Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، شرکت فولاد مبارکه در نوزدهمین همایش ملی تعالی سازمانی، موفق شد برای چهارمین بار تندیس زرین جایزه ملی تعالی سازمانی را از آن خود کند.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در حاشیه نوزدهمین همایش ملی تعالی سازمانی اظهار کرد: مسیر تعالی یک مسیر بی‌انتها است و شرکت‌های پیشرو در این عرصه باید رشد و تعالی خود را به صورت مستمر ادامه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدیاسر طیب‌نیا افزود: فولاد مبارکه و شرکت‌های زیرمجموعه ما در همایش ملی جایزه ملی تعالی سازمانی حضوری چشم‌گیر داشتند و پس از ارزیابی‌های صورت‎گرفته در دریافت بسیاری از جوایز این همایش نیز سهیم بودند.

مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: شرکت فولاد مبارکه در این مسیر رشد و تعالی را برای خود ترسیم کرده تا با تولید پایدار بتواند در مقیاس جهانی به نقش محوری خود در صنعت فولاد کشور ادامه دهد.

دست‌یابی به تعالی سازمانی همیشه پیشرو بوده است

وی ادامه داد: رسیدن به جایگاه تراز جهانی یکی از اهداف مهم شرکت فولاد مبارکه است و برای دست‌یابی به این هدف ما باید فعالیت‌های خود را بیش از پیش توسعه دهیم و در این راستا با افزایش بهره‌وری به دنبال سرآمدی در مقیاس بین‌المللی هستیم.

وی اذعان داشت: در این مسیر به دنبال رقابت با رقبای جهانی هستیم و در ارزیابی‌های عملکرد شرکت فولاد مبارکه در رشد و توسعه پایدار دائمی شرکت برای دست‌یابی به تعالی سازمانی همیشه پیشرو بوده‌ایم.

مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه بیان کرد: امروز در جهان شرکت‌های پیشرو به صنعت سبز توجه جدی دارند و شرکت فولاد مبارکه با در نظر گرفتن همین سیاست، در درجه نخست با نگاه ملی برنامه‌های توسعه خود را تعریف و به دنبال تحقق آن است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر برنامه برخی از شرکت‌ها در کشور با گردش مالی بالا یک نگاه بخشی و منطقه‌ای است اما شرکت فولاد مبارکه تاکنون ثابت کرده که نگاهش ملی و بین‌المللی است و در طرح‌های توسعه‌ای به وسعت ایران با نگاه به آمایش سرزمینی به تولید صنعت سبز و رعایت مسائل زیست محیطی توجه جدی دارد.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه تاکید کرد: در راستای تحقق توسعه پایدار و تعالی سازمانی شرکت فولاد مبارکه هم‌اکنون ۵۰ درصد آب مورد نیاز خود را از طریق بازچرخانی و جمع‌آوری پساب‌های شهری تأمین می‌کند و در دوره‌های مختلف سعی کردیم الگوی ملی بنگاه‌داری را در کشور برای توسعه پایدار به خوبی رعایت کنیم.

حفظ سطوح بالای تعالی از دست‌یابی به آن سخت‌تر است

معاون تکنولوژی شرکت فولاد مبارکه نیز با اشاره به موفقیت این سازمان در کسب چهارمین تندیس زرین جایزه ملی تعالی سازمانی، نگرش سیستمی و توسعه قابلیت‌های سازمانی را رمز موفقیت فولاد مبارکه در مسیر تعالی سازمانی دانست و اظهار کرد: از بدو تأسیس کارخانه با نگاهی که مدیران دوران ساخت و بهره‌برداری به این بنگاه داشته‌اند، همواره نگرش سیستمی در سازمان به عنوان یک ارزش، پشتیبانی و تقویت شده و اکنون به صورت یک فرهنگ در سازمان نهادینه شده است.

محمد ناظمی هرندی، با اشاره به نقش رهبران در ایجاد فرهنگ تعالی افزود: نقش اصلی در تعالی سازمان‌ها بر عهده رهبران آن سازمان‌هاست و مولفه‌هایی همچون آینده‌نگری و الهام‌بخشی از ابعاد اصلی شایستگی رهبران در سازمان‌های متعالی می‌باشد؛ این رهبران سازمان هستند که از طریق ایجاد دلبستگی در کارکنان، اهداف و استراتژی‌های سازمان را در جهت خلق ارزش برای ذی‌نفعان راهبری و هدایت می‌کنند.

معاون تکنولوژی شرکت فولاد مبارکه، حفظ سطوح بالای تعالی را از دست‌یابی به آن سخت‌تر دانست و گفت: در فولاد مبارکه از طریق طراحی سیستم‌های مدیریتی، توسعه فرهنگ مشارکت و حل مساله، کار تیمی و ایجاد ساختار تحول همواره تلاش شده تا به حرکت در مسیر رشد و تعالی خللی وارد نشود که حضور در سطوح بالای تعالی سازمانی طی ۲۰ سال گذشته نشان از موفقیت این الگو است.

گسترش فرهنگ تعالی و توسعه قابلیت‌های سازمانی سیاست اصلی گروه فولاد مبارکه

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر فولاد مبارکه با رشد و توسعه در حوزه‌های مختلف به گروهی به وسعت ایران تبدیل شده است، گسترش فرهنگ تعالی و توسعه قابلیت‌های سازمانی در سطح گروه فولاد مبارکه را از سیاست‌های اصلی این سازمان برشمرد و حضور ۱۰ شرکت از گروه فولاد مبارکه در فرآیند ارزیابی سال ۱۴۰۰ را ناشی از این مهم دانست.

ناظمی هرندی از  تمامی کارکنان فولاد مبارکه که نقش اصلی در این موفقیت را ایفا کردند، تشکر و قدردانی کرد و گفت: مسیر تعالی پایان ندارد و امیدواریم بتوانیم به عنوان الگوی ملی بنگاه‌داری نقش خود را در رشد و توسعه صنعتی کشور به خوبی ایفا کنیم.

مدل‌های تعالی سازمانی در دنیا کاربردهای روزافزونی پیدا کرده‌اند

مدیر تضمین کیفیت و تعالی سازمانی شرکت فولاد مبارکه نیز در خصوص این دستاورد، در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: مدل‌های تعالی سازمانی در دنیا متناسب با فضای کسب و کار به عنوان چارچوبی برای ارزیابی عملکرد و سنجش میزان موفقیت سازمان‌ها در استقرار سیستم‌های نوین مدیریتی، کاربردهای روزافزونی پیدا کرده‌اند.

وی افزود: این مدل‌ها در واقع با ایجاد یک زبان مشترک عملکرد سازمان‌ها در کسب نتایج مورد انتظار را مورد سنجش قرار می‌دهند که قدیمی‌ترین مدل در دنیا مدل دمینگ و متعلق به کشور ژاپن است، مدلی که از سال ۱۹۵۰ طراحی و اجرا شده است.

مدیر تضمین کیفیت و تعالی سازمانی شرکت فولاد مبارکه ادامه داد: در ایران نیز مدل تعالی سازمانی و جایزه ملی تعالی سازمانی از سال ۱۳۸۲ توسط مؤسسه مطالعات و بهره‌وری منابع انسانی راه‌اندازی شد؛ چارچوب اصلی مدل تعالی سازمانی ایران برگرفته از مدل تعالی سازمانی یا همانEFQM است که طی سالیان اخیر چندین بار مورد بازبینی قرار گرفته و آخرین ویرایش آن در سال ۱۴۰۰ معرفی شده است.

مفاهیم بنیادین، معیارها و منطق ارزیابی از ارکان اصلی مدل تعالی سازمانی

سیامک شجاعی، مفاهیم بنیادین، معیارها و منطق ارزیابی را ارکان این الگو دانست و بیان کرد: مفاهیم بنیادین در واقع ارزش‌ها و اصول این الگو بوده که معیارهای مدل مبتنی بر آنها طراحی شده است

وی خاطرنشان کرد: معیارهای مدل در ۲ بخش طراحی شده‌اند که بخش اول شامل رویکردهای یک سازمان متعالی در حوزه رهبری، استراتژی، کارکنان، قابلیت‌ها، مشتریان و عملیات و بخش دوم شامل نتایج حوزه ذی‌نفعان شامل مشتریان، کارکنان، جامعه، همکاران تجاری و تأمین‌کنندگان و همچنین نتایج سازمانی است.

سنجش رویکرد سازمان‌ها با توجه به مؤلفه‌های متنوع

وی اذعان داشت: روش ارزیابی معیارها مبتنی بر منطقی به نام منطق رادار طراحی شده که رویکردها و نتایج سازمان را با توجه به مؤلفه‌های متنوعی مورد سنجش قرار می‌دهد و در نهایت سطح تعالی سازمان با توجه به امتیاز کسب شده در بازه هزار امتیازی مشخص می‌شود.

مدیر تضمین کیفیت و تعالی سازمانی شرکت فولاد مبارکه با اشاره به سطوح تعالی تعریف‌شده برای این جایزه تأکید کرد: سطح گواهی تعهد به تعالی، تقدیرنامه یک ستاره (امتیاز بیش از ۲۵۰)، تقدیرنامه ۲ ستاره (امتیاز بیش از ۳۰۰)، تقدیرنامه ۳ ستاره (امتیاز بیش از ۳۵۰)، تقدیرنامه ۴ ستاره (امتیاز بیش از ۴۰۰)، تندیس بلورین (امتیاز بیش از ۴۵۰)، تندیس سیمین (امتیاز بیش از ۵۵۰)، تندیس زرین (امتیاز بیش از ۶۵۰) است.

ایجاد فضای رقابتی برای تعالی سازمان‌ها یکی از اهداف برگزاری این همایش است

وی با بیان اینکه از اهداف برگزاری این همایش می‌توان به ایجاد فضای رقابتی برای تعالی سازمان‌ها، کمک به شناسایی نقاط قوت و زمینه‌های قابل بهبود در سازمان و ایجاد فضایی برای تبادل تجربیات موفق اشاره کرد، گفت: فرآیند ارزیابی بدین صورت است که ابتدا سازمان‌ها گزارشی تحت عنوان اظهارنامه تعالی که مبتنی بر معیارهای مدل، تهیه شده به دبیرخانه جایزه ارسال می‌کنند و پس از آن سازمان متقاضی توسط تیم ارزیابی که از مدیران و یا کارشناسان سایر حوزه‌های کسب و کار می‌باشند مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

شجاعی بیان کرد: تیم ارزیابی ابتدا اظهارنامه تعالی سازمانی را مورد بررسی قرار داده و سپس جهت رفع ابهام و دریافت پاسخ سوالات خود در محل شرکت متقاضی حضور می‌یابد؛ در نهایت بر اساس اجماع تیم ارزیابی امتیاز نهایی سازمان مشخص و گزارش بازخورد شامل نقاط قوت و حوزه‌های قابل بهبود بر اساس معیارهای مدل به سازمان ارائه می‌شود.

گفتنی است گروه فولاد مبارکه در نوزدهمین همایش ملی تعالی سازمانی جوایز متعددی کسب کرد که ازجمله می‌توان به کسب تندیس بلورین در بخش ساخت و تولید در سطح سازمان‌های بزرگ توسط شرکت فولاد هرمزگان اشاره کرد؛ همچنین تقدیرنامه تعالی سازمانی ۳ ستاره برای تعالی در بخش ساخت و تولید نیز به شرکت ورق‌خودرو چهارمحال و بختیاری و شرکت صنعتی و معدنی فولادسنگ رسید.

تقدیرنامه ۲ ستاره برای تعالی در بخش خدمات به شرکت بین‌المللی مهندسی سیستم‌ها و اتوماسیون (ایریسا) تعلق گرفت؛ همچنین به شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان برای تعالی در بخش ساخت و تولید، تقدیرنامه یک ستاره و به شرکت‌های فنی مهندسی فولاد مبارکه و سرمایه‌گذاری توکافولاد برای تعالی در بخش خدمات، تقدیرنامه یک ستاره اهدا شد. شرکت‌های فولاد متیل، فولاد مبارکه سپاهان و فلز تدارک نیز گواهی تعهد به تعالی در بخش خدمات را دریافت کردند.

همچنین شرکت فولاد مبارکه تنها برنده تندیس زرین جایزه ملی تعالی سازمانی در سال ۱۴۰۰ بود و این موفقیت را در بخش ساخت و تولید و در سطح سازمان‌های بزرگ این رویداد به دست آورد.

48

کد خبر 1607188

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: فولاد فولاد مبارکه صنعت فولاد تعالی سازمانی شرکت فولاد مبارکه جایزه ملی تعالی سازمانی شرکت فولاد مبارکه بخش ساخت و تولید گروه فولاد مبارکه مدل تعالی سازمانی برای تعالی در بخش امتیاز بیش معیارهای مدل دست یابی تندیس زرین سازمان ها همایش ملی قابلیت ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۲۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت تورم ۳۰ درصد را موفقیت می‌داند

آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه هم میهن از دستاوردسازی دولت رئیسی انتقاد کرده است.

به گزارش هم میهن، شما رسیدن به تورم ۳۰ درصد (البته هنوز نرسیده‌اید، انتظار دارید برسید که قطعاً نخواهید رسید و تورم فروردین‌ماه نشانه‌ای از این ادعا است) را موفقیت می‌دانید درحالی‌که آقای وزیر اقتصادِ شما پیش از تصدی این پست گفت اگر هیچ کاری نکنیم تورم کنونی (آن زمان حدود ۳۸ درصد بود) ۱۵ درصد کم خواهد شد. درحالی‌که ایشان آمدند و تورم به بالای ۴۵ درصد براساس گزارش مرکز آمار و بالای ۵۰ درصد براساس گزارش بانک مرکزی رسید. حالا پس از سه سال رسیدن به تورم نقطه به نقطه بالای ۳۰ درصد را دستاوردسازی می‌کنند.

این روزنامه نوشته است: دولت محترم حتی خلاقیت در تولید مفاهیم و اصطلاحات را نیز ندارد. آواربرداری را قبلاً دیگران مصرف کرده‌اند. همچنین دوستان همین دولت هنگامی که در مصدر ریاست قوه قضائیه قرار گرفتند آنچه را که تحویل گرفتند، ویرانه معرفی کردند، ولی روزی که رفتند امثال سعید مرتضوی را بر دادستانی تهران حاکم کردند تا حتماً چنان فردی آن ویرانه را آباد کند؟! درستی یا نادرستی آواربرداری مسئله مردم نیست. فرض هم کنیم درست است فقط در چند خط و نه چند هزار صفحه بفرمایید اگر روزی توانستید آواربرداری را تمام کنید نقشه راه شما برای ساختن این زمین خالی چیست؟ چشم‌انداز دارید؟ آن را بنویسید. در سخنان خود بازتاب دهید. لطفاً به سدسازی در سریلانکا ارجاع ندهید اول درباره بلوچستان حرف بزنید. از چای دبش بگویید. از تحقق وعده‌های داده‌شده و...

دیگر خبرها

  • زن و مرد در رسیدن به مقامات معنوی برابر هستند/ دین اسلام؛ مدافع‌ اصلی حقوق زنان است
  • تامین ۶۵ درصد اعتبارات شرکت‌های دولتی از محل نفت
  • برد پرگل هندبال سپاهان در مصاف با پلیمر خرم آباد
  • ضرورت متناسب سازی دروس دانشگاهی با نیاز صنعت فولاد کشور
  • نیاز آذربایجان‌غربی به ۵۰۰۰ کلاس درس برای رسیدن به استاندارد کشوری
  • بازار‌های صادراتی خود را در کشور‌های اروپایی توسعه می‌دهیم
  • حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال
  • تکیه خاتون‌آبادی، نقش جهانی کوچک در دل تخت فولاد
  • دولت تورم ۳۰ درصد را موفقیت می‌داند
  • اعلام برنامه ۴ هفته پایانی لیگ برتر