Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@08:24:13 GMT

محکومیت نقدی پیش روی کارفرمایان بد حساب

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۶۳۹۹۶

محکومیت نقدی پیش روی کارفرمایان بد حساب

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: مستند به تبصره ماده ۴۱ قانون کار، کارفرمایان موظفند در ازای انجام کار در ساعات تعیین شده قانونی به هیچ کارگری کمتر از حداقل مزد تعیین شده جدید پرداخت نکنند و در صورت تخلف ضامن تایید مابه التفاوت مزد پرداخت شده و حداقل مزد جدید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او مزد باید در فواصل زمانی مرتب و در روز غیر تعطیل و ضمن ساعت کار به وجه نقد رایج کشور یا با تراضی طرفین به وسیله چک عهده بانک پرداخت شود و در صورت تخلف کارفرمایان از مواد فوق مستند به ماده ۱۷۴ قانون کار، فرد متخلف بموجب رای محاکم قضایی مکلف به پرداخت جزای نقدی علاوه بر رفع تخلف خواهد شد.

اشرفی گفت: با توجه به اینکه مشاهده شده تعداد محدودی از کارفرمایان با اجبار کارگران به تحویل کارت‌های بانکی به برداشت غیر مجاز از حساب آن‌ها اقدام و همچنین نسبت به اخذ سفته، چک و سایر تضامین نامتعارف بدون قید مشخصات آن در قرارداد‌ها از کارگران مبادرت می‌کنند، در صورت اعلام مراتب توسط کارگران و با تکمیل پرونده موضوع به دادستانی منعکس و براساس مقررات برخورد قضایی خواهد شد.

انتهای پیام / ط ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حقوق کارگران کارفرمایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۳۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت پزشک متخلف در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حسین نجف زاده گفت: پرونده تخلف یکی از پزشکان به اتهام اضافه دریافتی از بیماران به میزان ۱۲۲ میلیون ریال در شعبه پنجم بدوی تخصصی ویژه رسیدگی به تخلفات امور بهداشتی و درمانی شهرستان ارومیه رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی افزود: شعبه پس از بررسی محتویات پرونده و ارائه نکردن هرگونه اسناد و مدارک قانونی تخلف انتسابی را محرز و پزشک متخلف را  علاوه بر توبیخ کتبی و درج در پرونده پزشکی به پرداخت یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال جزای نقدی معادل ۱۰ برابر میزان اضافه دریافتی محکوم کرد.

نجف زاده گفت: بازرسان بهداشت و درمان شهرستان ارومیه تخلف اعلامی را در پی گزارش مردمی از سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی و در بازرسی از اسناد و مدارک یکی از پزشکان کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

دیگر خبرها

  • محکومیت پزشک متخلف در ارومیه
  • دریافت هزار تراکنش حساب، با اینترنت‌بانک تجارت
  • انجام ۷ هزار و ۸۷۵ بازدید از مراکز کارگری چهارمحال و بختیاری
  • موعد پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه تعیین شد
  • زمان پرداخت «مالیات بر عایدی سرمایه» تعیین شد
  • پرداخت ۷۲۴ میلیاردی مستمری تامین اجتماعی آران و بیدگل
  • فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • محکومیت مالی برای قاچاق سوخت در جنوب سیستان و بلوچستان
  • روایت عضو شورای عالی کار درباره دستمزد کارگران/ فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف