Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، نشست خبری اعضای کمیسیون مشترک بررسی طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی برگزار شد.

رضا تقی‌پور رئیس کمیسیون مشترک بررسی طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی در این نشست گفت: انتقادات منتقدین را درباره عدم روشنگری در خصوص طرح فضای مجازی قبول داریم و می پذیریم که تبیین خوبی در این زمینه صورت نگرفته است اما رسانه‌ها باید کمک کنند تا روشنگری لازم در این باره انجام شود که شاید پاسخ به انتقادات منتقدین در این اظهارات وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

اینترنت ماهواره‌ای طرح صیانت از فضای مجازی را بی اثر می‌کند؟

وی افزود: در حال رصد و جمع آوری انتقادات هستیم این در حالی که در دوره گذشته هدفی از سوی منتقدین ترسیم شده و آنها به طرح ساماندهی فضای مجازی حمله می‌کردند و در نهایت خود را پیروز تلقی می‌کردند در حالی که ۹۰ درصد این انتقادات اصلاً به متن این طرح مربوط نمی‌شد.

رئیس کمیسیون مشترک بررسی طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی تصریح کرد: از ۱۸ مهرماه تاکنون ۴۸ جلسه کمیسیون مشترک برای بررسی طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی برگزار شده است که این نشست ها یا در مرکز پژوهش‌های مجلس یا در کمیسیون‌های مجلس و سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها؛ تمامی صورتجلسات این نشست ها موجود است.

تقی پور گفت: اکثر جلسات کمیسیون‌های مجلس از رسانه ها پخش نمی شود اما ما تنها کمیسیونی در مجلس هستیم که نشست‌های خود را زنده پخش می کنیم.

وی افزود: جلسه امروز ما یکی از مصادیق جهاد تبیین است و باید با روشنگری لازم موضوعات را به مردم انتقال دهیم.

رئیس کمیسیون مشترک بررسی طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی تصریح کرد: نسخه ای که درباره کلیات آن در ۳ اسفند رای گیری شد مربوط به بهمن ماه است که نهایی شده است.

وی افزود: در  ۲۵ آذر سالجاری بعد از ۴۰ روز بررسی در خصوص نسخه ۲۶ تیرماه آماده رای گیری درباره کلیات بودیم اما روز قبل از آن نامه ای از سوی وزیر ارتباطات به رئیس مجلس ارسال شد که دولت اعلام کرد با توجه به نظرات جدیدمان درخواست اعمال این تغییرات را داریم و باید رای‌گیری در خصوص کلیات را به روزهای آینده موکول کنید.

تقی پور تصریح کرد: در ۹ آذر جلسه کمیسیون مشترک تشکیل شد که در آنجا اعضا موافقت کردند که یک کارگروه با ریاست آقای یزدی خواه تشکیل شود تا نظرات نهادها و وزارت ارتباطات را دریافت کند و در طرح فضای مجازی اعمال کند که نتیجه این کار کارگروه به این نسخه نهایی که امروز در کمیسیون وجود دارد رسیده است.

وی با اشاره به تفاوت نسخ قبلی با نسخه فعلی، افزود: در نسخه جدید تمرکز شد بر تنظیم مقررات در کشور؛ زیرا در کشور شورای عالی فضای مجازی وجود دارد، اما زمانی که مصوبات از شورای عالی فضای مجازی به پایین می آید هیچ دستورالعملی وجود ندارد از این رو قصد داریم یک چارچوبی ایجاد کنیم و دستورالعمل مشخص شود.

رییس کمیسیون مشترک بررسی طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی تاکید کرد: در قانون یک کمیسیون عالی دیده شده است که این کمیسیون عالی همان شورای عالی فضای مجازی خواهد بود همچنین به این شورا اجازه داده شده است که تنظیم‌گر تنظیم‌گران باشد.

تقی پور بیان داشت: در فصل سوم به وظایف نهادهای اجرایی اشاره شده است و در فصل چهارم نیز به گذرگاه های مرزی اشاره شده است که برای مانع از تهدیدها و حملات سایبری اقداماتی را انجام دهد و یک کارگروهی برای آن دیده شده است.

وی خاطرنشان کرد: در فصل پنجم این طرح به ارائه‌دهندگان خدمات در فضای مجازی پرداخته شده است منتقدین اصلا به این 10 صفحه و 22 ماده کاری ندارند و گویی هیچ موضوع مثبتی در این طرح ندیدند.

وی ادامه داد: در ماده 12، 13 و 14 طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی بحث حمایت و نحوه حمایت از خدمات فضای مجازی است ضمن اینکه یکی از نقاط قوت این طرح آن است که کاربران ارائه‌دهنده خدمات را ملزم کرده‌ایم تا زمانی که خدمت به مردم را ارائه نداده‌اند نمی‌توانند کاربر جدید جذب کنند.

تقی‌پور گفت:‌ این قانون پایه خوبی است که اگر قوانین جدیدی برای کشور نوشته شود می‌تواند اثرات خوبی داشته باشد؛ باید نظام تنظیم مقررات در فضای مجازی را به عنوان قانون داشته باشد تا بتواند در کنار سایر قوانین همپوشانی لازم را داشته باشد این در حالی است که این طرح اصلا به موضوع رمزارزها اشاره‌ای نکرده است.

در ادامه برگزاری این نشست خبری، زهره الهیان دیگر عضو کمیسیون مشترک بررسی طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی گفت: ما از انقلاب چهارم به انقلاب پنجم و فضای سایبر رسیده‌ایم سرعت تحولات آنقدر زیاد است که شاید نتوانیم خود را با این فضای مجازی که در حقیقت یک فضای حقیقی است تطبیق دهیم چرا که تأثیرات بالایی در زندگی‌مان دارد.

وی افزود:‌ باید شرایط حضور و قوانین لازم برای حضور در فضای مجازی داشته باشیم این در حالی است که در کشورهای اروپایی و آمریکایی سال‌هاست که قوانین فضای مجازی وجود دارد و این قوانین بسیار روزمره است.

نماینده تهران در مجلس تصریح کرد:‌ ما هنوز یک صفحه قانون درباره فضای مجازی نداریم؛ باید نظم لازم را در این فضای بی‌نظمی و جنگل‌مآبانه ایجاد کنیم.

الهیان گفت: در بحث اقتصادی که شعار سال است عزم دولت و مجلس حمایت از کسب و کارهای ایرانیان است. این در حالی است که یک میلیون و 700 هزار کسب و کار اینترنتی در کشورمان داریم و 8 تا 9 میلیون نفر از آحاد جامعه روزی خود را از طریق فضای مجازی می‌برند اما آنها در مقابل سرقت و هک اطلاعات بی‌پناه هستند و هیچ قوانین حمایتی از آنها وجود ندارد.

وی گفت:‌ امسال سال مانع‌زدایی از تولید است و باید از کسب و کارهای فضای مجازی در این بخش حمایت کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود:‌ در نشست‌های متعدد با حضور نمایندگان مجلس و متخصصین و کارشناسان متعدد و بخش خصوصی طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی را بررسی کرده‌ایم اما در شرایط حاضر علاوه بر اینکه به دنبال حفاظت اجتماعی از فضای مجازی هستیم می‌کوشیم این موضوع را تبدیل به قانون کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مرکز ملی دفاع از حقوق کودک اعلام کرده پرونده‌های زیادی با موضوع اثرات فضای مجازی بر کودکان وجود دارد و بر تعداد این پرونده‌ها افزوده می‌شود.

الهیان گفت: کودکان ما در شرایط کرونایی مجبور هستند از اینترنت برای فضای مجازی استفاده کنیم اما چرا ما سیم‌کارت کودک که برای او اینترنت امن را فراهم کند نداریم، دلیل این موضوع و فقدان قوانین لازم و حمایتی از فضای مجازی است.

عضو کمیسیون مشترک بررسی طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی افزود: شاهد سرقت دارایی‌های مردم در فضای مجازی و انتقال آن به خ ارج از کشور هستیم اما چرا مرکزی که از این دارایی‌ها و اطلاعات پشتیبانی کند را در کشورمان نداریم.

وی افزود: باید موازی‌کاری‌ها و تضادهای حکمرانی در این بخش از بین رفته و دستگاه‌های مختلف پاسخگوی مجلس باشند.

الهیان گفت:‌ اتفاق هفته گذشته هنگام رأی‌گیری درباره کلیات طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی در حالی بود که همه نخبگان و متخصصین فضای مجازی و سایر نمایندگان غیر عضو کمیسیون مشترک نظرات خود را بارها اعلام کرده‌اند.

وی تصریح کرد: توسعه فناوری‌های نوین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء در طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی دیده شده است.

در ادامه نشست، مهرداد ویس‌کرمی دبیر کمیسیون مشترک بررسی طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی خاطرنشان کرد: ما در قبال فضای مجازی شاهد سه رویکرد هستیم که رویکرد اول شیفته و منفعل است که آنها قائل به رها شدگی و یله بودن در این فضا هستند، پیروان این رویکرد غربگرا هستند و اگر کشور در دستان آنها بیفتد شاهد تکرار وقایع اوکراین خواهیم بود؛ رویکرد دوم هم قائل به آن است که فضای مجازی امری ترسناک و شبیه غول است که اصلا کاری به آنها نداریم؛ رویکرد سوم رویکردی است که می‌تواند ما را با پیگیری آن به تمدن نوین ایرانی اسلامی برساند.

وی افزود: بستر انقلاب و جریان انقلابی باید از فضای مجازی استفاده کند ضمن اینکه کسب و کار مردم در این فضا برای ما بسیار مهم است.

وی گفت: ما در فضای مجازی شاهد جریان انقلابی هستیم و باید استقلال در فضای مجازی را از دو بعد تکنولوژی و فناوری را عملیاتی کنیم.

نماینده خرم‌آباد در مجلس گفت: نمی‌توانیم عالم بزرگی به نام فضای مجازی را رها کنیم زیرا بعدا متهم به کوته‌فکری‌هایی خواهیم شد، هر چه موضوع فضای مجازی پیچیده‌تر شود شرایط هم حساس‌تر خواهد شد، وقتی جامعه به فضای مجازی حساس است یعنی اینکه این فضا حقیقی بوده و نیاز فوری جامعه محسوب شده و در راستای معیشت و کسب و کار مردم است.

وی تصریح کرد:‌ تا زمانی که مشکل خود را با معیشت حل نکنیم نمی‌توانیم به وضعیت معیشت مردم وجامعه رسیدگی کنیم.

دبیر کمیسیون مشترک بررسی طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی افزود: بی‌قانونی در فضای مجازی به نفع خلافکاران بوده و به ضرر مردم است، افرادی که از قانون ترس دارند به دنبال سوء استفاده از رهاشدگی و یله بودن فضای مجازی هستند.

وی افزود: 16 درصد فضای مجازی برای خرابکاری‌ها صورت می‌گیرد.

ویس کرمی گفت: معنای تصویب کلیات این طرح آن است که طرح رد نشده است و چون این کلیات رأی آورده است معنایش آن است که می‌توانیم به جزئیات ورود کنیم و ما در حال ورود ماده به ماده این طرح هستیم.

وی افزود:‌ این طرح اصلا ربطی به کاهش سرعت اینترنت که هم اکنون شاهد آن هستیم ندارد زیرا ما کاری نکرده‌ایم و قانونی تصویب نشده است، اگر قانون داشتیم مشخص می‌شد چه کسانی عامل کاهش آن بوده هستند و باید پاسخگوی مجلس می‌بودند.

در ادامه این نشست، غلامحسین رضوانی دیگر عضو کمیسیون مشترک طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی گفت: مردم که ولی‌نعمت ما هستند از بررسی طرح فضای مجازی نگران شدند اما ما خود را مسؤول می‌دانیم که به مردم توضیح دهیم.

وی ادامه داد:‌ برخی افراد سوپرمن با انتشار کلیپی اعلام کردند که حاکمیت به دنبال محدودسازی فضای مجازی است در حالی که دشمن در این فضا  جولان می‌دهد؛ نباید نمایندگان مجلس را متهم به فیلترینگ و محدودسازی اینترنت کنند این در حالی است که ردپای دشمن را در فضای مجازی نمی‌بینند.

وی گفت:‌ معنای تصویب کلیات طرح فضای مجازی یعنی اصرار مجلس به داشتن قانون که جزئیات آن ریز به ریز بررسی خواهد شد، در مجموع مجلس به دنبال حمایت از مردم و کسب و کار آنان در فضای مجازی است.

تقی‌پور رئیس کمیسیون مشترک بررسی طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی در ادامه خاطرنشان کرد: از نمایندگان غیرعضو کمیسیون مشترک خواسته‌ایم تا زمانی را برای حضور و اطلاع‌رسانی به آنان در خصوص این طرح اختصاص دهند اما متأسفانه ساختار مجلس این شرایط را به ما نمی‌دهد.

وی ادامه داد:‌ ای کاش چند ساعت جلسه علنی مجلس توضیحاتی درباره کلیات و جزئیات طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی  داشتیم اما تا کنون طرحی برای این موضوع داده نشده است.

رضوانی نماینده تهران هم در توضیحات بیشتر اظهارات تقی‌پور گفت‌: اینکه 100درصد نمایندگان درباره یک طرح موافق باشند شدنی نیست. برخی مخالفت‌های منتقدین مخالفت در روش است نه محتوا.

مهرداد ویس‌کرمی نماینده خرم‌آباد در مجلس و دیگر عضو این کمیسیون هم در این نشست گفت: اصل قانون در این نشست و رأی به کلیات آن از سوی نمایندگان در خصوص طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی پذیرفته شده است چرا که تشکیل کمیسیون مشترک در صحن علنی مجلس دو بار رأی آورده است و بحث فعلی نمایندگان درباره نحوه رسیدگی به طرح مذکور بر اساس اصل 85 قانون اساسی و یا بررسی در صحن علنی مجلس است.

در ادامه این نشست سیدعلی یزدی‌خواه دیگر عضو کمیسیون مشترک طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی گفت: جلسات کمیسیون مشترک در حالی برگزار می‌شود که حضور نمایندگان غیرعضو هم آزاد است ولی آنها نمی‌توانند رأی بدهند؛‌فیلمی که اخیرا درباره اظهار نظر یکی از نمایندگان پخش شده است مؤید این است که هیأت رئیسه کمیسیون مشترک به غیرعضو این کمیسیون هم اجازه اظهارنظر داده و او توانسته از سخنان خود فیلمبرداری کند.

وی افزود:‌تعداد اعضای حاضر در لایو زنده جلسات کمیسیون مشترک بررسی طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی نشان‌دهنده عمومی بودن این جلسات است ضمن اینکه همه رسانه‌ها امکان حضور در این نشست را دارند.

در ادامه نشست رضا تقی‌پور رئیس کمیسیون مشترک گفت: بارها در نشست کمیسیون مشترک از موافقین و مخالفین طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی خواستند برای اظهارنظر ثبت‌نام کنند اما در جلسه اخیر اصلا ثبت‌نامی از سوی مخالفین صورت نگرفته و طبق آئین‌نامه داخلی مجلس به موافقین هم نمی‌توان اجازه صحبت داد.

وی افزود: منتقدین حرفی درباره متن طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی ندارند و فقط درباره حواشی صحبت می‌کنند که مصداق این موضوع هم فیلمی است که اخیرا در فضای مجازی در خصوص اظهارنظر یکی از نمایندگان پخش شده است.

بر اساس این گزارش، در ادامه، الهیان یکی از اعضای کمیسیون مشترک بررسی طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی در این نشست  گفت: برخی رسانه‌های پر مخاطب ما تحت تأثیر فضای مجازی قرار گرفته‌اند؛ درخواست نمایندگان مجلس برای بازگشت طرح به صحن علنی مجلس درباره اعمال نظر پیشنهادات خودشان است.

وی گفت: 66 اکانت با 11 هزار محتوا علیه طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی با هشتگ طرح صیانت منتشر شده است که این نشان می‌دهد مخالفت‌ها درباره اصل صحن نیست.

نماینده تهران در مجلس گفت: اتاق‌های فکر زیادی برنامه‌ریزی شده و فعال هستند که ذهن مردم و نمایندگان مجلس را علیه این طرح مخدوش کنند ضمن اینکه ضدانقلاب خارج‌نشین هم با عصبانیت علیه این طرح صحبت می‌کنند و مشخص است آنها به دنبال ساماندهی فضای مجازی نیستند.

در ادامه این نشست ویس‌کرمی دبیر کمیسیون مشترک بررسری طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی خاطرنشان کرد:‌در نشست آخر کمیسیون مشترک به دلیل عدم ثبت‌نام مخالفین برای اظهارنظر اجازه صحبت کردن به موافقین داده نشد هر چند که تعداد زیادی موافق وجود نداشت اما من به عنوان دبیر کمیسیون به رئیسی کمسیون مشترک اعلام کردم آقای رشیدی‌کوچی عضو کمیسیون مشترک نیست ولی بنای اظهارنظر دارد اما آقای تقی‌پور اعلام کرد ایرادی ندارد و وی می‌تواند سخن بگوید.

در ادامه، تقی‌پور رئیس کمیسیون مشترک افزود: در شبکه ملی اطلاعات هیچ محدودیتی برای پهنای باند نداریم و دلیل آن هم این است که چون  باند داخلی است محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. این در حالی است که باند خارجی برای کشور هزینه‌بر است ولی بهترین شرایط برای کسب و کار ایرانیان در شبکه ملی اطلاعات است.

وی گفت:‌ در شبکه ملی اطلاعات موضوع 5G وجود دارد و بنای ما این است که مدیریت این شبکه باید در داخل کشور باشد.برخی منتقدین می‌گویند عده‌ای به دنبال قطع اینترنت هستند این در حالی است که 11 سال است که این حرف را می‌زنند اما هیچگاه اینترنت قطع نشده است.

رئیس کمیسیون مشترک بررسی طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی خاطرنشان کرد: شبکه ملی اطلاعات تمامی مزیت‌های اینترنت را دارد ضمن اینکه مزیت استقلال، امنیت و مدیریت بومی را هم دارد.

وی درباره عدم وجود پیوست رسانه‌ای در طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی خاطرنشان کرد: پیوست رسانه‌ای در این طرح داریم اما ساختار مجلس اجازه چنین کاری را نداده است ضمن اینکه بودجه لازم هم برای اجرای این پیوست نداریم شاید بایستی از کمک‌های مردمی برای عملیاتی کردن این پیوست استفاده می‌کردیم.

تقی‌پور خاطرنشان کرد: انتقاد به روابط عمومی مجلس وارد است که چرا امکانات لازم را به کمیسیون مشترک برای کمک رسانه‌ای نداده‌اند.

وی افزود: نمایندگان وزارت ارتباطات در تمامی جلسات کمیسیون مشترک حضور دارند و در 5 جلسه ویژه نظر کارشناسان وزارت ارتباطات را دریافت کرده و آن را بررسی کرده‌ایم.

رئیس کمیسیون مشترک بررسی طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی ادامه داد: وزارت ارتباطات هیچگاه مخالف طرح نبوده و وقتی وارد بررسی جزئیات این طرح شویم نظرات جدید آنها را هم خواهیم شنید.

تقی‌پور گفت: وقتی طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی تبدیل به قانون شود باید تبعیض بین کاربران داخلی و خارجی و ارائه‌دهندگان خدمات حذف شود.

در ادامه، مجددا الهیان نماینده مردم تهران گفت: قرار نیست تغییری در شرایط و دسترسی‌های مردم به پلتفرم‌های خارجی با تصویب ساماندهی فضای مجازی صورت گیرد ولی اگر قرار است بلایای مختلفی از سوی پلتفرم‌های خارجی را داشته باشیم و محدودیت‌های آنها را بپذیریم قطعا ما هم اقدامات لازم را انجام خواهیم داد. خیلی از ایرانیان با انتشار پست‌هایی از شهید حاج‌قاسم سلیمانی با پیغام اینستاگرام و یا حذف این پست‌ها مواجه شده‌اند در حالی که پذیرش این محدودیت و فشار و تحمیل اینستاگرام علیه ایرانیان پذیرفتنی نیست.

ویس‌کرمی به‌عنوان دبیر کمیسیون مشترک بررسی طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی خاطرنشان کرد: مشروط کردن تصویب یک طرح در آستانه قانون شدن به اظهارنظر دولت و وزارت ارتباطات معنا ندارد.

در پایان این نشست یزدی‌خواه نماینده مردم تهران خاطرنشان کرد: طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی مظلوم است و به بهانه فیلترینگ متأسفانه عده‌ای کل خدمات و حمایت‌های لازم از کسب و کارها در فضای مجازی در قالب این طرح را زیر سوال برده‌اند که ناحق است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1131401 برچسب‌ها طرح صیانت از فضای مجازی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: طرح صیانت از فضای مجازی طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی دبیر کمیسیون مشترک عضو کمیسیون مشترک شبکه ملی اطلاعات نمایندگان مجلس وزارت ارتباطات طرح فضای مجازی فضای مجازی جلسات کمیسیون فضای مجازی فضای مجازی فضای مجازی فضای مجازی درباره کلیات فضای مجازی وجود ندارد علنی مجلس طرح صیانت کسب و کار ویس کرمی دیگر عضو رسانه ها نشست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۴۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی

 

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سرهنگ طولابی نژاد اظهار کرد: با مراجعه فردی به پلیس فتای شهرستان بافق و بیان اینکه آشنایی با فردی در فضای مجازی باعث کلاهبرداری از او شده است، رسیدگی به موضوع در دستورکار قرار گرفت. 


فرمانده انتظامی شهرستان بافق افزود: در تحقیقات مشخص شد که مالباخته با فردی در فضای مجازی آشنا شده و تا چند روز با هم گفتگو داشتند و بعد از ایجاد صمیمیت بین آنها، کلاهبردار درخواست مبلغ ۲۵ میلیون ریال وجه نقد می‌نماید که پس از واریز وجه توسط مالباخته، دیگر جوابگوی او نبوده است. 


وی ادامه داد: با تلاش ماموران پلیس فتا، متهم در یکی از شهر‌های کشور شناسایی و مبلغ مذکور به حساب شاکی بازگردانده شد. 


فرمانده انتظامی بافق از شهروندان خواست دراین موارد دقت بیشتری داشته باشند و به افراد در فضای مجازی اعتماد نکنند.

دیگر خبرها

  • ثبت نام اینترنت فیبر نوری + جزئیات
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات
  • حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید
  • کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی
  • استان‌های برتر اجرای پویش ستاره‌های زمین معرفی شدند
  • سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم