Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام نیا عصر روز شنبه در نشست شورای راهبردی استان با عنوان این مطلب که مهم‌ترین الزام اجرای آمایش سرزمینی بهره گیری و استفاده از شاخص جمعیتی کشور نظیر آمار موالید، مرگ و میر، ازدواج و طلاق است، اظهار داشت: سه ضلع مهم و تعیین کننده در تشکیل یک حکومت قدرتمند، جمعیت، وسعت و امنیت است و چنانچه هر کشور در هر کدام از این مولفه ها از استاندارد تعیین شده برخوردار نباشد با مشکلاتی مواجه خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه گفت: برخی کشورهای اروپایی که مشکل کمبود جمعیت دارند با اعطای امتیازات زیاد به افراد سایر کشورها برای اقامت در آن کشور، سعی در افزایش جمعیت خود دارند.

استاندار ایلام افزود: آمار جمعیتی در قدرت کشورها به ویژه یک کشور اسلامی بسیار تعیین کننده و حیاتی است و باید تمامی دستگاه‌های اجرایی در راستای تحقق این مهم اهتمام جدی داشته باشند.

دکتر بهرام نیا با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری به موضوع فرزند آوری، گفت: همه برای تحقق فرمایشات معظم له باید از تمامی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود استفاده کنیم.

وی بیان داشت: با وجود مشکلات اقتصادی که تا حدودی مانع از کاهش میزان ازدواج و فرزندآوری در کشور شده، اما متغیرهای دیگری نیز وجود دارد که می‌توانیم با استفاده از آنها چون ظرفیت روحانیت، ائمه جمعه و جماعات، رسانه‌ها و صدا و سیما و افراد دارای نفوذ کلام با ایجاد میزگردها، کنفرانس‌ها و … متغیرهای مثبت فرزند آوری را مطرح و مردم را به فرزندآوری ترغیب کنیم.

استاندار ایلام اضافه کرد: پایین آمدن سن ازدواج، فرزند آوری و کاهش طلاق نیازمند برنامه ریزی منسجم و هدفمند با همراهی همه مردم است.

بهرام نیا در بخشی دیگری از سخنان خود با اشاره به نمای نامطلوب برخی ادارات استان گفت: رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی استان باید در سال ۱۴۰۱ اعتبارات لازم را برای تکمیل ساختمان‌های نیمه کار ادارات استان اختصاص دهد.

کد خبر 5434263

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری استانداری ایلام حسن بهرام نیا افزایش جمعیت ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا همدان واکسن کرونا لیگ برتر فوتبال ایران عکس استانها ایلام خراسان رضوی مشهد تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۳۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع ۳۲ مورد حادثه انسداد فاضلاب درپی بارندگی‌های اخیر ایلام

مدیرعامل شرکت آبفای ایلام گفت: در بارندگی‌های اخیر ۳۲ مورد حادثه انسداد و پس‌زدگی فاضلاب در سطح شهر ایلام رفع شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، محمد محمدی امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت‌_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گرفتگی و پس‌زدگی شبکه فاضلاب یکی از مشکلات اصلی در زمان بارندگی است، اظهار کرد: شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهری تنها برای جمع‌آوری فاضلاب خانگی طراحی و اجرا شده است.

وی افزود: نبود گنجایش مناسب جداول برای هدایت آب‌های سطحی و اتصال غیر مجاز جداول به شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب باعث آب‌گرفتگی معابر و ورود روان‌آب‌های سطحی حاوی مواد جامد به داخل شبکه جمع‌آوری فاضلاب می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام ادامه داد: این رواناب‌ها با ورود به شبکه فاضلاب موجب پس زدگی فاضلاب در برخی منازل و خیابان‌ها می‌شود بنابراین لازم است شهرداری ایلام با بررسی و طراحی سازه‌های انتقال آب این مناطق که در بارندگی‌های شدید مشکلات عدیده‌ای برای شهروندان به وجود می‌آورد جلوگیری کنند.

محمدی با بیان اینکه در بارندگی اخیر حدود ۳۲ مورد رفع انسداد در شبکه شهرهای استان انجام گرفته است، گفت: اکیپ‌های اجرایی نیز در این زمینه آماده به کار هستند تا در صورت بروز حادثه نسبت به انجام عملیات اجرایی اقدام کنند.

کد خبر 751138

دیگر خبرها

  • رفع ۳۲ مورد حادثه انسداد فاضلاب درپی بارندگی‌های اخیر ایلام
  • توجه به موضوع جوانی جمعیت و فرزندآوری در گتوند
  • رفع ۳۲ مورد حادثه انسداد و پس زدگی فاضلاب در شهر ایلام
  • ساخت ۱۴۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران و صنعتگران کشور آغاز شد
  • زمین ساخت ۱۴۰ هزار مسکن کارگران تامین شد
  • نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است/ روند کاهشی در مرکز استان
  • نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است / کاهش جمعیت در مرکز استان
  • دانشگاه آزاد بسیاری از مرز‌های علمی کشور را درنوردیده است
  • نقش مهم رسانه ملی در ترویج فرزندآوری
  • مشکلات طرح جوانی جمعیت از زبان یکی از مادران مشمول طرح