Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@20:57:32 GMT

علت تاری دید چیست؟

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۶۴۶۳۱

آیا پیش آمده که گاهی اوقات در حال پلک زدن مداوم یا مالیدن چشمان خود باشید تا دید واضح‌تری پیدا کنید؟ این مشکل ممکن است مربوط به افزایش سن یا نیاز به عینک باشد، اما ممکن است دلایل دیگری هم داشته باشد. ناطقان: تاری دید اغلب با درمان‌های مناسب رفع می‌شود، اما فراموش نکنید که تغییر ناگهانی در حس بینایی یک مسئله طبیعی نیست که ساده از کنار آن بگذرید؛ در صورت بروز هرگونه تغییر ناگهانی در بینایی، لازم است به پزشک مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مطلب به بررسی علل تاری دید و بیماری‌هایی که ممکن است باعث تاری دید ‌شوند می‌پردازیم.

۱.دیابت
بیماری خطرناکی که می‌تواند باعث ایجاد یک بیماری چشمی به نام رتینوپاتی دیابتی یا شکبیه‌ رنجوری دیابتی شود. این عارضه چشمی علاوه بر تاری دید، علائم دیگری هم دارد که عبارتند از:
مگس پران چشم یا مگسک: در این حالت، شخص مبتلا به عارضه، ذرات کوچکی مانند غبار را  پیش چشمانش می‌بیند که بالا و پایین می‌روند و این ذرات با پلک زدن نیز از بین نمی‌روند.
نابینایی: باید بدانید که درمان به‌موقع، بهترین راه برای رفع آسیب‌های دائمی و خطرناک است. توصیه می‌شود حداقل یک بار در سال به چشم‌پزشک مراجعه کنید و از سلامت چشم‌هایتان مطمئن شوید.

۲.سکته مغزی
یکی از علائم اصلی سکته مغزی، تاری دید است. در صورتی که علاوه بر تاری دید، با هر یک از علائم هشداردهنده زیر مواجه شدید، باید به پزشک مغز و اعصاب مراجعه کنید و مورد بررسی قرار بگیرید.
سرگیجه، افتادگی و فلج شدن عضلات صورت، عدم تعادل، اختلال در تکلم و ضعف یا بی‌حسی در یک بازو.

۳.میگرن
میگرن ممکن است در کنار سردردهای شدید، علائم دیگری مانند تاری دید و حساسیت به نور را نیز به همراه داشته باشد. تاری دید می‌تواند قبل از شروع حملات میگرنی به وجود آمده و تا بعد از پایان درد نیز ادامه داشته باشد.
میگرن می تواند باعث بروز علائم زیر شود:
از بین رفتن موقت کل یا بخشی بینایی (به مدت ۳۰ دقیقه یا کمتر)، دیدن نقاط نوری چشمک‌زن، دیدن خطوط موج دار یا لکه‌ها.

۴.پارکینسون
تاری دید اولین نشانه این بیماری عصبی نیست؛ اما ممکن است در صورت تشدید بیماری، بینایی نیز تحت تأثیر قرار گیرد. پارکینسون علاوه بر تاری دید، عوارض جانبی زیر را نیز به همراه دارد:
عدم تعادل بیمار و کاهش هماهنگی در بدن، سفتی عضلات، لرزش دست‌ها، بازوها، پاها و گاهی اوقات صورت. منبع: خبر انلاین برچسب ها: تاری ، دید ، پلک زدن

منبع: ناطقان

کلیدواژه: تاری دید پلک زدن تاری دید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۴۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده علائم بیماری سفیدک انگور در تاکستان‌های خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی نسبت به مشاهده علائم بیماری سفیدک داخلی انگور در تاکستان‌های استان هشدار داد.

صفدر صفدری در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: علائم اولیه این بیماری در تاکستان‌های منطقه بدرانلو مشاهده شده است.

وی گفت: رطوبت و دمای هوا نقش بسیار مهمی در بروز این بیماری وجود دارد که هم اکنون شرایط برای بروز و گسترش آن در استان مهیا است.

صفدری افزود: شرایط برای شیوع این بیماری تا یک ماه آینده نیز در استان فراهم خواهد بود بنابراین سمپاشی اولیه تاکستان‌هایی که به مرحله قبل از گل دهی رسیده اند، باید انجام شود.

وی ادامه داد: از آنجایی‌که این بیماری خسارت بالایی را باغات انگور وارد می‌کند و یکی از مهمترین میوه‌های باغی در این استان انگور است، اطلاعیه برای تاکداران ارسال شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در این استان ۱۴ هزار و ۱۰۰ هکتار باغ انگور وجود دارد، گفت: شش هزار هکتار از این مساحت دیم و مابقی آبی است.

وی افزود: مهمترین انگور تولیدی در این استان کلاهداری و بعد از کشمشی است. خراسان شمالی یکی از استان‌هایی است که میزان تولید کشمش در آن بسیار بالاست و قسمت اعظم آن به خارج کشور صادر می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به اینکه در سال گذشته حدود ۱۲۰ تن انگور در این استان تولید شد، تصریح کرد: ۲۰ تا ۲۵ درصد انگورهای تولیدی این استان به صورت تازه خوری مصرف می‌شود و مابقی باید صادر شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مشاهده علائم بیماری سفیدک انگور در تاکستان‌های خراسان شمالی
  • نشانه‌ها و علائم بیماری کبد
  • 6 علامت که می‌تواند نشان دهنده تومور مغزی باشد
  • اختلال ترس از فراموش شدن چیست؟
  • ۴ نشانه که خبر از نابودی کبد می‌دهد
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • با عوارض ناشی از گازگرفتگی حیوانات چه باید کرد؟
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون