Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان رئیس جهاد دانشگاهی استان کردستان گفت: آنچە کە در نمایشگاە دستاوردها و محصولات طرح توسعە مشاغل خانگی بیش از هرچیزی بە چشم می‌خورد، فرهنگ غنی استان کردستان است که باید در کشور و فراسوی مرزها نیز انعکاس پیدا کند.

اکبر اسدی امروز (۷اسفند) در افتتاحیە نمایشگاە دستاوردها و محصولات طرح توسعە مشاغل خانگی با اشارە بە اینکە این نمایشگاە بە لحاظ فرمت و ساختار نتوانستە حق مطلب را ادا کند؛ اظهار کرد: در پشت غرفەهای حاضر در این نمایشگاە، انسان‌های بزرگ و باارادە و باپشتکار و قائم بە خودی قرار دارد کە در تلاش‌ هستند چرخ‌های اقتصادی استان و کشور را بە سرعت بە حرکت درآورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: کارآفرینان نە تنها برای خود امرار معاش می‌کنند، کە بە نوعی برای افراد دیگر نیز اشتغالزایی کردە و بە اقتصاد، رونق تولید و اشتغالزایی کشور کمک می‌کنند.

اسدی بیان کرد: آنچە کە در این نمایشگاە بیش از هرچیزی بە چشم می‌خورد، فرهنگ غنی استان کردستان است کە لازم است این مهم در کشور و در فراسوی مرزها نیز، انعکاس پیدا کند.

وی با اشارە بە اینکە یکی از درخواست‌های مسئولان و مدیرکل‌های اتاق بازرگانی، صادر کردن محصولات بە آن سوی مرزها است؛ گفت: یکی از ویژگی‌ها و پتانسیل‌های استان کردستان، مرزی بودن آن است کە دارای مزیت‌های بسیاری برای صادرات محصولات بە آن سوی مرزها است.

اسدی در خصوص طرح نوین مشاغل خانگی عنوان کرد: این طرح ابتدا در ستاد اشتغال کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در سال ۱۳۹٦ بر حسب نیاز بە ادارە تعاون، کار و رفاە اجتماعی سپردە شد و در نهایت ادارە تعاون، کار و رفاە اجتماعی با مجموعە جهاد دانشگاهی بە عنوان یک نهاد توسعەای، دانش‌بنیان و پیشرو ارتباط برقرار کرد.

اسدی اضافە کرد: در سال ۹۸ تعداد ۹  استان به عنوان پایلوت اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در کشور معرفی شدند که استان کردستان نیز در جمع این استان‌ها قرار داشت.

وی عنوان کرد: بازخورد مناسب اجرای این طرح در استان کردستان و هشت استان دیگر، مسئولان امر را بر این واداشت کە این طرح در ۳۱ استان کشور اجرایی کند.

اسدی با بیان اینکه سهمیه استان کردستان در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در فاز اول۲۶۰۰ نفر بود، خاطرنشان کرد: در مرحله اول این طرح، ۵۵۲۶ نفر متقاضی در سامانه ثبت نام کردند.

وی اضافە کرد: پس از ارزیابی‌های اولیە متقاضیان حدود ٤٨۰۷ نفر مورد تائید قرار گرفتند و پس از استعدادسنجی  ۲٨٤۹ نفر مورد پذیرش قرار گرفتند.

وی ادامە داد: آموزش‌های تخصصی و عمومی برای افراد پذیرفتە شدە در نظر گرفتە شد و قریب بە ۳۱ کارگاە عمومی مشاوره و ۲۹ کارگاە مهارتی تخصصی  برای این افراد برگزار شد.

اسدی، با اشاره به اینکه در مجموع در مرحلە اول این طرح، ۲٦۰۷ نفر اتصال بە بازار صورت گرفتە است، ادامە داد: فاز دوم طرح توسعه مشاغل خانگی با سهمیه ٤۰۰ نفر برای این استان شروع به کار کرد که در ثبت نام اولیه تعداد ۱۱٦۰ نفر توانستند در سامانه مشاغل خانگی ثبت نام کنند.
  
اسدی یادآور شد: پس از ارزیابی‌های اولیه و صحت‌سنجی و برگزاری کارگاەهای آموزشی و مهارتی در نهایت ٦٨٨ نفر بە بازار کار اتصال پیدا کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی استان کردستان مشاغل خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۲۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹ قانون عجیب که فقط در کشور سوئیس وجود دارد!

 
به گزارش تابناک به نقل از کالچر تریپ، در کشور سوئیس برای حفظ محیط زیست قوانین بسیاری وجود دارد ولی یک سری قوانین خاص دیگر هم دارد که کمتر در کشور دیگری پیدا می‌شود.

 

قانون شماره 1: در کشور سوئیس در جهت تکریم افراد هیچ والدینی حق ندارد اسم‌های عجیب و غریب روی نوزادان خود بگذارند.

قانون شماره 2: بعد از ساعت 10 شب نمی‌توانید ایستاده ادرار کنید.

قانون شماره 3: شما نمی توانید بعد از ساعت 10 شب دستشویی‌های خود را تمیز کنید.

قانون شماره 4: شهروندان سوئیسی باید برای سگ خانگی خود مالیات پرداخت کنند.

قانون شماره 5: هیچ کس حق ندارد یک حیوان خانگی داشته باشد. به عبارتی همه باید برای سگ‌ها یا دیگر حیوانات خانگی خود یک دوست یا جفت داشته باشند.

قانون شماره 6: یکشنبه‌ها نمی‌توانید بیرون آشغال بگذارید.

قانون شماره 7: یکشنبه‌ها نمی توانید چمن خانه خود را کوتاه کنید.

قانون شماره 8: خطوط هوایی باید برای هر پرواز خود به خاطر آلودگی صوتی جریمه پرداخت کنند.

قانون شماره 9: پیاده‌روی با لباس زیر در این کشور ممنوع شده است.

 

 

اطلاعات آنلاین

 

دیگر خبرها

  • تجلیل از مشاهیر، موجب اعتلای فرهنگی و هنری می شود
  • ۹ قانون عجیب که فقط در کشور سوئیس وجود دارد!
  • مفاهیم جان‌بخش اسلامی از مرزها بیرون رفته است
  • تجلیل از بزرگان فرهنگی فرصتی برای اعتلای فرهنگ است
  • مشارکت «شناسایی خطر» در حوزه شهری ارتقا پیدا کند
  • انعکاس مظلومیت کودکان غزه در ادبیات مقاومت
  • آغاز پیش تولید سریال ماه‌شرف خانم در سنندج
  • رادیو انعکاس‌دهنده صدای مردم است
  • فیلم/ وحیدی: انسداد مرزها با پشتکار بیشتری انجام می‌شود
  • رژیم صهیونیستی: حزب‌الله از مرزها دور نشود جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم