Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، در تداوم حمایت نظامی آمریکا از اوکراین، پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) از ارسال تجهیزات ضد زرهی بیشتر به مقصد اوکراین خبر داده است.

 به گزارش منابع خبری، پنتاگون غروب شنبه به وقت تهران از ارسال  شمار بیشتری از موشک‌های  ضد تانک «جاولین» به اوکراین خبر داد. وزیر دفاع آمریکا همچنین در جمع اعضای کنگره گفته که در صورتی که روسیه کنترل اوکراین را در دست بگیرد، از راه دور به نظامیان اوکراینی آموزش داده خواهد شد

آمریکا از سال ۲۰۱۵ به این سو کمک‌های نظامی به ارزش ۷۵۰ میلیون دلار به اوکراین ارسال کرده  که شامل سامانه‌های رادار برد کوتاه، تجهیزات دید در شب و موشک‌های ضد تانک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جاولین، اولین موشک با قابلیت «شلیک کن و فراموش کن» است که قبل از شلیک توسط فرد شلیک کننده به اصطلاح روی هدف قفل می‌کند و مجهز به سامانه هدف یابی خودکار است.

روسیه نیز چندی قبل در واکنش به تلاش آمریکا در افزایش قابلیت‌های دفاعی اوکراین یگان جدید مجهز به سامانه موشکی «اس- ۴۰۰» را در نزدیکی شهر «سواستوپول» قلمروی هوایی منطقه در مرز با اوکراین مستقر کرد.

سامانه اس- ۴۰۰ که در غرب از آن به نام «ترایمف» نیز یاد می‌شود، قادر است اهداف هوایی تا برد ۴۰۰ کیلومتر را هدف گیرد. این سامانه در سال ۲۰۰۷ وارد زرادخانه روسیه شد.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: موشک ضد تانک جاولین ارتش اوکراین پنتاگون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۲۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر، پنتاگون در حال آماده شدن برای امضای قراردادهایی به ارزش ۶ میلیارد دلار برای تحویل تسلیحات و تجهیزات نظامی جدید به اوکراین خبر داد.

خبرگزاری اسپوتنیک روز جمعه گزارش داد که لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا از ثبت سفارش جدید خرید تسلیحات از پنتاگون به ارزش ۶ میلیارد دلار به اوکراین را تأیید کرد.

بر پایه این گزارش، آستین پس از پایان نشست با گروه تماس اوکراین با موضوع تقویت نظامی ارتش اوکراین از آمادگی پنتاگون برای تخصیص کمک نظامی واشنگتن به ارزش ۶ میلیارد دلار خبر داد.

وزیر دفاع آمریکا این بسته حمایت نظامی آمریکا به رژیم کی‌یف را بزرگ‌ترین بسته کمک مالی واشنگتن به کی‌یف توصیف کرد.

این بسته شامل سامانه‌های دفاع هوایی پاتریوت، گلوله‌های توپخانه، پهپاد، تجهیزات ضد پهپاد و موشک‌های هوا به هوا است.

گفتنی است که پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون دیروز پنجشنبه اعلام کرد که آمریکا ارسال تسلیحات جدید در قالب بسته کمکی نظامی به اوکراین را آغاز کرده است.

کد خبر 6089391

دیگر خبرها

  • اوکراین تانک‌های آبرامرز آمریکا را از میدان جنگ خارج می‌کند
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • کاخ سفید : پاتریوت اضافی برای ارسال به اوکراین نداریم!
  • تلگراف: انهدام تانک‌های آبرامز ناتو را آسیب پذیر کرده است
  • کاخ سفید مدعی شد: پاتریوت اضافی برای ارسال به اوکراین نداریم!
  • اسپانیا ارسال مهمات به اوکراین را تائید کرد
  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • اوکراین تانکهای پیشرفته آمریکایی را از جبهه عقب می برد
  • اعتراف معاون پنتاگون به شکست تسلیحات ارسال شده آمریکا به اوکراین 
  • پنتاگون مخفیانه موشک‌های ATACMS به اوکراین داد