Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- بروکراسی اداری گریبانگیر سیستم مدیریت شهری کاشان است و از این رو لزوم بکارگیری تکنولوژی در امور اداری بیش از پیش احساس می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از   کاشان  ، بروکراسی اداری یکی از نقاط ضعف ادارات محسوب می‌شود که شهرستان کاشان نیز از این معضل مستثنی نیست و از این رو شهروندان برای انجام امور اداری خود باید مسیری سخت و طولانی را پیمایش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیریت شهری کاشان نیز به تبع دیگر ادارات این شهرستان گرفتار بروکراسی اداری شده است و از این رو در دو حوزه رفع مشکلات شهروندان و از سوی دیگر تسهیل در امور اداری با مشکلاتی رو به رو است و همین موضوع به یک معضل تبدیل شده است.

پیشرفت تکنولوژی و استفاده از نرم‌افزارهای کاربردی در زمینه کاهش بروکراسی اداری می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد اما متاسفانه تاکنون در زمینه سیستمی شدن امورات گام‌های اساسی برداشته نشده است و در این زمینه اقدامات لازم و اساسی نیاز است.

محمدرضا قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، با بیان اینکه با اجرای شهر الکترونیک کاهش ترافیک، زمان و هزینه را خواهیم داشت، اظهار داشت: کیفیت خدمات و فعالیت‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ مثلا در سال‌های گذشته جی پی اس بر روی برخی وسایل نصب شد اما پس از یکی دو سال از بین رفت و مشکلاتی ایجاد شد و تمام سرمایه شهرداری علاوه بر آنکه از بین رفت داشته‌های ما را نیز نابود کرد.

وی ضمن اشاره به طراحی نرم‌افزار کاربردی خدمات سفر افزود: در زمینه حفاری بعد از مدت‌ها یک جلسه کمیسیون حفاری تشکیل شد در حالی که متاسفانه هنوز نتوانستیم با نهادهای مرتبط در ارتباط باشیم و از این رو این ناهماهنگی موجب بروز برخی اتفاقات می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری کاشان با بیان اینکه اخطارهای صادر شده سریعا باید به شهروندان ابلاغ شود، ابراز داشت: متاسفانه این اخطارها به موقع به شهروندان نمی‌رسد و یا گاهی اوقات بر اساس روابط اخطارها حذف می‌شوند.

وی با بیان اینکه اگر اخطارهای ما به شهروندان حقوقی و حقیقی برسد عامل بازدارنده بسیار موثری خواهد بود، گفت: اتفاقات خوبی در حوزه بازیافت اتفاق افتاده است و امیدواریم این رویدادها ادامه داشته باشد.
حمیدرضا دهقانی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان با بیان اینکه برای حوزه زیرساخت نرم‌افزاری هرچه هزینه کنیم کم است، اظهار داشت: درکنار منابع انسانی هرآنچه در زمینه زیرساخت‌ها هزینه کنیم تبدیل به سرمایه می‌شود و به شخصه اینکه شهرداری کاشان نتوانسته علی رغم نرم‌افزارها و سامانه‌های مختلف خدمات را شهروندان به صورت الکترونیکی دریافت کنند نشان می‌دهد که حلقه‌ بین مردم و مسئولان وصل نیست.

وی ضمن تاکید بر جذابیت اجرای نرم‌افزارهای کاربردی افزود: متاسفانه سند راهبردی یا یک برنامه بلند مدت نداریم و نمی‌دانیم کجا هستیم و نمی‌دانیم کدام یک از خدمات شهرداری امکان الکترونیکی شدن را دارد و در حوزه کاری خود اگر بخواهیم اقدامی انجام دهیم نمی‌دانیم در چه مرحله‌ای هستیم.

مدیرعامل سازمان میادین و مشاغل شهری شهرداری کاشان با بیان اینکه یک نقشه درست و حسابی می‌خواهیم تا بدانیم کجا هستیم، ابراز داشت: واحدهای شهرداری برای خود جزیره‌های مجزا هستند و کسی کاری به دیگری ندارد و از سوی دیگر اطلاعات دقیقی از منابع اطلاعاتی مربوط به یک واحد وجود ندارد.

وی با بیان اینکه شهرداری کاشان باید واحدهای خود را از حالت جزیره‌ای بیرون بیاورد، گفت: سال 96 حجره‌های شهرداری واگذار شده است در حالی که سال 1400 هستیم و مشخص نیست این حجره‌ها به چه فردی واگذار شده است و این شرایط به آن دلیل است که واحدهای مختلف حاضر نیستند به واحدهای دیگر اطلاعات بدهند.

دهقانی با بیان اینکه یک سامانه جامع می‌تواند منافذ را پوشش دهد، تصریح کرد: شهرداری کاشان بهبود روش ندارد؛ بهبود روش مسئله را کشف می‌کند اما کسی نمی داند همچنین چیزی وجود دارد و احساس می‌کنم باید یک نقشه کلان وجود داشته باشد.

علی اصغر شقایقی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان با بیان اینکه تا زمانی که مقاومت نیروی انسانی در این زمینه باشد اقدامات هیچ اثری ندارد، اظهار داشت: 70 درصد بدنه شهرداری در زمینه آی تی مقاوم است و اکثر نیروهای موجود علاقه ای به بروزرسانی ندارند.

بروکراسی زائد موجب فرار بخش خصوصی از استان مازندران می‌شودبروکراسی اداری کاشانی‌ها را سرگردان کرده استچرا اقتصاد دهه 90 ناکام بود؟|بروکراسی ضد تولید ریشه اصلی مشکلات یک دهه اخیر است/ افقه: تنها 30 درصد مشکلات با اقدامات اقتصادی حل می‌شود

مشاور کمیسیون خدمات شهری شورای شهر کاشان با بیان اینکه هر نیرویی که قصد ورود به شهرداری دارد باید به مباحث آی تی آشنا باشند، افزود: آموزش خوب است باید نیروی انسانی به درد بخور مجری امور باشد و آنچه اهمیت دارد نیروی انسانی است و باید به بازسازی نیروهای انسانی اهمیت داده شود.

انتهای پیام/801/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بروکراسی اداری شهرداری کاشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۵۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل گواهینامه های بین المللی به ذوب آهن اصفهان

استقرار و دریافت گواهینامه های سیستم های مدیریتی و انطباق محصولات با توجه به تولید محصولات فولادی متنوع در ذوب آهن اصفهان و توان بالای صادرات این محصولات به اقصی نقاط دنیا ، در دستیابی به اهداف و در نتیجه بهره وری سازمان، بسیار کمک کننده خواهد بود . - اخبار بازار -

جلسه تعاملی نمایندگان  موسسه بین المللی SGS  با ذوب آهن اصفهان و تحویل گواهینامه های بین المللی  ISO 45001-2018  و ISO 10015-2019 به ذوب آهن اصفهان با حضور 4 تن از نمایندگان  موسسه  SGS دوشنبه 10 اردیبهشت برگزار  گردید.
در این جلسه که با حضور محمد صدری مدیر کیفیت فراگیر ، آرش شفیعی مدیر آموزش و توسعه منابع انسانی، تعدادی از سرپرستان و کارشناسان شرکت و نمایندگان موسسه SGS در محل سالن جلسات معاونت برنامه ریزی و توسعه تشکیل شد در زمینه روند استقرار و گسترش سیستم های مدیریتی در شرکت ذوب آهن اصفهان گفتگو و تبادل نظر گردید .
محمد  صدری مدیر کیفیت فراگیر ضمن قدردانی  از مدیر عامل و معاونین به منظور حمایت از برآورد الزامات سیستم های مدیریتی، بر ادامه همکاری کلیه مدیریت های سازمان  در جهت دستیابی به اهداف مورد نظر این سیستم ها تاکید نمود.
وی گفت: استقرار و دریافت گواهینامه های سیستم های مدیریتی و انطباق محصولات با توجه به تولید محصولات فولادی متنوع در ذوب آهن اصفهان و توان بالای صادرات این محصولات به اقصی نقاط دنیا ، در دستیابی به اهداف و در نتیجه بهره وری سازمان، بسیار کمک کننده خواهد بود .
آرش شفیعی  مدیر آموزش و توسعه منابع انسانی ذوب آهن اصفهان برآموزش مباحث کاربردی در سازمان، بالاخص شناخت و بکارگیری اصول سیستم های مدیریتی تاکید نموده و استفاده از استانداردهای مدیریتی را در اجرای فرآیندهای سازمان بسیار موثر ارزیابی نمود . وی ضمن برشمردن اهم فعالیت های مختلف علمی وآموزشی در حال اجرا در مدیریت آموزش و توسعه منابع انسانی ذوب آهن اصفهان، این مدیریت را مدیریت  شناسایی و تقویت شایستگی ها معرفی کرد.
مرجان کاشانی نماینده موسسه SGS  ضمن اذعان به  عملکرد خوب ذوب آهن اصفهان در راستای استقرار سیستم های مدیریتی و اخذ گواهینامه های معتبر در این زمینه، تلاش های این شرکت را در تحقق الزامات سیستم های مدیریتی  قابل تمجید دانست و برآمادگی شرکت SGSدر همکاری با ذوب آهن اصفهان تاکید نمود .
وی در پایان گواهینامه های سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی بر اساس استاندارد ISO45001-2018  و سیستم مدیریت کیفیت –آموزش مطابق استاندارد ISO 10015 – 2019  را تقدیم نمایندگان شرکت نمود .

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی عمر باتری گوشی گلکسیS۲۵ را بیشتر می‌کند
  • ارائه گزارش عملکرد مدیریت شهری شیراز در سال ۱۴۰۲
  • تحویل گواهینامه های بین المللی به ذوب آهن اصفهان
  • عموعابدینی: آمایش رشته‌های تحصیلی در دستور کار وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی است
  • مشارکت شهروندان در مدیریت شهری موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود
  • بازپیرایی و مرمت محله تاریخی حسینیه اعظم سمنان
  • در صد و سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان چه گذشت؟
  • عضو شورای شهر خواستار شد: برخورد قانونی با خاطیان مرگ کارگر شهرداری تهران
  • برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران
  • لزوم رعایت دستورالعمل استقرار HSE در مناطق/برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران