Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده عالی دولت در گیلان بر لزوم انجام پیوهش های مرتبط با کرونا و تاثیرات آن بر حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی از سوی مراکز تحقیقات دانشگاهی تاکید کرد و گفت: ارائه راهکارهای علمی و عملی برای ارتقای سلامت روانی در پساکرونا موضوعی اساسی و مهم است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ اسدالله عباسی در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به وضعیت کنونی گیلان و خروج برخی شهرستان ها از رنگ قرمز ، اظهار داشت: خوشبختانه شمار متوفیان و بستری های ناشی از کرونا در روزهای اخیر کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر لزوم موازین بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به ویژه در اجتماعات و نشست ها، گفت: لازم است محدودیت های کرونایی تا رسیدن به وضعیت آبی تداوم داشته باشد.

وی افزود: ناوگان حمل و نقل عمومی به دلیل تردد بالای مسافران و ازدحام جمعیت به عنوان یکی از کانون های شیوع کرونا است ؛ از اینرو باید بیش از پیش نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی اهتمام داشت.

استاندار گیلان با تقدیر از عملکرد رسانه ملی و دیگر رسانه های جمعی در جریان مدیریت بیماری کرونا، تداوم تولیدات محتوایی در این بخش را امری مهم خواند و افزود: تاثیر واکسن کرونا بر کاهش مرگ و میر ناشی از این بیماری، موضوعی مهم است و باید افکار عمومی نسبت به آن اقناع شود.

دکتر عباسی به اهمیت واکسیناسیون کارکنان دولت و دیگر نهادهای خدمات رسان به مردم اشاره و اظهار کرد: صیانت از جان مردم وظیفه ای خطیر است ،به این سبب بدنه دولت و نهادهای وابسته در اجرای سیاست های کلان ملی باید پیشگام باشند.

وی استفاده از ظرفیت افراد صاحب نفوذ، اساتید حوزه و دانشگاه و اصحاب فرهنگ و هنر در جهت تنویر افکار عمومی برای واکسیناسیون همگانی را امری مهم خواند و گفت: مراکز تحقیقات دانشگاهی نیز نسبت به نگارش مقالات مرتبط با کرونا و تاثیرات آن بر حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی اقدام کنند.

 رئیس ستاد مدیریت و مقابله با کرونا گیلان ارائه راهکارهای علمی و عملی برای ارتقای سلامت روانی در دوره پساکرونا را از جمله موضوعات مهمی دانست که باید درخصوص آن تحقیق شود.

دکتر عباسی به موضوع عدم ثبت واکسیناسیون برخی افراد در سامانه واکسیناسیون اشاره و با گلایه مندی از این امر ، به دانشگاه علوم پزشکی استان دستور داد تا هفته آتی نسبت به رفع مشکل اقدام و دستگاه های نظارتی نیز بر اجرای اقدامات لازم نظارت کنند.

وی  بر ضرورت آمادگی دستگاه های خدمات رسان متناسب با تصمیمات ستاد ملی کرونا در ایام نوروز تاکید کرد و گفت: باید از هم اکنون بسترهای لازم برای ارائه خدمات شایسته به گردشگران نوروزی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی فراهم شود.

در این جلسه که فرمانداران سراسر استان نیز به صورت ارتباط تصویری حضور داشتند ، هریک از رئیسان کارگروه‌های ستاد استانی مدیریت کرونا به ارائه گزارشی از روند اقدامات حوزه خود پرداختند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا ناوگان حمل و نقل مسافران رسانه ملی رسانه مرگ واکسیناسیون دولت استفاده از ظرفیت فرهنگ و هنر فرهنگی و اجتماعی سلامت دانشگاه علوم پزشکی ایام نوروز گردشگران نوروزی مسافران اسدالله عباسی ستاد استانی مدیریت کرونا محدودیت کرونایی وضعیت آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۵۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل ۵۲ میلیارد تومان به اردستان خسارت زد

ایسنا/اصفهان فرماندار اردستان گفت: طبق بررسی‌های انجام شده هنوز میزان خسارت دقیق مشخص نشده، اما برآوردهای اولیه نشان می‌دهد سیل اخیر حدود ۵۲ میلیارد تومان خسارت به شهرستان اردستان وارد کرده است.

سید محمدهادی احمدی طباء در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طبق آماری که اداره هواشناسی شهرستان اعلام کرد میانگین سال زراعی اردستان به ۱۴۷ میلی‌متر رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶ درصد افزایش داشته است. همچنین میزان بارش‌ها نسبت به بلند مدت ۳۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به مجموعه اقدامات انجام شده در خصوص جاری شدن سیل اخیر در این شهرستان، افزود: با پیش‌بینی‌هایی که از چند روز قبل و با برگزاری جلسه مدیریت بحران انجام شده در حوزه شهری شهرستان مشکل خاصی نداریم و تمام مسیرهای اصلی شهرستان باز است، اما دو مسیر روستایی دچار آب‌گرفتگی شده که نیروهای خدمات رسان در حال برطرف کردن مشکلات هستند.

فرماندار اردستان گفت: طبق بررسی‌های انجام شده هنوز میزان خسارت دقیق مشخص نشده است، اما برآوردهای اولیه نشان می‌دهد در حوزه راه‌ها حدود ۴۰ میلیارد تومان، در بخش کشاورزی ۷ میلیارد تومان و در بخش ابنیه و ساختمان ۵ میلیارد تومان که جمعاً حدود ۵۲ میلیارد تومان می‌شود خسارت به شهرستان اردستان وارد کرده است.

احمدی طباء با بیان اینکه به همه دستگاه‌های مسئول تأکید کردیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به جبران خسارت‌های سیل اخیر اقدام کنند، تصریح کرد: تمام ادارات شهرستان تا پایان روز جمعه در آماده‌باش کامل بودند و اگر نیاز باشد با پیش‌بینی‌های اداره هواشناسی از روز دوشنبه جلسه مدیریت بحران شهرستان تشکیل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای اولین بار بانک اطلاعاتی از تعداد ماشین‌آلات سنگین بخش دولتی و خصوصی شهرستان جمع‌آوری شد و در سیل اخیر نیز ماشین‌آلات بخش معادن شهرستان کمک‌های چشم‌گیری را به مدیریت بحران اردستان دادند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لزوم جلوگیری از احداث ابنیه در مجاورت جاده‌های گیلان
  • تغییر میهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران
  • ثبت نام ۵۸۰۰ گیلانی در طرح اکرام ایتام و محسنین
  • سایه برج ها از سر باغ گیاه شناسی کوتاه می شود
  • سیل ۵۲ میلیارد تومان به اردستان خسارت زد
  • مدیریت بحران شهرستان تفتان در خصوص وضعیت جوی اخطاریه صادر کرد
  • پاسخ شفاف مسوولان گیلان به مطالبات مردم از شبکه باران
  • ۱۴ همت پروژه اقتصادی و عمرانی گیلان در سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • بررسی وضعیت دوومیدانی‌کاران ایران برای رسیدن به سهمیه المپیک