Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-27@15:31:25 GMT

تکذیب حضور نظامیان ارمنستان در ارتش اوکراین

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۶۳۶۸۴

تکذیب حضور نظامیان ارمنستان در ارتش اوکراین

آفتاب‌‌نیوز :

وزارت خارجه ارمنستان غروب شنبه به وقت تهران گزارش‌ها مبنی بر مشارکت نظامیان خود در ارتش اوکراین را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری «آرمنا پرس» «واهان هونانیان» سخنگوی وزارت امور خارجه ارمنستان در صفحه توئیتر خود نوشت: «وزارت امور خارجه ارمنستان اطلاعات منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر مشارکت نیروهای مسلح ارمنستان در اوکراین را تکذیب می‌‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

هونانیان نوشت، اطلاعات در مورد مشارکت شماری از نیروهای مسلح ارمنستان در اوکراین کاملاً نادرست است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد که دستور داده نیروهای مسلح این کشور عملیاتی ویژه را در منطقه دونباس آغاز کنند. پوتین گفت این دستور پس از آن صادر شده که سران این منطقه جدایی‌طلب شرق اوکراین خواستار کمک نظامی روسیه در پاسخ به افزایش «تجاوزات اوکراین» شدند.

ولادیمیر پوتین در خصوص صدور مجوز عملیات نظامی ویژه در منطقه دونباس گفت: « تمامی تلا‌ش‌های روسیه برای رسیدن به توافق در خصوص عدم پیشروی ناتو در قلمرو روسیه به شکست منتهی شد.»

کشورهای مختلف غربی از جمله آمریکا و انگلیس و اعضای اتحادیه اروپا، در پی شروع عملیات نظامی روسیه در اوکراین، تحریم‌های سنگینی را علیه مسکو وضع کرده‌اند. دولت روسیه از دو ماه قبل بسته پیشنهادی خود برای ضمانت‌های امنیتی را به آمریکا و ناتو تحویل داد که عدم عضویت اوکراین در ناتو و خروج نیروهای این ائتلاف از شرق اروپا را شامل می‌شد.

با این حال مقامات غرب به پیشنهادات روسیه پاسخ منفی داده و مقامات اوکراین نیز از گفت‌وگو درباره اجرای توافق مینسک از جمله آتش‌بس میان نیروهای کی‌یف و مناطق خودمختار شرق اوکراین را رد کردند.

روسیه در پاسخ، استقلال جمهوری‌های خودمختار لوهانسک و دونتسک را به رسمیت شناخت و در پی درخواست مقامات این نواحی، عملیات ویژه‌ای را در حمایت از آن‌ها شروع کرد.

در رویدادی مرتبط با تحولات تازه منطقه، یک تحلیلگر آمریکایی در مطلبی که در اندیشکده آمریکایی «امریکن اینتر پرایز» منتشر شده، به امکان روسیه در دور زدن تحریم‌های غرب علیه خودش از طریق جمهوری آذربایجان اشاره کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ارمنستان جنگ روسیه و اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۳۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، نیروهای این کشور به یک قطار باری که تجهیزات نظامی تامین شده از سوی غرب را برای اوکراین حمل می کرد، حمله کرده اند.

به گزارش ایسنا، این وزارتخانه امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این حمله ترکیبی از جنگنده‌ها، موشک و توپخانه استفاده شده است.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، در این بیانیه همچنین آمده است: « یک قطار با سلاح و تجهیزات نظامی غربی در منطقه شهرک اوداچنویه در دونتسک مورد اصابت قرار گرفت.»

به گفته وزارت دفاع روسیه، پرسنل و تجهیزات تیپ ۶۷ مکانیزه نیروهای اوکراینی نیز در ایستگاه بارگیری راه آهن در منطقه شهرک «بالاکلیا» در منطقه خارکیف اوکراین مورد حمله قرار گرفتند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • آغاز خروج نیروهای حافظ صلح از قره باغ
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • حمله نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • روسیه: اوکراین حدود هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین
  • «به‌دنبال جنگ نیستیم، اما پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل می‌دهیم»
  • جمهوری اسلامی پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر خواهد داد
  • فرمانده کل ارتش: جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • فرمانده ارتش: پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهیم داد