Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، پس از خودداری مقامات کی‌یف از مذاکره، ولادیمیر پوتین به نیروهای مسلح روسیه دستور داد تا طبق برنامه عملیاتی حمله در تمامی جهات را از سر بگیرند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، طبق اطلاعات کاخ کرملین، ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهوری روسیه، با توجه به مذاکرات مورد انتظار با مقامات کی‌یف، دستور تعلیق پیشروی نیروهای روسی را صادر کرده بود، ولی طرف اوکراینی حاضر به مذاکره با مسکو نشد، بنابراین پیشروی نیروهای روسی مطابق با طرح عملیات ویژه بعدازظهر دیروز بار دیگر از سر گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفته بود که کی‌یف از گفتگو با مسکو خودداری و پیشنهاد کرده تا این موضوع به یک روز بعد موکول شود.

این در حالی است که دفتر مطبوعاتی رئیس جمهوری اوکراین گفته بود،کی‌یف با پیشنهاد رئیس جمهوری روسیه موافقت کرده و طرفین در حال رایزنی در خصوص مکان و زمان انجام مذاکرات برای صلح هستند.

سرلشکر ایگور کوناشینکوف، سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه نیز به نوبه خود عصر روز شنبه اعلام کرد، پس از اظهارات کی‌یف مبنی بر آمادگی خود برای مذاکرات در مسکو در تاریخ 25 فوریه، درگیری‌های فعال در جهت‌های اصلی عملیات روسیه به حالت تعلیق درآمد، ولی پس از امتناع مقامات اوکراینی از گفت‌وگو، به واحدهای نیروهای مسلح روسیه دستور داده شد تا طبق برنامه عملیاتی در تمامی جهات حمله کنند.

به گفته وی، نیروهای مردمی دونتسک و لوهانسک با پشتیبانی آتش نیروهای مسلح روسیه، در حال توسعه موفقیت آمیز حملات خود علیه مواضع ارتش اوکراین هستند، مناطق مسکونی بیشتری را آزاد کرده و از ابتدای عملیات تا عمق 46 کیلومتری پیشروی کرده‌اند.

وزارت دفاع روسیه از مردم اوکراین خواست تا از مقامات کشورشان بخواهند سلاح‌های سنگین را از مناطق مسکونی خارج کنند تا جان ساکنین به خطر نیفتد.

در ادامه می‌توانید آخرین تحولات مربوط به اوکراین را دنبال بفرمایید:

***

بایدن: جایگزین تحریم‌های روسیه جنگ جهانی سوم است

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا درباره بحران اوکراین گفت: ما دو راه پیش رو داریم؛ یا باید با روسیه وارد جنگ شویم که جنگ جهانی سوم شروع خواهد شد یا مطمئن شویم کشوری (روسیه) که خلاف قوانین بین‌المللی عمل می‌کند، بهای اقداماتش را بپردازد.

بایدن همچنین گفت: تحریم‌هایی که ما علیه روسیه اعمال کرده‌ایم بزرگترین تحریم‌ها در تاریخ هستند.

رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه روسیه در کوتاه مدت و درازمدت بهای سنگینی را برای حمله به اوکراین خواهد پرداخت، از ادامه ارائه کمک‌های نظامی و اقتصادی به کی‌یف خبر داد.

روسیه توزیع بی‌رویه سلاح بین مردم اوکراین را خطرناک دانست

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که توزیع گسترده و کنترل نشده سلاح بین مردم در اوکراین ادامه دارد و به غیرنظامیان مسلسل خودکار، نارنجک انداز و مهمات داده می‌شود. به عقیده مقامات نظامی روس، درگیر کردن مردم غیرنظامی اوکراین توسط نیروهای ملی‌گرایان منجر به حوادث تلخ و تلفات خواهد شد. ما از مردم اوکراین می خواهیم که هوشیار باشند، تسلیم این تحریکات رژیم کی‌یف نشوند و خود و عزیزانشان را در معرض خطر بی مورد قرار ندهند.

ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین پیش از این روز شنبه گفت که قصد دارد به همه افراد داوطلب برای حفاظت از حاکمیت کشور سلاح بدهد.

