Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام رضا محمدی، کارشناس مذهبی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره فضایل اخلاقی امام موسی کاظم اظهار کرد: امامان معصوم ما در حکم یک انسان کامل بودند و همه ابعاد وجودی آنها می‌تواند برای همه انسان‌ها از جمله جوانان به‌عنوان الگو قرار گیرد و فضائلی که برای هر یک از آنها گفته می‌شود در مورد سایر امامان نیز صادق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: امام موسی کاظم (ع) با وجود اینکه بخش قابل توجهی از عمرشان را در زندان گذرانده‌اند اما مشاهده می‌کنیم که شاگردان زیادی تربیت کرده و راه پدر خود را ادامه داده‌اند و حتی دختری تربیت کرده‌اند که قبل از رسیدن به بلوغ می‌توانسته به دشوارترین سوالات علمی مردم پاسخ دهد.

حجت‌الاسلام محمدی افزود: از لحاظ سیاسی نیز باید عنوان کرد که تمام دوران امامت موسی (ع) در یک مبارزه سیاسی منفی با حکام از جمله هارون الرشید گذشت و زمانی که امام موسی کاظم به امامت رسید یکی از خفقان‌بارترین دوران‌ خلافت اسلامی را پشت سر گذاشت.

کارشناس مذهبی ادامه داد: سجایا و فضایل اخلاقی پیشوای هفتم (ع) چنان چشمگیر بود که نه تنها دوستان، بلکه سرسخت‌ترین دشمنان آن حضرت نیز بدان اعتراف می‌کردند و خود را در برابر آن همه عظمت، حقیر می‌دانستند. از این منظر امام موسی یک الگوی تمام عیار برای جوانان به شمار می‌رود.

وی در پایان تاکید کرد: از جمله ویژگی‌های امام موسی کاظم (ع) که می‌تواند مورد توجه جوانان امروز قرار گیرد عبارتند از:

عبادت که خاصه همه امامان بود و مورد توجه امام موسی کاظم (ع) نیز بود و محدثان اتفاق نظر دارند که ایشان در عبادت، یگانه زمان خود بودند.

توجه به علم و دانش: روایات فراوان از امام موسی کاظم (ع) مبنی بر تعلیم و تعلم نقل شده و ایشان همیشه نسبت به علم‌آموزی مخصوصا از سوی جوانان تاکید می‌ورزیده است.

دوری از گناهان: مطلب دیگری که از فرمایشات امام موسی کاظم (ع) می‌توان بهره برد این است که مردم نه تنها سراغ گناه نروند بلکه گناهان جدید نیز پدید نیاورند امام موسی در روایتی می‌فرمایند: وقتی مردم سراغ گناهان جدیدی می‌روند که پیش از این انجام نمی‌دادند، خداوند نیز بلاهای جدیدی بر آنان نازل می‌کند که پیش از این تجربه نکرده‌اند.

از سفارشات امام موسی کاظم (ع) است که می‌فرمایند: اگر انسان پیرو اهل بیت علیهم‌السلام باشد، نتیجه‌اش این است که قرآنی می‌شود.

گره‌گشایی از کار دیگران امام هفتم (ع) نسبت به همه مردم با مهربانی رفتار می‌کرد و در رفع حوایج و مشکلات آنان سعی و کوشش فراوان داشت. هیچ کس به خانه آن حضرت روی نمی‌آورد مگر آنکه خوشحال و راضی بازمی‌گشت.

بر اساس گزارش ایسکانیوز، پیشوای هفتم شیعیان، روز هفتم ماه صفر، سال ۱۲۸ هجری در محلی به نام «ابواء» متولد شدند. پدر گرامی اش امام جعفر صادق (ع) و مادرش (حمیده اندلسی) است. نام مبارکش «موسی»، کنیه اش «ابوالحسن» و مشهورترین القاب آن حضرت، «عبد صالح»، «باب الحوائج» و «کاظم» است.

انتهای پیام/

صفیه رجایی هرندی کد خبر: 1131396 برچسب‌ها اخبار روز

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اخبار روز امام موسی کاظم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۵۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل ۳۳ طرح نیمه تمام ورزشی در ایلام

شهاب شهبازی مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام با بیان اینکه در استان ایلام ۳۶۴ هیئت ورزشی در رشته‌های مختلف فعالیت دارند، اظهار کرد: ۳۷ هزار و ۶۰۰ ورزشکار سازمان یافته در این تعداد هیئت ورزشی استان به فعالیت‌های ورزشی می‌پردارند.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام در سال جاری، توسعه اماکن و فضا‌های ورزشی در نقاط مختلف استان به ویژه مناطق کمتر برخوردار است، تصریح کرد: سرانه ورزشی استان پیش از این، ۹۰ صدم متر مربع بوده است که این میزان با افتتاح طرح‌های مختلف ورزشی از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون، در سطح استان به ۹۸ صدم مترمربع افزایش یافته است.

شهبازی با اشاره به اینکه برای اولین بار اعتبار ورزشی استان طی سال‌های گذشته، برابر اعتبار ورزشی کلان شهر‌های کشور در دولت سیزدهم اختصاص یافته است، گفت: اعتبارات ورزشی استان با پیگیری‌های انجام شده و حمایت‌های استاندار ایلام در سال ۱۴۰۲ به بیش از ۲۷۶ میلیارد ریال افزایش یافت.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام با اشاره به اینکه ۶۴ طرح نیمه‌تمام ورزشی در آغاز کار دولت سیزدهم در استان وجود داشته است، گفت: از این تعداد طرح، از ابتدای کار دولت سیزدهم با تلاش مستمر و تعامل مسئولان ارشد استان، ۳۳ طرح تکمیل شده و در اختیار اقشار مختلف مردم و ورزشکاران استان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ۱۵ طرح ورزشی دیگر نیز تا دهه فجر سال جاری تکمیل می‌شود، یادآور شد: قبل از دولت سیزدهم در استان ۷۸ خانه ورزش روستایی وجود داشته است که این تعداد از ابتدای کار دولت سیزدهم تا کنون، به ۱۱۴ خانه ورزش روستایی افزایش یافته است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • شهید مطهری برای نخبگان فکری جبهه انقلاب یک اسوه تمام عیار است
  • ترویج آموزه‌های اخلاقی در اولویت فرهنگیان باشد
  • قیمت طلا و سکه کاهشی شد؛ سکه چقدر پایین آمد؟ | جدول قیمت انواع سکه و طلای ۱۸ عیار را ببینید
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۱۲ اردیبهشت ماه
  • نسل کنونی جامعه در جنگ تمام عیار رسانه ای قرار دارند
  • نگاه به ماجرای غزه از منظر «ما رأیت إلا جمیلا»
  • نگاهی به تمام تقابل های بایرن مونیخ و رئال مادرید
  • افزایش قیمت طلا و انواع سکه در بازار ؛ ربع سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۱۱ اردیبهشت ماه
  • تکمیل ۳۳ طرح نیمه تمام ورزشی در ایلام