Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حسین بهرامی روز شنبه در جلسه نشست قرارگاه امنیت غذایی استان در محل سازمان جهاد کشاورزی با اولویت صدور مجوز فعالیتهای تولیدی در حوزه جهادکشاورزی افزود: امسال یکهزار و ۵۱۱ درخواست برای فعالیت‌های تولیدی و خدماتی در بخش کشاورزی استان ثبت شده که ۴۸ درصد این میزان مجوز صادر شده است.

وی تاکید کرد: صدور مجوز برای ۶۷۱فقره درخواست معادل ۴۵ درصد درخواستها نیز در دست اقدام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، مجوزهای صادر شده در سالجاری در حوزه تولیدات دامی، طیور و شیلات، تولیدات گیاهی(گلخانه و قارچ)، گیاه پزشکی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، احداث باغ دیم در اراضی شیبدار،مراکز جمع آوری شیر، پروانه مرتعداری، حفظ کاربری اراضی، حد مجاز آلاینده ها است.

بهرامی با اشاره به اینکه صدور مجوز واحدهای تولیدی، همانند دروازه ورود سرمایه‌های مردمی به بخش کشاورزی است، گفت: بهبود فضای کسب و کار، حذف استعلامات غیرضروری، رفع انحصار تهیه طرح‌های توجیهی، روان‌سازی و کاهش زمان بری فرآیند صدور مجوز باعث تسهیل و تسریع  ورود جریان سرمایه‌های مردمی به بخش کشاورزی به عنوان بزرگترین بخش اقتصادی کشور است.

وی به فعال شدن سامانه سماک (سامانه مجوزهای الکترونیکی کشاورزی) به منظور توسعه دولت الکترونیک و راهبرد فناوری اطلاعات وزارت جهاد کشاورزی اشاره کرد و اظهارداشت: در این سامانه  بیش از ۱۸۰نوع مجوزهای الکترونیکی کسب و کار در حوزه های کشاورزی صادر می‌شود.

به گفته معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، افزایش رضایت، حذف بروکراسی، تسریع و تسهیل در امور ارباب رجوع، دسترسی به آمار و اطلاعات مجوزها و پروانه‌های صادر شده و در حال صدور به منظور تحلیل و گزارش‌گیری و نظارت بر فعالیت‌های صدور مجوزها در همه سطح‌های اجرائی و کارشناسی از مزایای این سامانه است.

بهرامی افزود: در راستای اجرای اصل ۴۴ هم اکنون واگذاری صدور مجوزات دام و طیور، صدور پروانه های گلخانه و پرورش قارچ، صدور مجوزات شیلات، به امور تشریفات و صدور پروانه ها و مجوزها به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی واگذار شده  است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۶۷هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی است و سالانه ۱.۵ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان برداشت می‌شود.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی شهرکرد چهارمحال وبختیاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی شهرکرد چهارمحال وبختیاری وزارت جهاد کشاورزی شهرکرد چهارمحال وبختیاری بخش کشاورزی صدور مجوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۳۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزیره هرمز پیشتاز در صدور مجوز الکترونیکی/اعلام آخرین مهلت دریافت مجوز‌های الکترونیکی صنفی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان گفت: ۲۵ اردیبهشت، آخرین مهلت دریافت مجوز‌های الکترونیکی صنفی است.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، مهدی دسینه مدیرکل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان افزود: از ۴۱ هزار مجوز معتبر کاغذی موجود در هرمزگان، هفت هزار مجوز به الکترونیکی تبدیل شده است.

وی گفت: براساس قانون صاحبان همه مجوز‌های کاغذی باید مجوز الکترونیکی دریافت کنند و کسب وکار‌هایی که شناسه یکتا نداشته باشند، به لحاظ قانونی بدون مجوز محسوب می‌شوند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان گفت: در جزیره هرمز تمام کسب و کار‌ها مجوز الکترونیکی دریافت کرده اند و نخستین شهر بدون مجوز کاغذی در کشور نام گرفته است.

دسینه افزود: متقاضیان می‌توانند تا بیست و پنجم اردیبهشت بوسیله گوشی همراه خود و ورود کد شماره سریال کارت ملی، شناسه، کد صنفی و کد پستی محل کسب، در درگاه ملی مجوز‌ها (mojavez.ir)، به سرعت، رایگان و غیرحضوری مجوز الکترونیکی دریافت کنند.

دیگر خبرها

  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • تسهیل فرایند صدور مجوز تشکل‌های قرآنی مردمی
  • ۲۵ اردیبهشت آخرین مهلت صدور مجوز‌های الکترونیکی
  • جزیره هرمز پیشتاز در صدور مجوز الکترونیکی/اعلام آخرین مهلت دریافت مجوز‌های الکترونیکی صنفی
  • میدان عرضه دام در چهارمحال‌وبختیاری احداث می‌شود
  • وزارت ارتباطات در تکالیف قانونی صدور مجوز اول شد
  • یک واحد تولیدی چهارمحال و بختیاری پس از ۷سال به چرخه تولید برگشت
  • کاهش فواصل بهداشتی تولید را افزایش می‌دهد
  • افزایش دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در کردستان
  • طعم شیرین افزایش تولید با کاهش فواصل بهداشتی