مذاکره تلفنی پوتین و علی‌اف درباره عملیات نظامی روسیه در اوکراین

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین شب گذشته، شنبه اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس ‌جمهوری روسیه در گفت‌وگوی تلفنی با الهام علی‌اف، همتای آذربایجانی خود،  روند اجرای عملیات ویژه روسیه برای حفاظت از غیرنظامیان منطقه دونباس را تشریح کرد.

پیش از این ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین اعلام کرد که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه و الهام علی‌اف، رهبر آذربایجان، پیشنهاد سازماندهی مذاکراتی با روسیه را دادند.

ترکیه ادعای زلنسکی درباره بسته شدن تنگه‌ها به روی کشتی‌های روسی را تکذیب کرد

اداره امنیت سواحل استانبول امروز یکشنبه اعلام کرد که تنگه‌های بسفر و داردانل در خاک ترکیه برای عبور کشتی‌های روسی باز است.

پیش از این، ولادیمیر زلنسکی، رئیس ‌جمهوری اوکراین پس از گفتگو با رجب طیب اردوغان مدعی شد که ، رئیس جمهوری ترکیه با ممنوعیت عبور کشتی‌های جنگی روسیه از تنگه‌های این کشور موافقت کرده است. البته هیچ تایید رسمی از طرف ترکیه در این خصوص وجود نداشت.

اداره امنیت سواحل استانبول یادآور شد:«تنگه ها باز هستند. ما چنین تصمیمی دریافت نکرده‌ایم.»

روسیه خود را برای مقابله با تحریم‌های غرب آماده کرده است

دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهوری روسیه به خبرنگاران اعلام کرد، تحریم‌های غرب بسیار جدی است، اعمال این اقدامات محدود کننده طی چند روز گذشته ادامه داشته، ولی روسیه نیز به طور جدی و از قبل خود را برای مقابله با آنها آماده کرده است.

روز شنبه شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا بسته دوم تحریم‌های ضدروسی، از جمله تحریم مالی علیه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه را تصویب کرد.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، سرگئی لاوروف اجازه ندارد که حسابی در خارج از کشور داشته باشد که در ارتباط با اعمال تحریم‌های شخصی بتواند توسط غرب مسدود شود، بدین ترتیب این اقدام غرب کاملاً بی معناست.

اوکراین مرزهای خود با روسیه و بلاروس را بست

دنیس اشمیگال، نخست وزیر اوکراین اعلام کرد که این کشور به طور موقت پست‌های بازرسی در سراسر خطوط مرزی با روسیه و بلاروس را بسته است. چند روز قبل، اوکراین حریم هوایی خود را به روی هواپیماهای غیرنظامی بسته بود.

مقامات هواپیمایی روسیه نیز به خطوط هوایی اطلاع داده بودند که از روز پنجشنبه، حریم هوایی این کشور در مرزهای غربی با اوکراین و بلاروس به روی هواپیماهای غیرنظامی بسته است تا خطری متوجه آنها نشود.

هواپیمای سرنگون شده اوکراینی، روسی معرفی شد

در اوکراین ساقط شدن یک فروند هواپیمای ترابری نظامی آن-26 روسی که متعلق به ارتش اوکراین بود، بعنوان هواپیمای نیروهای مسلح روسیه تلقی گردید. روز شنبه در یکی از کانال‌های تلگرام اوکراین ویدئویی از سقوط "هواپیمای روسی" منتشر شد. در حالی که این هواپیمای روسی متعلق به نیروهای مسلح اوکراین بود که منهدم شد.

در فیلم ضبط شده، یک هواپیمای در حال سوختن دیده می شود که صدای گوینده از آن بعنوان ساقط شدن یک "هواپیمای ترابری روسی" روسی نام برد. هواپیمای اوکراینی آن-26 روز شنبه در نزدیکی شهر کی‌یف سقوط کرد که در نتیجه این حادثه، پنج نفر جان باختند. در مجموع 14 نظامی اوکراینی در هواپیما حضور داشتند.

کشته شدن 12 نفر بر اثر گلوله باران نیروهای مسلح اوکراین در منطقه دونتسک

دفتر نمایندگی منطقه دونتسک در مرکز مشترک کنترل و هماهنگی آتش‌بس صبح امروز، یکشنبه اعلام کرد که در این منطقه طی 10 روز گذشته، 12 غیرنظامی در نتیجه اقدامات نیروهای مسلح اوکراین کشته شده‌اند. توپخانه ارتش اوکراین وز شنبه گلوله باران فعال مناطق مختلف دونتسک را از سر گرفت که در نتیجه آن چندین خانه مسکونی تخریب شدند.

طبق این اطلاعات، از آغاز عملیات آزادسازی، واحدهای شبه نظامی مردمی جمهوری خلق دونتسک 12 روستا در جنوب دونباس را تحت کنترل خود درآوردند.

دفتر نمایندگی منطقه لوهانسک در مرکز مشترک کنترل و هماهنگی نیز روز یکشنبه اعلام کرد که ارتش اوکراین 10 حمله به هشت منطقه مسکونی  انجام داده است.

تجمع گروهی از مردم  بلگراد در حمایت از روسیه

در بلگراد، پایتخت صربستان، شب گذشته یک تجمع خودرویی در حمایت از عملیات نظامی روسیه برای محافظت از غیرنظامیان در منطقه دونباس برگزار شد. اتومبیل‌های حامل پرچم‌های روسیه، صربستان و بلاروس در خیابان‌های مرکزی شهر تردد کردند. گردهم آیی جدیدی برای آینده نزدیک برنامه ریزی شده است.

این گزارش خبری در حال تکمیل است...

تحولات روزهای گذشته اوکراین را از لینک‌های زیر بخوانید:

پوشش زنده تحولات اوکراین| آلمان مستقیما به اوکراین سلاح ارسال می‌کند/ارتباط برخی بانکهای روسیه با سوئیفت قطع می‌شودپوشش زنده تحولات اوکراین|کرملین: پوتین با انجام مذاکرات با اوکراین موافقت کرده است/ زلنسکی: من در کی‌یف هستمپوشش زنده تحولات اوکراین| دستور پوتین برای آغاز عملیات نظامی در دونباس/پوتین: گزینه دیگری نداشتیم/ ایران طرفین را به توقف درگیری دعوت کرد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اوکراین اخبار روسیه اوکراین اخبار روسیه نیروهای مسلح روسیه شنبه اعلام وزارت دفاع روسیه تحولات اوکراین ولادیمیر پوتین جمهوری اوکراین ارتش اوکراین جمهوری روسیه رئیس جمهوری روز شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۵۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه ایران تحریم‌ها را به فرصتی برای تقویت و توسعه ظرفیت دفاعی و نظامی تبدیل کرده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و مبارزه با تروریسم بین‌المللی است.

به گزارش سیاست خارجی ایرنا، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم‌هایی علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعاهایی علیه کشورمان را به شدت محکوم و از همراهی معدود کشورهایی در اروپا از رویکرد ظالمانه دولت آمریکا انتقاد کرد.

کنعانی افزود: ظرفیت‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران متناسب با نیاز آن در تامین امنیت و منافع ملی، حفاظت از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و دفاع مشروع و بازدارنده در مقابل هرگونه تهدید و تجاوز خارجی است و جمهوری اسلامی ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و مبارزه با تروریسم بین‌المللی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: توسل به ابزار تحریم علیه ظرفیت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران نه تنها خللی در عزم و اراده دولت و مردم ایران در افزایش اقتدار ملی با هدف دفاع مشروع و قاطع از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و امنیت و منافع ملی ایران ایجاد نمی‌کند، بلکه برخلاف میل تحریم کنندگان، تحریم‌ها را به فرصتی برای خودکفایی و خوداتکایی در تقویت و توسعه ظرفیت دفاعی و نظامی ایران تبدیل کرده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی از رویکرد دوگانه پارلمان اروپا در موضوع حمله رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق و دفاع مشروع ایران شدیداً انتقاد کرد و گفت: جای تأسف است که پارلمان اروپا در قطعنامه خود نسبت به اقدام متجاوزانه و ناقض قوانین و حقوق بین‌الملل رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک ایران و شهادت مستشاران رسمی ضدتروریست ایرانی، صرفاً به ابراز تأسف بسنده کرده است، اما اقدام مشروع ایران علیه رژیم یاد شده در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع را شدیداً محکوم می‌کند!

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: چرا پارلمان اروپا از پرداختن به منشأ و عامل اصلی بروز تنش و ناامنی در منطقه که ریشه در اشغالگری و رویکرد جنایتکارانه رژیم صهیونیستی اسرائیل در کشتار مردم فلسطین و نیز نقض مکرر قوانین و حقوق بین‌الملل توسط این رژیم جعلی دارد، طفره می‌رود و در مقابل همسو با سیاست آمریکا از رژیمی حمایت می‌کند که اصل و اساس ناامنی و تنش در منطقه در طول هشت دهه متمادی است!

کنعانی همچنین با روشن و شفاف توصیف کردن سیاست و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران اوکراین و با رد مجدد ادعاهای مربوط به استفاده از تسلیحات ایران در جنگ اوکراین تاکید کرد: اگر آمریکا و اروپا عزم صادقانه ای داشته باشند، جنگ در اوکراین و جنگ علیه غزه در سریع‌ترین زمان ممکن خاتمه خواهد یافت، اما آمریکا و برخی کشورهای اروپایی اصرار دارند که در مسیر غلط تاریخ حرکت کنند و به جای کمک به توقف جنگ، بر آتش آن بیفزایند و وقت خود را مصروف اتهام زنی به دیگران کنند.

کنعانی تاکید کرد: بسیاری از ملت‌ها و دولت‌ها به خصوص در منطقه غرب آسیا دیگر هیچ امید و اعتقادی به نقش آمریکا و متحدان اروپایی آن در کمک به برقراری ثبات و امنیت در منطقه ندارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: این دولت و مردم ایران هستند که باید از آمریکا و اروپا به دلیل نقض توافق هسته‌ای و ایفای نقش مخرب در ثبات و امنیت پایدار در منطقه سؤال و طلبکاری کنند، نه اینکه این دولتهای ناقض عهد و پیمان، خود را جای طلبکار و مدعی نشانده و به گستاخی بر فهرست تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران بیفزایند.

کنعانی خاطرنشان کرد: اگر رشادت و جانفشانی سپاه پاسداران و مستشاران شهید ضد تروریست سپاه در منطقه نبود، تروریسم داعشی تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ کرده بود و امنیت منطقه و جهان را بیش از پیش تهدید می‌کرد، حال چگونه پارلمان اروپا وقیحانه خواستار گنجاندن تنها نیروی واقعی ضدتروریسم جهان در فهرست تروریسم می‌شود؛ مگر اینکه تصور کنیم گروه‌های تروریستی در راستای اهداف و منافع نامشروع آمریکا و معدود دولتهای اروپایی و رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا عمل می‌کنند!

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان بار دیگر تاکید کرد که تکرار رویکردهای غیرقانونی و اشتباه توسل به ابزار تحریم و فشار از سوی آمریکا و تبعیت برخی دول اروپایی از واشنگتن، هیچ حق و مشروعیتی برای ادعاهای آنها از منظر حقوقی و بین‌المللی ایجاد نمی‌کند و آنها باید زمانی پاسخگوی این ادعاها و اقدامات ظالمانه خود علیه دولت و مردم ایران باشند.

کد خبر 748371

دیگر خبرها

  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • آمادگی بلاروس برای همکاری با ایران باوجود تحریم‌های غرب
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت است
  • علی‌اف: آذربایجان هرگز به اوکراین سلاح نمی‌دهد
  • پیدا و پنهان پول پاشی آمریکا برای مثلث نیابتی
  • اوکراین از بیم حمله بلاروس ۲ بیمارستان را تخلیه کرد
  • حمله بلاروس به اوکراین؟ | ۲ بیمارستان تخلیه شد