیرفتن شهروندی اوکراین شوند و در صورتی که افغان‌ها نخواهند شهروندی اوکراین را بپذیرند، این کشور گذرنامه‌های آن‌ها را با یک ماه روادید اقامات مسترد می‌کند و پس از گذشت یک ماه باید اوکراین را ترک کنند.

این مهاجر افغان همچنین اظهارداشت که با تشدید بحران در اوکراین اکنون عملی شدن این روند امکانپذیر نیست.

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: آفتاب

کلیدواژه: مهاجران افغان اوکراین جنگ روسیه و اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۲۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌ایم اوکراینی‌ها را برای خدمت نظامی به کشورشان بازگردانیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ولادیسلاو کوسینیاک کامیش» وزیر دفاع لهستان در اظهاراتی از آمادگی کشورش برای بازگرداندن برخی از اتباع اوکراین به این کشور خبر داد.

بر این اساس کامیش تاکید کرد که لهستان آماده است اوکراینی‌هایی را که موظف به انجام خدمت نظامی هستند، به این کشور بازگرداند تا مشغول خدمت وظیفه در ارتش اوکراین شوند.

وزیر دفاع لهستان تصریح کرد: به باور من بسیاری از لهستانی‌ها هنگامی که جوانان اوکراینی را در هتل‌ها و قهوه‌خانه‌ها مشاهده می‌کنند و از طرف دیگر میزان باری را که ما باید برای اوکراین به دوش بکشیم مشاهده می‌کنند احساس خشم می‌کنند.

در عین حال کامیش مشخص نکرد که ورشو چگونه می‌تواند این افراد را به اوکراین بازگرداند.

کد خبر 6088364

دیگر خبرها

  • کمک ۱۷ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به مهاجرین افغانستانی
  • زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند
  • ماجرای عجیب طراح سوالات کنکور | اجازه خروج به او ندادیم تا اینکه چهلم همسرش رسید + فیلم
  • اوکراین صدور گذرنامه برای مردان خارج‌نشین را متوقف کرد
  • اوکراین صدور گذرنامه برای مردان خارج نشین را متوقف کرد
  • آماده‌ایم اوکراینی‌ها را برای خدمت نظامی به کشورشان بازگردانیم
  • مربی جدید تراکتور با اجازه قلعه نویی انتخاب شد!
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد
  • کی‌یف مردان اوکراینی خارج نشین را به کشور باز می‌گرداند
  • ۸ پهپاد اوکراینی در آسمان روسیه منهدم شدند