Web Analytics Made Easy - Statcounter

 دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اولین جلسه قرارگاه عملیاتی حمایت از سلامت خانواده و جوانی جمعیت با بیان اینکه این قرارگاه را با حضور اساتید، دانشمندان و مسئولان مربوطه راه اندازی کردیم تا با برنامه ریزی دقیق به اهداف خود در موضوع جوانی جمعیت دست پیدا کنیم، اظهار کرد: برخی امور تکلیف اداری نبوده و شرعی است که با یکدیگر تفاوت های بسیاری دارند که نمونه های این فعالیت ها را در دفاع مقدس بسیار شاهد بودیم؛ وزیر بهداشت در ادامه افزود:حضرت آقا بارها به این موضوع تاکید کرده اند و ما به این موضوع به عنوان یک تکلیف شرعی نگاه می کنیم، در پروژه های مختلف دشمن نتوانست هیچ صدمه ای به ما وارد کند بلکه ما را محکم تر کرد تنها موضوعی که متاسفانه دشمن به دست خود ما، آن را اجرایی کرد، کنترل جمعیت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستور وزیر بهداشت برای درمان کودک نجات یافته از چنگال داعش

وی با تاکید بر اینکه انتظار داریم فعالیت ها در این حوزه به صورت شبانه روزی و جهادی انجام شوند، گفت: باید بتوانیم در یک زمان کوتاه به اهداف خود دست پیدا کنیم. مهم ترین موضوع برای تحقق این امر، اقدامات فرهنگی است. خوشبختانه توان فرهنگی کشور بالا است و اگر بتوانیم از همه ظرفیت های موجود استفاده کنیم قطعا موفق خواهیم شد.

یکی از اولویتهای مهم ما در وزارت بهداشت، بحث جوانی جمعیت است

همچنین در ادامه دکتر عین اللهی در جمع خبرنگاران به موضوعات مطروحه در اولین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت در وزارت بهداشت اشاره و عنوان کرد: با توجه به فرمان مقام معظم رهبری یکی از اولویت های مهم ما در وزارت بهداشت، بحث جوانی جمعیت است. یکی از قدرت های مهم برای هر کشور، جعیت و نیروی انسانی است و اگر در کشور جمعیت جوان، پرشور، پرکار و انقلابی داشته باشیم برای ما قدرت خوبی را ایجاد می کند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: متاسفانه در چندسال اخیر شاهد عدم علاقه مردم به فرزندآوری و درپی آن با رشد منفی جمعیت مواجه هستیم که این موضوع برای آینده کشور خوب نیست. طبق فرمایش مقام معظم رهبری ما باید برای 15 سال آینده برنامه ریزی کنیم تا جمعیت جوان و پویا در کشور داشته باشیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه وزارت بهداشت در سالهای گذشته با پیامی که با عنوان "فرزند کمتر، زندگی بهتر" در شبکه و روستاها مطرح کرد، باعث شد به مرور زمان علاقه مردم به فرزندآوری کاهش یابد، بیان کرد: بنابراین می توان گفت یکی از نهادهایی که  می‌تواند در افزایش فزرندآوری خانواده ها موثر باشد، وزارت بهداشت است در همین راستا این موضوع را به عنوان اولویت نخست خود قرار داده ایم. امروز تمامی معاونت ها و افراد موثر در این فرآیند را دعوت کردیم تا با استفاده از نظرات این دانشمندان و اساتید دانشگاه ها برای رشد جمعیت برنامه ریزی کنیم.

نامه وزیر بهداشت به سرافراز درباره سریال مدیری

بدون کار فرهنگی هیچ اقدامی امکان پذیر نیست

بنابر اعلام وبدا، عین اللهی با بیان اینکه برای این منظور کمیته های مختلفی با هدف فرزندآوری و جوانی جمعیت در وزارت بهداشت تشکیل شده اند، به معرفی اولین کمیته اشاره و عنوان کرد: اولین و مهم ترین کمیته فرهنگی است که با انتشار فیلم، پوستر و بنرهای مختلف باید نکات مثبت در فرزندآوری را در مراکز درمانی سراسر کشور منتشر کند. کمیته فرهنگی باید از ظرفیت های مختلفی همچون روحانیون و مراجع فرهنگی کشور هم در این حوزه استفاده کند. از هنرمندان و کارگردانان متعهد و رسانه ها هم خواهش می کنم که در این زمینه ورود کرده و فعالیت خود را آغاز کنند. صدا و سیما می تواند جهت دار به میدان آمده و مردم را در موضوع جوانی جمعیت تشویق کند چرا که آثار مثبتی بر مردم دارد؛ بدون کار فرهنگی هیچ اقدامی امکان پذیر نیست.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه کمیته بیمه که بیمه سلامت مسئولیت آن را برعهده دارد دیگر کمیته تشکیل شده در این حوزه است، توضیح داد: تلاش داریم در وضعیت فرزندآوری و جمعیت، بیمه ها را فعال کنیم تا همه هزینه ها در دوران مراقبت های زایمان و زایمان را پرداخت کنند. این قول را به  مردم عزیر می‌دهم که اگر کسی بیمه نباشد، تمامی خدمات مربوطه را بدون در نظر گرفتن وسع مالی به صورت رایگان دریافت خواهند کرد. در سایر بیمه ها هم در شورای عالی بیمه مذاکره خواهیم کرد تا آنها هم بتوانند تسهیلات  لازم را در این رابطه ارائه دهند.

به گفته وی، کمیته خیرین هم در بحث جوانی جمعیت فعال و اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

تا ۹۰ درصد هزینه های درمان نازایی را بیمه ها پرداخت خواهند کرد

عین اللهی در ادامه به موضوع درمان اشاره و مطرح کرد: در موضوع درمان هم با تعدادی از عزیزان مواجه هستیم که دچار نازایی هستند که براساس مصوبه شورای عالی بیمه، تا ۹۰ درصد هزینه های نازایی را بیمه ها پرداخت خواهند کرد. البته این شروع کار است و رفته رفته تلاش می کنیم تسهیلات بهتری را ارائه دهیم و مراکز بیشتری را ایجاد کنیم تا درمان انجام شود.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه ما معتقدیم فرزند آوری آثار روانی متعددی را در خانواده ها ایجاد می کند، اظهار کرد: ان شاءالله در این رابطه هم کارهای مثبتی را انجام خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه در بحث شبکه های بهداشت هم کمیته مربوطه آموزش بهورز و نحوه برخورد با مادران باردار را در دستور کار دارد، عنوان کرد: در همه مراکز، نیروهای داوطلب و بسیج هم وجود دارند که از توان آنها حداکثر استفاده را خواهیم کرد.

عین اللهی در پایان با بیان اینکه موضوعات پژوهشی هم در کمیته پژوهش بررسی خواهند شد، به چگونگی بررسی موضوعات این حوزه که خارج از وزارت بهداشت هستند، اشاره و بیان کرد: هماهنگی های لازم با دکتر مخبر به عمل آمده و یک قرارگاه جمعیت تشکیل می شود که ایشان هماهنگی های خارج سازمانی را انجام خواهند داد، به این معنا که کمک هایی که سایر سازمان ها در این حوره می توانند ارائه دهند را ایشان هدایت خواهند کرد، امیدواریم با مجموع برنامه ریزی های انجام شده به اهداف خود دست یابیم.

ماجرای معافیت دختر وزیر بهداشت چیست؟

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: وزیر بهداشت طرح جوانی جمعیت بهرام عین اللهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۴۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده ای نزدیک

ایسنا/همدان رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر گفت: در حال حاضر فقط بیماران قلبی و آنژیوگرافی برای درمان به مرکز استان اعزام می شوند که امیدواریم با راه اندازی مرکز آنژیوگرافی این مشکل نیز حل شود که دستگاه آنژیوگرافی به همت یک خیر خریداری شده و با کامل شدن فضای فیزیکی مرکز، در آینده ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

دکتر کریم میرزایی روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه ملایر ضمن اشاره به هفته سلامت و برنامه های این شبکه به مناسبت هفته سلامت، اظهار کرد: شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر در این هفته با شعاری جهانی «مردمی سازی سلامت» برنامه های متعددی اجرا کرده است.

میرزایی افزود: خدمات ارائه شده مراکز بهداشتی در دور افتاده ترین روستاها از ابتدای تولد و طرح غربالگری رایگان دیابت و فشار خون از جمله خدمات شبکه بهداشت و درمان شهرستان است.

وی با تاکید بر اهمیت عدالت در سلامت بیان کرد: خوشبختانه در تمامی حوزه های پزشکان متخصص، تجهیزات پزشکی و خدمات درمانی در سطح کشور به خودکفایی رسیدیم.

میرزایی به رشد محدود جمعیت و خطر کهنسالی جمعیت طی سال های آینده اشاره و خاطرنشان کرد: کشوری موفق است که جمعیت آن جوان و سلامت باشند. بنابراین یکی از وظایف مهم ما در حوزه بهداشت و درمان، پرداختن به موضوع جوانی جمعیت است و همه مجموعه ها باید کمک کنند تا این مشکل برطرف شود.

وی با بیان اینکه نرخ باروری از عدد هفت در سال ۱۳۵۷ امروز به عدد ۱.۲ کاهش یافته است، تصریح کرد: در سال ۱۴۲۰ جمعیت سالمند دو برابر می شود و تا سال ۱۴۲۹ از هر چهار نفر یک نفر سالمند است، در نتیجه در ایران یک چهارم جمعیت سالمند خواهند بود.

میرزایی یادآور شد: خوشبختانه امید به زندگی در کشور طی ۴۵ سال گذشته افزایش یافته و به ۷۵ سال رسیده است که نشان دهنده اقدامات مناسب بهداشت و درمان در حوزه سلامت است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر غربالگری سرطان و ارائه خدمات ماموگرافی، آندوسکوپی، کولونوسکوپی، مرکز ناباروری و درمانگاه دیابت را از جمله بخش های بیمارستان مهر برشمرد که به مردم خدمات ارائه می دهند.

وی مرکز غربالگری سرطان بیمارستان مهر را نخستین مرکز غربالگری در سطح استان خواند و گفت: مرکز ناباروری نیز با حضور متخصصان زنان، طب سنتی، کارشناسان مامایی و پاتولوژی با هدف جوانی جمعیت خدماتی در سطح دو ارائه می دهد که امیدواریم با مساعدت دانشگاه علوم پزشکی همدان سطح این خدمات به رتبه سه برسد.

میرزایی همچنین به افزایش تعداد تخت های بخش نوزادان بیمارستان مهر از ۲۰ تخت به ۴۰ تخت به همت خیرین و افزایش تعداد تخت های بخش آی سی یو نوزدان از ۱۲ تخت به ۱۸ تخت اشاره کرد و افزود: بخش پاتولوژی بیمارستان مهر نیز در آینده ای نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شیمی درمانی بیماران سرطانی در ملایر انجام می شود، گفت: همه این فعالیت ها در راستای سلامت مردم است.

میرزایی از افزایش تعداد اتاق عمل های بیمارستان امام حسین(ع) از ۴ اتاق به هشت اتاق خبر داد و بیان کرد: دو پایگاه فوریت های پزشکی یکی در میدان طالقانی و دیگری در روستای حسین آباد ناظم به همت خیرین در حال ساخت است و با بهره برداری از آنها تعداد پایگاه های فوریت های پزشکی در ملایر به ۱۲ پایگاه می رسد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر به بروز شدن تمامی دستگاه های موجود در بیمارستان های مهر و امام حسین(ع) اشاره و بیان کرد: در حال حاضر فقط بیماران قلبی و آنژیوگرافی برای درمان به مرکز استان اعزام می شوند که امیدواریم با راه اندازی مرکز آنژیوگرافی این مشکل نیز حل شود.

میرزایی ادامه داد: دستگاه آنژیوگرافی به همت یک خیر خریداری شده و با کامل شدن فضای فیزیکی مرکز، در آینده ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

وی از خریداری تجهیزات پزشکی برای بیمارستان امام حسین(ع) به مبلغ ۲۰ میلیارد تومان توسط یک خیر خبر داد و افزود: موانع بهره برداری از بیمارستان امیرالمومنین(ع) روستای گوراب برطرف و تجهیزات بیمارستان خریداری و مجوز انشعابات اخذ شده است و در آینده ای نزدیک به بهره برداری می رسد.

میرزایی در بخش دیگری ضمن اشاره به پیگیری های مختلف برای ارتقا دانشکده پرستاری به دانشکده علوم پزشکی گفت: در حال حاضر نامه ای مبنی بر ارتقاء دانشکده پرستاری به علوم پزشکی به دست ما نرسیده است اما سعی می کنیم بتوانیم دانشکده علوم پزشکی مستقلی داشته باشیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر از تامین زمین برای ساخت بیمارستان آموزشی در ملایر خبر داد و یادآور شد: در حال اخذ مجوزهای لازم هستیم تا عملیات اجرایی این بیمارستان را آغاز کنیم.

۶۶.۷ درصد جمعیت شهرستان ملایر غربالگری دیابت و فشارخون شدند

رئیس مرکز بهداشت ملایر نیز در ادامه حفظ سلامت را یک وظیفه شرعی دانست و گفت: اولین هدف شبکه بهداشت و درمان ارائه مراقبت های اولیه بهداشتی یعنی همان خدماتی است که در مراکز بهداشت انجام می شود و خوشبختانه بهداشت در همه شاخص ها، تغییر و تحولات خوبی داشته است.

علی حیدری به اجرای طرح پزشک سلامت خانواده اشاره و مطرح کرد: در این طرح یک مراقب سلامت که همان بهورز است در کنار پزشک حضور دارد تا با تلفیق طرح پزشک خانواده با بهداشت، نتیجه بهتری داشته باشیم؛ زیر ساخت های این طرح در حال انجام است و سال ۱۴۰۴ در شهرستان اجرا خواهد شد.

حیدری به طرح جوانی جمعیت اشاره و بیان کرد: جامعه سالمندی یکی از تهدیدات بهداشتی است  البته خوشبختانه از سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲ تعداد تولدها از ۳۵۳۹ به ۳۵۸۸ رسیده و یک درصد افزایش یافته است.

وی با تاکید بر ضرورت ترویج ازدواج به موقع و آسان توسط دستگاه ها و ادارات گفت: در حال حاضر ازدواج رشد منفی دارد و باید ازدواج به موقع، به هنگام و آسان را در جامعه به یک فرهنگ تبدیل کنیم.

حیدری از آمار بالای بیماری های غیر واگیر از جمله بیماری های قلبی و عروقی که به شیوه زندگی مربوط می شود، خبر داد و گفت: امسال ۵۱ درصد جمعیت در سطح شهر ملایر و ۹۷.۲ درصد جمعیت روستاها غربالگری دیابت و فشار خون شدند.

وی با بیان اینکه در مجموع ۶۶.۷ درصد جمعیت شهرستان ملایر غربالگری دیابت و فشارخون شدند، گفت: ۲۹.۳ درصد بیماران دارای فشار خون و ۲۴.۸ درصد افراد دارای استعداد دیابت که هنوز مبتلا نشدند را شناسایی کردیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رئیس جامعه دندانپزشکی ایران : هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست ؛ درآمد مردم کم است
  • هزینه های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • «هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است»
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • در قم مطرح شد: ضرورت توجه به عوامل کاهش‌دهنده جمعیت
  • پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت
  • نقش موثر آموزش و پرورش در فرهنگ سازی برای جوانی جمعیت 
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده ای نزدیک
  • ۳۵ درصد از قانون جوانی جمعیت اجرا شده