Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@06:47:08 GMT

کاهش روند فوتی های کرونا در ساوه

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۶۳۳۲۴

کاهش روند فوتی های کرونا در ساوه

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه،  محمود کریمی عصر امروز در جلسه مدیریت بیماری کرونا با بیان اینکه افزایش روند واکسیناسیون کاهش قابل توجهی در کنترل مرگ و میر کرونا داشته است، گفت: طبق بررسی آمارهای موجود در پیک فعلی تعداد فوتی های شهرستان ۲۴ مورد بوده است که در مقایسه با پیک قبلی که بالغ بر ۲۰۲ فوتی ثبت شده بود کاهش چشمگیری را شاهد هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بررسی ها نشان می‌دهد ۵۰ درصد از فوتی های پیک فعلی هیچگونه واکسنی دریافت نکرده بودند و فقط ۱۲ درصد از فوتی ها هر سه دز واکسن را تزریق کرده بودند.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه با اشاره به اینکه مابقی فوتی های پیک فعلی واکسیناسیون کاملی نداشته و بعضاً یک یا دو دز را دریافت کرده بودند اضافه کرد: میانگین سنی فوتی ها در پیک فعلی ۷۶ سال گزارش شده است که ۴۱ درصد بین ۸۰ تا ۸۹ سال ، ۲۹ درصد ۷۰ تا ۷۹ سال و مابقی بین ۵۰ تا ۶۹ سال سن داشته اند.

وی تصریح کرد: در پیک فعلی همه فوتی ها بالای ۵۳ سال سن دارند و ۹۵ درصد بستری های بدحال فعلی در بخش آی سی یو یا واکسن نزده اند یا تنها یک دز دریافت کرده اند.

کریمی با دعوت از عموم شهروندان برای تزریق دز سوم واکسن گفت: یکی از مهمترین راه ها برای کنترل بیماری کرونا تکمیل واکسیناسیون است و با توجه به در پیش بودن نوروز و همچنین ایام ماه مبارک رمضان و مراسم پر فیض شب های قدر لازم است شهروندان این موضوع را جدی بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی خصوصا برای خرید های نوروزی، تا حد امکان از همراه داشتن کودکان در بازار و اماکن شلوغ خودداری کنند و برای انجام واکسیناسیون کودکان بین ۵ تا ۱۲ سال هرچه سریعتر اقدام کنند.

به گفته سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه، دید و بازدیدهای نوروزی و همچنین انجام مراسمات ایام ماه مبارک رمضان با رسیدن آمار واکسیناسیون دز سوم به بالای هشتاد درصد با اطمینان بیشتری انجام خواهدشد که نیاز است شهروندان در ایام منتهی به نوروز برای تکمیل واکسیناسیون اقدام کنند.

کریمی همچنین با اشاره به پایین بودن دریافت دز سوم واکسن اصناف نسبت به متوسط جامعه بیان کرد: از اداره صنعت، معدن، تجارت و همچنین اتاق اصناف می‌خواهیم در خصوص پوشش واکسیناسیون دز سوم صنوف با توجه به افزایش مراجعات مردمی در روزهای پایانی سال اهتمام بیشتری به خرج دهند تا خطر ابتلا کسبه و همچنین مراجعه کنندگان تا حد قابل توجهی کاهش یابد.

وی با تاکید مجدد بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم، استفاده از دو ماسک در محیط‌های بسته و کاهش زمان توقف در این اماکن و همچنین رعایت فاصله گذاری اجتماعی را خواستار شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ساوه دانشکده علوم پزشکی ساوه کریمی پیک فعلی فوتی ها دز سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۳۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماری هولناک؛ «۸۹ درصد فقرا از شاغلین سابق و امروز هستند»

فرشاد مؤمنی، استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی، ضمن هشدار نسبت به وضعیت صندوق‌های بازنشستگی کشور با بیان اینکه اگر شیوه‌های فعلی اصلاح نشوند، چالش‌های بزرگتری در راه هستند، گفت: «در نظام تصمیم‌گیری ما افرادی هستند که شخصاً آدم‌های محترمی هستند، اما صلاحیت تخصصی در زمینه اقتصاد توسعه ندارند. آن‌ها با مافیای رسانه‌ای شان از ضعف اندیشه‌ای افراد کارشناس استفاده می‌کنند و می‌گویند ما را با کشور‌های صنعتی مقایسه می‌کنند و می‌گویند آن‌ها هم اصلاحات پارامتریک و افزایش سن بازنشستگی هم دارند. ولی نمی‌گویند نرخ مشارکت نیروی کار در آن کشور‌ها بین ۷۰ تا ۸۰ درصد است.»

به گزارش جماران، فرشاد مؤمنی گفت: «مرکز آمار گزارشی منتشر کرده و می‌گوید از کل جمعیت فقیر ایران ۸۹ درصد شان شاغلین سابق و لاحق هستند، این عدد تکان‌دهنده است! یعنی بیکار نیستند، ولی شغل‌هایی دارند که از نظر بازدهی درآمدی، قادر به تکافوی حداقل نیاز‌های اساسی‌شان نیست.»

اگر شما از کلام پیامبر می‌فهمید که فقر از هر دری که وارد می‌شود ایمان از آن در خارج می‌شود، ماجرای تحمیل ایمان با زور را کنار بگذارید و ریشه‌های اصلی مساله را بفهمید!

بیش از ۵ سال است که می‌گوییم که گزارش‌های رسمی که منتشر شده حکایت از این دارد که به سوی یک روند قهقرایی به سمت فقر دائما رو به افزایش و عقب ماندگی دائما رو به افزایش حرکت می‌کنیم. شاخص‌های بهره وری کل عوامل تولید و روند‌ها و شاخص پیچیدگی اقتصادی و رابطه مبادله، از ناتوانی فزاینده سیستمی برای مواجهه خردورزانه و موثر با مساله فقر حکایت می‌کند.

دیگر خبرها

  • تصادفات فوتی و جرحی در تنگستان کاهش یافته است
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • شوک شدید به بازار طلا / زیان سکه‌بازان سنگین شد
  • با سازوکارهای اقتصادی فعلی جامعه، کارگر غالباً با مشکل مواجه می‌شود
  • ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه
  • کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی در کردستان
  • آماری هولناک؛ «۸۹ درصد فقرا از شاغلین سابق و امروز هستند»
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی