Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، شبکه روسیه الیوم شنبه شب به نقل از دریادار «اولگ ژوراولوف» اضافه کرد: بر اساس اطلاعات به دست آمده، شبه نظامیان «جبهه النصره» کانتینرهای حاوی ماده شیمیایی احتمالاً کلر را به روستای «کفر لوسین» در استان ادلب سوریه منتقل کردند.

 رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه افزود: به دلیل بی احتیاطی در حمل و نقل، یکی از این سیلندرها آسیب جدی دید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی اظهار کرد:  بر اثر نشت ماده سمی حاوی این سیلندر حدود ۱۵ تروریست از ناحیه پوست و مجاری تنفسی دچار سوختگی شیمیایی شدند.

پیشتر مرکز آشتی روسیه در سوریه  موسوم به «حمیمیم» در آذرماه امسال نیز از آماده شدن گروه‌های تروریستی مستقر در ادلب برای انجام یک حمله شیمیایی دروغین علیه غیرنظامیان و متهم کردن ارتش سوریه خبر داد.

در آن زمان « «فادیم کولیت» نایب رئیس این مرکز که زیر نظر وزارت دفاع روسیه قرار دارد، در بیانیه‌ای که خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) منتشر کرد، گفته بود که تروریست‌های جبهه النصره مخازن حاوی مواد سمی را در یک پناهگاه زیرزمینی در نزدیکی شهر سرمدا واقع در استان ادلب با هدف متهم کردن ارتش عربی سوریه در بکارگیری این سلاح ها علیه غیرنظامیان ذخیره کرده‌اند.

وزارت دفاع روسیه در سال‌های گذشته بارها فاش کرد که گروهک تروریستی «جبهه النصره» با هماهنگی و پشتیبانی سازمان «کلاه‌سفیدها» و تحت نظارت کارشناسان دارای تابعیت کشورهای غربی و با ارائه تسهیلات سرویس‌های اطلاعاتی اروپا وارد این منطقه شده‌اند و اقدام به انتقال و ذخیره ‌سازی مواد سمی در چندین منطقه ادلب به منظور ساخت و جعل حمله شیمیایی علیه غیرنظامیان برای متهم کردن ارتش سوریه و استفاده از آن به عنوان دستاویزی از سوی آمریکا و متحدانش برای انجام حملات و تجاوزات علیه سوریه کرده‌اند.

برچسب‌ها سوریه آسیای غربی تروریست

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سوریه آسیای غربی تروریست سوریه آسیای غربی تروریست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۴۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی سمی در نیومکزیکو/ خلبان نجات یافت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، براساس اعلام سخنگوی پایگاه هوایی «هولومان» در ایالت نیومکزیکوی آمریکا، یک فروند جنگنده اف -۱۶ در غرب این پایگاه سقوط کرد.

دنیس اوتاویانو، سخنگوی پایگا هولومان، جنگنده فالکون در نزدیکی پارک ملی «وایت سندز» سقوط کرد و خلبان که تنها سرنشین این جنگنده بود، با موفقیت خارج و به بیمارستانی در نزدیکی محل حادثه منتقل شد.

مقامات این پایگاه می‌گویند که تحقیقات خود را درباره علت دقیق این سانحه آغاز کرده‌اند. همچنین به گفته مقامات، به تمام پرسنل غیر ضروری اعلام شده است که به منظور جلوگیری از قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی سمی داخل جنگنده، از نزدیک شدن به محل حادثه خودداری کنند!

کد خبر 6093929

دیگر خبرها

  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی سمی در نیومکزیکو/ خلبان نجات یافت
  • سقوط اف ـ۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • کشف خطر جدید میکروپلاستیک‌ها بر سلامت
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه | ویدئو
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد