Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@19:30:01 GMT

شبیه‌سازی حافظه روی فیلم مغناطیسی

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۶۵۳۹۳

شبیه‌سازی حافظه روی فیلم مغناطیسی

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از پایگاه خبری نیچر، نورومورفیک که «محاسبات عصبی» نیز نامیده می‌شود، به معنی استفاده از سیستم‌های مجتمع سازی در مقیاس بسیار بزرگ حاوی مدارهای آنالوگ الکترونیکی، برای شبیه‌سازی معماری عصبی و بیولوژیکی موجود در سیستم عصبی است.

رایانش نورومورفیک یک الگوی محاسباتی جدید است که با الهام از مغز، عملکرد سیناپس‌ها را با استفاده از شبکه‌های عصبی مصنوعی، شبیه‌سازی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ابزارها مانند مجموعه‌ای از سوییچ‌ها عمل می‌کنند که حالت روشن آن‌ها مربوط به حفظ اطلاعات یا یادگیری است و حالت خاموش آن‌ها مربوط به حذف اطلاعات یا فراموشی است.

تاکنون تمام سیستم‌هایی که برای این منظور به کار رفته‌اند، توسط جریان‌های الکتریکی کنترل می‌شوند که به معنای اتلاف انرژی قابل توجهی از طریق گرما است. اما اکنون محققان از یک سیستم کنترل خواص مغناطیسی مواد برای انتقال یونی مبتنی بر ولتاژ استفاده می‌کنند که توان مصرفی را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد و کارآیی ذخیره‌سازی اطلاعات را به شدت افزایش می‌دهد.

برای این منظور محققان از اکسید کبالت استفاده کردند که ساختار کریستالی آن دربرگیرنده یون‌های لازم برای فرآیند انتقال یونی برگشت پذیر است.

محققان این ترکیبات را در فیلم‌هایی با ضخامت ۵ تا ۲۳۰ نانومتر مورد استفاده قرار دادند تا نقش ضخامت فیلم را بر رفتار یون‌ها بررسی کنند.

در نتیجه مشخص شد هرچه ضخامت فیلم کاهش یابد، انتقال مغناطیسی یون‌ها با سرعت بیشتری انجام می‌شود. همچنین محققان دریافتند در فیلم‌های نازک آثار مربوط به یادگیری قابلیت‌های نورومورفیک ایجاد شده و شواهدی را به دست آوردند که نشان می‌دهد سیستم‌های انتقال مغناطیسی یون می‌توانند عملکردهای یادگیری فراموشی نورون‌ها را شبیه‌سازی کنند.

به گفته محققان، این فناوری علاوه بر محاسبات نورومورفیک، کاربردهای عملی دیگری از جمله تولید حافظه‌های مغناطیسی هم دارند.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Nanoscale منتشر شده است.

برچسب‌ها مغز هوش مصنوعی فناوری برگزیدگان علم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مغز هوش مصنوعی فناوری مغز هوش مصنوعی فناوری برگزیدگان علم شبیه سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۵۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرور ابری و آشنایی با ویژگی های آن

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، سرور ابری یک راه حل قدرتمند و انعطاف پذیر است که شیوه مدیریت داده ها و برنامه های کاربردی را متحول کرده است. به زبان ساده، سرور ابری به دلیل میزبانی در بستر رایانش ابری، پایداری و امنیت بیش تری را نسبت به سرور های فیزیکی و مجازی ارائه می دهد. به این نکته توجه داشته باشید که با خرید سرور ابری، یک ماشین فیزیکی برای دفتر خود تهیه نمی کنید بلکه در مرکز داده ای قرار دارد که تحت مالکیت و مدیریت یک ارائه دهنده خدمات ابری است و می توانید از آن برای ذخیره داده ها، اجرای برنامه ها یا انجام سایر کارهای محاسباتی بدون نیاز به نگرانی در مورد سخت افزار فیزیکی، حذف داده، حملات سایبری و … از آن استفاده کنید.

فضای ذخیره سازی

در قلمرو سخت افزار های ذخیره سازی، سه رقیب برجسته ظاهر شده اند: SSD ،HDD و NVMe. در حالی که هر کدام دارای شایستگی های خود هستند، این NVMe است که در اوج قدرت و عملکرد ایستاده است.

NVMe یا Non-Volatile Memory Express نوع جدیدتر و بسیار سریع تری از درایو حالت جامد (SSD) است و به بررسی مشخصات آن می پردازیم. بر خلاف HDD ها، SSD ها هیچ قطعه متحرکی ندارند و از حافظه فلش مبتنی بر NAND استفاده می کنند که داده ها را حتی بدون برق حفظ می کند. این هارد ذخیره سازی سربار ورودی و خروجی و تاخیر را تا حد زیادی کاهش می دهد.

یکی از شرکت های پیشرو در ارائه راه حل‌ های ذخیره سازی که از معدود شرکت هایی در ایران است که خدمات خود را با حافظه ذخیره سازی NVME ارائه می کند، مبناکلود است. با استفاده از این هارد ذخیره سازی پیشرفته، افراد و شرکت ها می توانند دستاوردهای قابل توجهی در بهره وری و پاسخگویی داشته باشند.

CDN ابری

CDN یا شبکه توزیع محتوا مجموعه ای از سرورها در نقاط جغرافیایی مختلف است که محتوا را با توجه به موقعیت مکانی بازدیدکننده، از نزدیک ترین سرور به کاربر نمایش می دهد. با استفاده از CDN ابری، می توانید از امنیت، دسترس پذیری و شتابدهی بالا بهره مند شوید.

فایروال ابری

فایروال ابری جزء حیاتی زیرساخت امنیتی ابری است. آن را به عنوان یک مانع مجازی تصور کنید که از سرور و منابع در برابر دسترسی های غیرمجاز، حملات مخرب و نقص های احتمالی داده ها محافظت می کند. مانند فایروال سنتی، فایروال ابری ترافیک ورودی و خروجی شبکه را کنترل می کند و به عنوان یک دروازه بان عمل می کند و ترافیک مخرب را فیلتر و در عین حال به اتصالات قانونی اجازه عبور می دهد. با بررسی پارامترهای مختلف مانند آدرس های IP، پورت ها، پروتکل ها و محتویات بسته ها، فایروال ابری می تواند سیاست ها و قوانین امنیتی مناسب را اعمال کند.

Snapshot

Snapshot یک ابزار قدرتمند در دنیای سرورهای ابری است. این به عنوان یک عکس دیجیتال عمل می کند و وضعیت فعلی یک سرور را در یک لحظه خاص از زمان ثبت می کند. اما چرا این مهم است؟ عکس های فوری اهداف متعددی را دنبال می کنند. در مرحله اول، آنها یک راه آسان برای پشتیبان گیری از سرور شما ارائه می دهند به طوری که اگر مشکلی پیش آمد یا تغییراتی ایجاد کردید که بعداً از آن پشیمان شدید، می‌توانید به سادگی به حالت قبلی برگردید و همه چیز را به حالت قبل بازگردانید. ثانیاً، اسنپ شات به شما امکان می دهند سرور خود را شبیه سازی یا تکرار کنید.

مانیتورینگ

نظارت بر سرور مانند این است که مراقب سرورهای ابری خود باشید. این شامل بررسی مداوم عملکرد، در دسترس بودن و سلامت کلی آنها است. آن را یک پزشک دیجیتال تصور کنید که علائم حیاتی سرورهای شما را بررسی می کند و با نظارت بر معیارهای کلیدی مانند استفاده از CPU، استفاده از حافظه، فضای دیسک و ترافیک شبکه، می توانید مشکلات احتمالی را قبل از تبدیل شدن به مشکلات بزرگ شناسایی کنید.

آی پی شناور

IP شناور، در زمینه سرورهای ابری، یک آدرس IP عمومی است که می تواند به یک ماشین مجازی یا آی پی خصوصی اختصاص داده شود. نقش اصلی یک IP شناور، این است که بدون توجه به هرگونه تغییری که در زیرساخت اصلی ایجاد شده است، یک نقطه دسترسی پایدار و دائمی به یک سرور ابری ارائه کند.

مقیاس پذیری

مقیاس پذیری به توانایی یک سیستم برای مدیریت بارهای کاری فزاینده با افزودن منابع بیشتر بدون به خطر انداختن عملکرد اشاره دارد که کلود سرورها به خوبی این ویژگی را به کاربران ارائه می دهند. تصور کنید یک فروشگاه اینترنتی کوچک دارید که لباس می فروشد و در ابتدا، شما با چند مشتری و تعداد انگشت شماری از محصولات شروع می کنید. با این حال، با رشد کسب و کار شما، تعداد بازدیدکنندگان وبسایت شما و تقاضا برای لباس های شما نیز افزایش می یابد، اینجاست که مقیاس پذیری وارد عمل می شود.

سیستم عامل

ابتدا اجازه دهید سیستم عامل های مبتنی بر لینوکس را بررسی کنیم. توزیع های لینوکس مانند اوبونتو و CentOS که به دلیل پایداری، امنیت و ماهیت منبع باز شناخته شده اند، به طور گسترده در محیط های ابری مورد استفاده قرار می گیرند. آنها گزینه های سفارشی سازی گسترده و پشتیبانی عالی از زبان های برنامه نویسی را ارائه می کنند. از سوی دیگر، سیستم عامل ویندوز، یک رابط آشنا برای کاربرانی که قبلاً به محیط های ویندوز عادت کرده اند، فراهم می کند و استحکام آنها در سازگاری با برنامه ها و نرم افزارهای متعددی است که به طور خاص برای ویندوز توسعه یافته اند.

در پنل خود در مبنا کلود برای ساخت سرور ابری می توانید هر یک از سیستم عامل های اوبونتو، دبیان، CentOS، آلما لینوکس، فدورا، ویندوز و غیره را انتخاب کنید.

مراحل ساخت سرور

در مرحله اول، انتخاب یک شرکت ارائه دهنده مناسب و حرفه ای است که ما پیشنهاد می کنیم از شرکت مبناکلود که توسط تیمی جوان و با تجربه اداره می شود و پشتیبانی ۲۴ ساعته و کاملاً رایگان ارائه می دهد، استفاده کنید. در مرحله بعد بعد از ثبت نام، انتخاب مرکز داده است که مرحه ای بسیار مهم است. مبناکلود دیتاسنتر هایی در بخش های جغرافیایی مختلف را ارائه می کند که این مراکز داده اعتماد، امنیت، مقیاس پذیری و اتصال با سرعت بالا را تضمین می کند.

در مرحله بعد، انتخاب یک سیستم عامل متناسب با نیازهای خاص شما ضروری است و چه ویندوز باشد و چه لینوکس، این تصمیم بر عملکرد و سازگاری سرور ابری شما تأثیر خواهد گذاشت. پس از آن، انتخاب منابع است. این شامل تعیین میزان ذخیره سازی، قدرت پردازش و حافظه مورد نیاز برای برنامه ها و حجم کاری شما می شود. برای کسانی که به دنبال گزینه های سفارشی سازی پیشرفته تر هستند، جستجو در تنظیمات پیشرفته امکان تنظیم دقیق پارامترهایی مانند تنظیمات شبکه، پروتکل‌ های امنیتی و تعادل بار را فراهم می کند و در نهایت، هنگامی که تمام تنظیمات برگزیده انتخاب شد، زمان ساخت خود سرور فرا می رسد.

یک سیستم پرداختی که برای خرید سرور ابری در شرکت مبناکلود در نظر گرفته شده است، Pay As You Go است که کاربران به میزان استفاده از منابع، هزینه پرداخت می کنند. این مدل قیمت گذاری، به کسب و کارها و افراد اجازه می‌ دهد تا زیرساخت های خود را بر اساس نیازهایی که دارند، بدون متحمل شدن هزینه‌ های غیرضروری، مقیاس‌ بندی کنند.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 6093181

دیگر خبرها

  • روش‌های نوین ساختمان سازی در سال جدید
  • سرور ابری و آشنایی با ویژگی های آن
  • CPU چیست؟ به زبان ساده و نحوه کار
  • رونمایی بریتانیا از سیستم ذخیره‌سازی انرژی آبی جدید
  • معمای فرسایش مداری مشتری‌های داغ حل شد
  • سیستم‌های صوتی XTRIM VX | تجربه حضور در یک کنسرت اختصاصی
  • تازه‌ترین شواهد از وجود سیاره X در لبه تاریک منظومه شمسی
  • رشته‌ها و سطوح برگزاری المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد
  • رشته‌ها و سطوح المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان