Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-04@04:47:47 GMT

کاربرد مه پاش در فضاهای مختلف

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۶۴۹۰۵

کاربرد مه پاش در فضاهای مختلف

به گزارش صدای ایران، مه پاش دستگاه پرکاربردی است که در صنایع و مکان های مختلف کاربرد دارد. از این دستگاه در رستوران، گلخانه، مرغداری، دامداری، تراس و ویلا و سایر مکان ها استفاده می شود. در ادامه به شرح مختصری از کاربری های مه پاش در فضاهای مختلف می پردازیم.

دستگاه مه پاش یک نمونه دستگاه سرمایش تبخیری است که میتوان به کاهش دما با استفاده از تبخیرنمودن آب، بدون خیس شدن وریزش آب اقدام نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با نصب مهپاش های نیمه صنعتی درفضای باز علاوه برکاهش دمای محیط وافزایش شادابی، میتوان نسبت به افزایش رطوبت محیط نیز اقدام نمود. درپکیج مه پاش های نیمه صنعتی، آب از طریق نازل های ۱۵ الی ۳۰ میکرونی که متصل به شیلنگ های تحت فشار میباشد به صورت ذرات بسیار ریز معلق در هوا در می آیند.

ذرات آب معلق در هوا، جهت تبخیر شدن، گرمای هوا را جذب کرده و بنابراین بدون خیس شدن محیط ،باعث کاهش دما به اندازه ۱۰ الی ۱۵ درجه سانتی گراد میگردد.

در این رابطه هر چه میزان ذرات آب تولید شده توسط دستگاه مه پاش ریز تر باشد، تبخیر سریع تر بوده و بازده سیستم افزایش پیدا می کند.

مه پاش در گلخانه

رشد گیاه به عوامل مختلفی بستگی دارد که هریک می توانند به اندازه خود مهم و تاثیر گذار باشند رطوبت در رشد گیاه از عوامل بسیار مهم و کلیدی است. در برخی از فصول سال که دمای هوا بسیار بالا است مه پاش می تواند برای گیاه بسیار مفید باشد. مه پاش ها در گلخانه رطوبت را به  شکل مطلوبی تامین می کنند.

گلخانه های بسیار زیادی در کشور موجود هستند که از مه پاش گلخانه بهره می برند.

موارد مهم در انتخاب مهپاش گلخانه

·         جنس بدنه نازل ها میبایست از برنج یا استیل باشد.
·         نازل استفاده شده در دستگاه ضروری است ضد چکه بوده تا کف سالن های گلخانه خیس نشود.
·         نازل های دستگاه باید طول عمر بالاتری نسبت به سایر قطعات و تجهیزات موجود داشته باشند.
·         سیستم مه پاش میبایست با تابلو برق تمام اتوماتیک تجهیز شده تا با تعیین میزان رطوبت و دمای مورد نیاز سالن ها، خاموش و روشن شود. از اینرو میتوان برنامه هفتگی سیستم مه پاش را تنظیم و بر مبنای آن زمان بندی دلخواه و مورد نیاز خود را مشخص نمود.
·          ازاین سیستم علاوه برایجاد رطوبت وکاهش دمای محیط میتوان جهت انجام سمپاشی یکنواخت درسالنهای گلخانه نیز استفاده نمود.

مه پاش در مرغداری

فرآیند کار در مه پاش در تمامی کاربری ها یکسان و مشابه یکدیگر بوده و تنها باید در هریک به برخی از نکات خاص توجه نمود.

مهساز در مرغداری سبب کاهش  استرس گرمایی درمرغها می شود. یکی از مسایل آسیب زا در رشد طیور استرس گرمایی است. بالا بودن میزان دمای هوا می تواند بر سلامتی مرغ و رشد آن تاثیر بسزایی بگذارد.

از اینرو همواره مرغداری های زیادی در سرتاسر کشور از این سیستم در جهت بهبود و افزایش بهره بری استفاده می کنند.

جهت مشاوره رایگان در مورد انواع سیستم مه پاش می توانید از طریق شماره تماس 09124884905 با ما در ارتباط باشید.

مه پاش در رستوران

استفاده از مهپاش در رستوران های سرتاسر کشور به دلیل کاهش دمای بالا و جلوه بصری که آب پخش شده در محیط ایجاد می کند بسیار متداول است .

گرمای شدید تابستان می تواند برای مراجعه کنندگان به یک رستوران بسیار آزار دهنده باشد و با استفاده از برخی تجهیزات مانند مه پاش می توان برای مراجعه کنندگان خود حس مطلوب و دلپذیر تری را ایجاد نمود.

کولر صنعتی آکسیال با پد های سلولزی

کولر صنعتی آکسیال با پد های سلولزی صنعتی به منظور کاهش دما و خنک نمودن انواع سالن ها و فضاهای بزرگ از قبیل سوله صنعتی، ورزشی، تعمیرگاه، حسینیه و مساجد و غیره کاربرد دارد. کولرهای صنعتی یکی از پر استفاده ترین دستگاه ها در ایران و سایر کشورها به منظور تامین سرمایش در محیط های بزرگ می باشد. راهکار های قدیمی در نحوه تامین سرمایش، همواره با مشکلات مختلفی از قبیل پایین بودن راندمان، اتلاف انرژی و عدم امکان تامین سرمایش به صورت موثر و مناسب برای شرایط آب و هوایی ایران همراه بوده است. کولر صنعتی آکسیال تولیدی با کیفیت در شرکت ایران مشعل، با بهره مندی از پدهای سلولزی صنعتی بسیار مرغوب و همچنین انتقال قدرت کوبله مستقیم و مصرف برق ناچیز نسبت به کولر های مشابه، راهکاری اثربخش و مطلوب جهت تامین سرمایش فضاهای صنعتی ایجاد نموده است.

تفاوت کولرهای صنعتی دارای پد سلولزی با کولرهای دارای پوشال

فناوری جدیدتر و مدرن تری که در کولر صنعتی به کار رفته استفاده از پد سلولزی است. پد سلولزی با ساختار هندسی ویژه که به شکل موج میباشند سبب می شود تا کولر صنعتی، هوای گرم را بیشتر در معرض تماس با آب قرار دهد و سبب تبخیر بیشتر آب شود. این پد ها به سادگی قابل شست و شو هستند و تغییر شکل و یا تغییر ماهیتی پس از شست و شو از خود نشان نمی دهند.

پوشال های قدیمی که هم در کولر های قدیمی و هم درکولر صنعتی از آنها استفاده می شد دارای راندمان بسیار کمی هستند و این پوشال ها در بازه زمانی کوتاهی کارایی خود را از دست می دهند.
 

ویژگی های فن آکسیال بکار رفته در کولر های صنعتی

فن آکسیال از قدمی ترین فن های ابداعی بشر است که اولین نمونه های آن را می توان در آسیاب های بادی مشاهده نمود. این مدل فن های بکار رفته در آسیاب های بادی، امروزه به صورت برقی تولید شده و در کولر های صنعتی و در بسیاری از موارد های دیگر کاربرد دارند.

علاوه بر فن های آکسیال که از نوع فن های محوری هستند از فن های سانتریفوژ (گریز از مرکز) نیز در کولر ها ی صنعتی استفاده می شود که هریک دارای مزیت های مربوط به خود هستند.

فن های آکسیال معمولا کوچکتر و با قیمت مناسبتری نسب به سانتریفوژ ها ساخته می شوند. این مدل فن ها سرعت عمل بهتر دارند و همچنین حجم هوای بیشتری را حرکت می دهند.

جهت مشاوره رایگان در مورد کولر صنعتی می توانید از طریق شماره تماس 09124884905 با ما در ارتباط باشید.

همچنین می توانید با مراجعه به وب سایت ما به آدرس GARMATAABAN.COM  اطلاعات جامعی در خصوص سیستم های مه پاش و کولر صنعتی بدست آورید.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: تامین سرمایش کولر صنعتی کولر ها مه پاش مه پاش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۴۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسیب شناسی معماری تنظیم‌گری رسانه در ایران

به گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مطالعه نهادی دستگاه‌های ارتباطی- رسانه‌ای ایران نشان می‌دهد، ساختار رسانه‌ای ایران دارای مشخصه تعدد و پراکندگی در نهادهای سیاستی، نظارتی، تنظیم گری و تسهیل گری است. همچنین قوانین و دستورالعمل‌ها در حوزه رسانه و نهادهای رسانه‌ای به صورت مشخص تدوین و تنظیم نشده است. این تعدد و پراکندگی و ابهام در قوانین تا جایی پیش رفته است که قلمرو صلاحیت بازیگران مناقشه برانگیز شده و بعضاً اختلافاتی در قلمرویی یا رهاشدگی‌هایی در بخش‌های مانند خدمات محتوایی- رسانه ای شبکه ملی اطلاعات را ایجاد کرده است.

بر اساس همین رویکرد دفتر مطالعات آموزش و فرهنگ مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی با عنوان «معماری نهادی دستگاه‌های ارتباطی-رسانه‌ای ایران ۱- آسیب شناسی» آورده است که در حکمرانی رسانه بازیگران متعددی شامل سازمان‌ها، نهادها، شورا‌های عالی، دستگاه‌ها ازجمله وزارتخانه‌ها، اتحادیه‌ها، اصناف و بخش‌های خصوصی نقش دارند؛ بدون در نظر داشتن این نقش‌ها و هماهنگی و همکاری تمامی این ساختارها، حل چالش‌های حوزه رسانه ممتنع است.

* نبود نگاه صحیح و تخصصی به موضوع رسانه 

این گزارش توضیح می‌دهد که یکی از علت‌هایی که باعث شده است تا به امروز مشکلات مدیریت رسانه در کشور حل نشده باقی بماند، نبود نگاه صحیح به موضوع رسانه و ارتباطات و توجه نکردن به اهمیت معماری نهادی در برنامه‌ریزی‌ها و بخشی‌نگری است؛ لذا لازم است برای هر برنامه و راهکاری که در بخش رسانه ارائه می‌شود به معماری نهادی حکمرانی رسانه‌ای توجه شده و تحلیل ساختاری آن نیز تهیه شود. در این راستا، بازآرایی و تعبیه نقش‌ها و کارکرد‌های هرکدام از بازیگران در جهت راهیابی به حل مسائل و آسیب‌های فعلی دستگاه‌های ارتباطی-رسانه‌ای الزامی است. 

این گزارش بیان می‌کند که رسانه‌ها همواره در حال تکامل هستند؛ در گذشته هرکدام از رسانه‌های جمعی (روزنامه، رادیو و تلویزیون) در دوره تولد [ظهور]خود با عنوان رسانه مسلط شناخته می‌شدند، اما مدت زمان زیادی از دوره‌های تسلط رسانه‌ای نگذشته است که رسانه جدیدی ظهور پیدا کرده‌اند؛ با تکثر رسانه‌ها، دوره هم‌زیستی شکل گرفت و اکنون با توسعه فناوری‌های ارتباطی، عصر همگرایی رسانه‌ها در حال رقم خوردن است. در این دوره ابعاد همگرایی به همگرایی در حیطه‌ها و لایه‌های مختلف حکمرانی رسانه یعنی سیاستگذاری، قانونگذاری، نظارت، تنظیم‌گری و تسهیل‌گری تعمیم یافته است.

.

* اقتضائات جدید و تحولات در لایه‌های مختلف سپهر رسانه‌ای

در این گزارش آمده است که اقتضائات جدید و تحولات در لایه‌های مختلف سپهر رسانه‌ای، نظریه‌های جدید مدیریت رسانه را از اداره عمومی رسانه‌ها به حکمرانی رسانه‌ها سوق داده است. کم‌وبیش این تغییر و تحولات در ساختار رسانه‌ای کشور‌های مختلف با هدف همگام شدن با رسانه‌ها و کنترل و مدیریت آنها، خود را تغییر داده و شکل جدیدی گرفته‌اند. 

مجموع یافته‌ها منجر به این نتیجه شد که معماری نهادی دستگاه‌های ارتباطی-رسانه‌ای متناسب با تحولات رسانه‌ای حرکت نکرده و این بازماندگی موجب شده است، ساختار‌ها گرفتار اقدامات پسینی و بی‌تأثیر شده و درنهایت مرجعیت و اعتماد به کلیت نظام رسانه‌ای کاهش یابد

* لزوم تغییر و تحول در معماری نهادی دستگاه‌های ارتباطی رسانه‌ای ایران

مرکز پژوهش‌های مجلس در این گزارش مطرح می‌کند که به‌جهت احصای کارآمدی یا لزوم تغییر و تحول در معماری نهادی دستگاه‌های ارتباطی رسانه‌ای ایران، پس از مطالعه علمی تحولات رسانه ابتدا سازمان‌ها، نهاد‌ها و دستگاه‌های مرتبط با رسانه در قالب سیاستگذاران، قانونگذاران، نظارت‌گران، تنظیم‌گران و تسهیل‌گران با منطق لایه‌های مختلف نظام رسانه‌ای احصا و تفکیک شدند؛ سپس ساختارها، قانون‌ها و اسناد سیاستی جدیدی که از ۱۴ سال اخیر به‌جهت بهبود کارآمدی ایجاد و یا تغییر یافته بود، مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت.

مجموع یافته‌ها منجر به این نتیجه شد که معماری نهادی دستگاه‌های ارتباطی-رسانه‌ای متناسب با تحولات رسانه‌ای حرکت نکرده و این بازماندگی موجب شده است، ساختار‌ها گرفتار اقدامات پسینی و بی‌تأثیر شده و درنهایت مرجعیت و اعتماد به کلیت نظام رسانه‌ای کاهش یابد.

* اصلی‌ترین چالش‌ها و آسیب‌های احصا شده 

این گزارش ادامه می‌دهد که از اصلی‌ترین چالش‌ها و آسیب‌های احصا شده در ارزیابی معماری نهادی دستگاه‌های ارتباطی- رسانه‌ای ایران مبتنی‌بر لایه‌های سیاستگذاری، قانونگذاری، نظارت‌گری، تنظیم‌گری و تسهیل‌گری، می‌توان به این دسته از عناوین اشاره کرد: خطای عدم اتصال عناصر درونی معماری نهادی دستگاه‌ها و بی‌توجهی به سایر نقش‌ها، تشکیل دستگاه‌های موازی در سلسله‌مراتب ساختاری در منطق دوگانه‌ی حاکمیتی- دولتی، معماری نهادی واگرا‌گونه و مبتنی‌بر مفاهیم منسوخ رسانه‌ای دستگاه‌های ارتباطی- رسانه‌ای، عدم تعریف مرزبندی شده سلسله‌مراتب و وظایف متقابل دستگاه‌ها و تولید یک ساختار خارج از منطق هم‌بستگی و هم‌افزایی، عدم توجه به جایگاه مردم در اداره رسانه، عدم توجه به تکامل رسانه‌ها و تغییر قوانین رسانه متناسب با تحولات، تعدد و عدم تفکیک وظایف و حیطه نظارتی نظارت‌کنندگان در سطوح مختلف و درنهایت عدم ضمانت اجرایی نظارت‌کنندگان در روند فعالیت‌های دستگاه رسانه، توسعه ناموزون بال‌های هنجاری و نهادی تنظیم‌گری رسانه در نبود چارچوب ارزیابی قانونی واضح و مشخص، عدم تعریف سازوکار‌های واضح و عادلانه تسهیل‌گری.

متن کامل گزارش را اینجا بخوانید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقشه راه بهره‌گیری از دانش هسته‏‌ای در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی تدوین می‌شود
  • کولر همراه، تازه‌ترین اختراع «سونی» / عکس
  • این کولر را می‌توانید بپوشید!
  • دستاورد ۵میلیارد یورویی اکسپو ایران
  • فلومتر التراسونیک کانال باز چیست؟
  • آسیب شناسی معماری تنظیم‌گری رسانه در ایران
  • تاثیر لاین نوری بر دکوراسیون داخلی 
  • قیمت کولر صنعتی | 2 سال گارانتی | شرایط چک و اقساط
  • ثبت پتنتی که انتقال حرارت در کشتی‌ها و هواپیماهای پرسرعت را تسهیل می‌کند
  • با ارزانترین لیبل ایران آشنا شوید