Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- با وجود پیش‌روی امیکرون، توجه مردم به رعایت پروتکل‌ها کاهش یافته و نمونه عینی آن شلوغی بازارها در آستانه ورود به سال جدید است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، در ایام منتهی به پایان سال 1400 قرار داریم و از این رو به مانند همه ساله شوق و ذوق فرارسیدن ایام عید نوروز و رسم دیرینه ایرانی‌ها به نوپوشی، همگان را ترغیب می‌کند که در چندین نوبت سری به بازارها بزنند و خریدهای شب عید خود را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اما در این ایام به ویژه در استان هرمزگان خبرهای خوبی از حیث کرونایی در سنین پایین به گوش نمی‌رسد به طوری که در روزهای اخیر دومین کودک یک ساله هرمزگانی نیز جان خود را بر اثر کووید19 از دست داد و این نشان از کاهش رعایت پروتکل‌ها و استفاده از ماسک است. 

امروز اگر به بازارها مراجعه کنید مشاهده می‌کنید در کنار بزرگسالانی که خبری از استفاده از ماسک در آن‌ها نیست کودکان بی‌دفاع‌ترین حالت را دارند چرا که در ظاهر پدر و مادرها هنوز بر همان باور قبلی که کودکان کرونا نمی‌گیرند قائل هستند و نمی‌خواهند باور کنند که آن‌ها را خطرات بیشتری تهدید می‌کند.

آخرین اخبار امیکرون در ایران| نبض تند سویه جدید در پیک ششم/ استان‌ها به قله ‌نزدیک‌تر شدند/ افزایش معنادار نرخ ابتلا + نقشه و نموداروحیدی: تزریق دوز سوم واکسن برای مقابله با امیکرون ضروری استامیکرون آتش زیر خاکستر/ یک ماه اخیر 54 نفر در استان خراسان جنوبی به دلیل کرونا فوت کردند

بازاریان و کسبه شهر بندرعباس از مردم درخواست دارند، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و برخی از کسبه تصمیم گرفته‌اند به مشتریان بدون ماسک خدمات ندهند و از آن سو نیز برخی از بازاریان ماسک و مواد ضد عفونی کننده در مغازه‌هایشان گذاشته‌اند تا به مشتریان فاقد ماسک ارائه دهند.

فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در گفت‌‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندرعباس اظهارداشت: شلوغی شهرها و بازارها بسیار زیاد است اما یک نکته‌ای را نباید فراموش کنیم چرا که ما واکسیناسیون انجام داده‌ایم که اصناف بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند و مردم به کار، تحصیل و زندگی خود برسند اما در کنار واکسیناسیون باید یاد بگیریم که چگونه با کرونا زندگی کنیم.

وی افزود: باید پروتکل‌های بهداشتی در کنار واکسیناسیون نیز رعایت شوند چرا که واکسن‌ها اصولا از ابتلا به کرونا نمی‌توانند جلوگیری کنند و با توجه به جهش‌های متعددی که این ویروس داشته است اما به صورت واضع و ملموس از بستری و مرگ و میر جلوگیری می‌کند. 

نوروزیان خاطرنشان‌کرد: شلوغی شهرها و بازارها می‌تواند باعث شیوع بیشتر و گسترش بیماری شود مخصوصا اگر پروتکل‌ها رعایت نشود لذا ساحل، کافی‌شاپ‌ها، رستوران‌ها، مطب‌ها و مجتمع‌های تجاری به شدت در حال شیوع ویروس هستند. 

 

 

انتهای پیام/865/ن/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۵۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موج گرمای غیرعادی در غزه جان کودکان فلسطینی را می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، آژانس کار و امداد آوارگان فلسطینی وابسته به سازمان ملل (آنروا) اعلام کرد که طی روزهای گذشته نوار غزه شاهد استقرار موج گرمای غیر عادی بوده است.

بر اساس این گزارش، گرمای شدید نوار غزه طی روزهای گذشته باعث شده اوضاع آوارگان فلسطینی که در چادر زندگی می‌کنند به شدت وخیم شود.

آنروا تاکید کرد که در جریان این موج گرمای غیر عادی در نوار غزه تاکنون دست کم ۲ کودک فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

بارش باران، گرمای شدید، نبود مواد غذایی کافی، نبود آب آشامیدنی، گسترش بیماری‌های واگیردار و روان شدن فاضلاب در میان چادرهای آوارگان تنها بخشی از مشکلاتی است که شهروندان فلسطینی این روزها در نوار غزه با آنها دست و پنجه نرم می‌کنند.

این در حالی است که بر اساس گزارش‌های اعلام شده تعداد آوارگان فلسطینی در نوار غزه به شدت در حال افزایش است. چند روز قبل خبرنگار شبکه فلسطین الیوم گزارش داده بود که شمار آوارگان فلسطینی در شهر دیرالبلح بر اثر تداوم حمله‌های رژیم صهیونیستی افزایش چشمگیری داشته است.

کد خبر 6089479

دیگر خبرها

  • تلاش ایلان ماسک برای افزایش فروش تسلا در سفر سرزده به چین
  • حضور سرزده ماسک در چین | تسلای خودران در چین؟
  • دیدار ایلان ماسک با نخست وزیر چین در پکن
  • (تصاویر) آتش‌سوزی در بازار مرکزی بندرعباس
  • آتش‌سوزی وحشتناک در بازار بندرعباس (فیلم)
  • جزئیات سفر محرمانه ایلان ماسک به چین!
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • ربات انسان‌نمای تسلا تا سال دیگر به بازار می‌آید
  • موج گرمای غیرعادی در غزه جان کودکان فلسطینی را می‌گیرد
  • ربات انسان نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار