Web Analytics Made Easy - Statcounter

عزت الله اکبری تالار پشتی در گفتگو با الف  گفت: عملکرد تیم اقتصادی دولت کند است و چون اول کار دولت است باید به آن فرصت داد. در حوزه مسئولیت وزیر صنعت برخی کارها کند پیش می‌رود، در حالی که می توان بحث خودروسازها را حداکثر دو ماهه جمع کرد. باید سهامداران تصمیم‌گیر اصلی شوند و حمایت‌های رانتی از سر خودروسازی برداشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تالار پشتی افزود: یکی از علت‌های کندی حرکت دولت فعلی خرابی‌های به جا مانده از قبل است. توقع داریم که سرعت کار دولت خیلی بیشتر از وضعیت فعلی باشد و الان آنطور که انتظار می‌رود، نیست؛ هماهنگی‌های لازم نیز آنقدر که انتظار می‌رود، وجود ندارد.

رییس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چندین بار به آقای فاطمی امین گفتیم که بیایید بنشنیم و ببینیم درباره بخش‌های مختلف صنعت مثل خودرو، فولاد، سیمان، نساجی و ... چه باید بکنیم؟ اینها چه می‌خواهند و ما به عنوان دولت و مجلس چه باید بکنیم.

وی گفت: سال قبل به ایران خودرو دیزل رفتیم ، یک وجب خاک روی دستگاه‌ها نشسته بود؛ 3-4 جلسه در هیأت رئیسه مجلس و در کمیسیون صنایع اینها را هماهنگ و به هم وصل کردیم، دولت که ابزار اجرایی‌اش خیلی بیشتر است کار را بهتر می تواند پیش ببرد.

وی افزود: از ابتدای مجلس یازدهم طرح تکمیل «شبکه ملی اطلاعات» در کمیسیون صنایع و معادن مطرح شد زمانی که دستگاه‌های رسمی به همدیگر اطلاعات ندهند نمی‌توانیم در این حوزه درست برنامه‌ریزی کنیم.فضای تبادل اطلاعات در بستر امن ایجاد  نشده است و نیاز اصل دولت در مسیر پیش رو است.

رییس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از راه‌های شفافیت اعداد و ارقام راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات است. پول‌ها،‌ ظرفیت‌ها و امکانات جایی گم می‌شود که اطلاعات شفاف و دقیق نباشد. به همین دلیل حضرت آقا بارها بر روی شفافیت آمارها صحبت کرده‌اند، یک نمونه مربوط به حوزه خودروسازی است که معلوم نیست درآمد و سود این صنعت چه می شود

وی گفت: در رابطه با طرح‌های مهم و کلیدی که جنبه ملی دارد، نباید در کشور چندصدایی و ناهماهنگی وجود داشته باشد. تلاش می کنیم طرح جلوگیری از توقیف و پملپ کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی دوباره در دستور کار قرار بگیرد.

تالار پشتی عنوان کرد: با وجود حمایت رئیس‌جمهور و معاون اول از طرح جلوگیری از توقیف و پملب کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی ، لابی‌هایی از سوی سازمان تأمین اجتماعی صورت گرفت و این طرح رأی نیاورد.

وی گفت: حرف رئیس جمهور به عنوان رئیس قوه اجرایی کشور فصل‌الخطاب است و کسی نباید در دولت بر روی آن إن‌قلت بیاورد یا آن را تجزیه و تحلیل کند، اگر اینطور باشد شیرازه دولت از هم می‌پاشد.

 

منبع: الف

کلیدواژه: کمیسیون صنایع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۵۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌ماه) مجلس شورای اسلامی، در پایان بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ (جداول) با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق و اصلاحات آن با ۱۴۶ رأی موافق، ۱۶ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.   رئیس مجلس در پایان بررسی بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ (جداول) گفت: به دلیل اینکه در این خصوص برخی اصلاحات داشتیم لازم است که در پایان جداول رأی‌گیری نهایی شود. ما حتماً در تنظیم جداول ممکن است برای تراز جابه‌جایی بر اساس مصوبات داشته باشیم تا تراز را رعایت کنیم. این موارد به هیچ عنوان ماهیت موضوع را عوض نمی‌کند از طرفی نیز ردیف اضافه نمی‌شود.   وی ادامه داد: در داخل جداول ناترازی‌های ممکنی برای این موارد، ردیف‌ها، جداول و پیوست‌ها مدنظر باشد که هیأت رئیسه کمیسیون تلفیق اجازه داشته باشد در زمانی که رفت و برگشت‌هایی که با شورای نگهبان انجام می‌شود، بتواند کار را انجام دهد. اگر در رفت و برگشت‌ها با شورای نگهبان و شورای عالی نظارت، ماهیت موضوع عوض شود حتما موضوع به صحن می‌آید و زمان آن را در نظر خواهیم گرفت.   قالیباف گفت: دولت و کمیسیون برای بحث مربوط به ردیف جدول ۷ وزارت بهداشت و درمان، با توجه به شرایط کادر درمان به ویژه پرستاران، پیشنهاد داده اند که از محل تراز جداول، ۱۰ همت از اعتبارات وزارتخانه را برای فوق‌العاده شغل پرستاران در نظر بگیرند که دولت و کمیسیون با این موضوع موافق هستند.

دیگر خبرها

  • ۹ روز مانده به انتخابات ۲۱ اردیبهشت
  • اولویت مجلس آینده «اقتصاد» و «فرهنگ» خواهد بود
  • باید بعد از انتخابات «لیست‌بندی‌ها» را کنار گذاشت
  • باید افراد اصلح را به مردم معرفی کنیم
  • اهتمام بیشتری برای ایجاد فرصت عرضه تولیدات داخلی به کار گرفته شود
  • رییسی دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس
  • چرا موافقت نامه همکاری امنیت اطلاعات ایران و روسیه در شورای نگهبان بررسی نشد؟!
  • موافقت مجلس و دولت با فوق‌العاده شغل پرستاران
  • قالیباف: ۱۰ همت برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص یافت