Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- نایب رییس کمیسیون توسعه صادرات غیر نفتی اتاق بازرگانی ایران گفت: توسعه روابط با قطر می تواند کشور را به بازارهای بین المللی متصل کند و موجب افزایش تجارت ایران شود.

«مصطفی موسوی»  با بیان اینکه قطر و عمان تعادل اقتصادی کشورهای حوزه خلیج فارس را ایجاد می کنند، اظهار داشت: توسعه تجارت با این کشورها می تواند افزایش صادرات و واردات را به همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه این دو کشور در نقشه های سیاسی جهان فعال هستند، تصریح کرد: با توسعه تعاملات سیاسی که طی سفر رییس جمهوری به قطر رخ داده است می توانیم در زمینه اقتصادی نیز گسترش مبادلات را تجربه کنیم.

موسوی با اشاره به امضای تفاهمنامه های متعدد در سفر رییس جمهوری به قطر، خاطرنشان کرد: این قراردادها میان دو کشور می تواند بر توسعه تجارت تاثیر مناسبی بگذارد و موجب افزایش صادرات غیر نفتی کشور شود.

وی با اشاره به تاسیس ساختمان تجاری ایران در قطر، تاکید کرد: این اتفاق مهمی است که می تواند برای تجار در بازار این کشور ثبات ایجاد کند و با تکمیل اطلاعات و اشتراک گذاشتن آن برنامه ریزی دقیق تری را در اختیار فعالان اقتصادی بگذارد.

نایب رییس کمیسیون توسعه صادرات غیر نفتی اتاق بازرگانی ایران با اشاره به برگزاری جام جهانی فوتبال در قطر گفت: تاکنون به دلیل برنامه ریزی برای ساخت باشگاه،‌ خرید مصالح ساختمانی ایرانی افزایش یافته بود اما پیش بینی ها نشان می دهد که با برگزاری این مسابقات جهانی تقاضا در این زمینه کاهش می یابد.

وی با بیان اینکه بازار قطر تقاضای مواد غذایی را از ایران دارد، خاطرنشان کرد: فراوری کالاهای خوراکی به ویژه در زمینه محصولات کشاورزی بسیار مورد اهمیت است اما در کنار آن، محصولات پتروشیمی نیز مورد توجه است که می توانیم با تامین تکنولوژی مناسب پروژه های مشترک تولیدی را در دستور کار قرار دهیم.

موسوی با بیان اینکه بخش مهمی از ترانزیت دریایی از طریق دبی انجام می شود زیرا زیرساخت های لازم را فراهم کرده است، خاطرنشان کرد: امضای تفاهمنامه در زمینه کارگو با قطر می تواند بازار جهان را به ایران متصل کند که در این زمینه امضای برجام نیز تاثیرگذار خواهد بود.

 ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۵۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام محصول غذایی در بازار ایران سمی است؟

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 6 مدیر آزمایشگاه کنترل کیفیت مواد غذایی درباره آلودگی برخی از محصولات هشدارهای تکان دهنده‌ای داده و درباره خرید برنج خارجی، آب معدنی، سس مایونز و برخی دیگر از مواد خوراکی هشدارهای جدی داده است. این بخش از اظهارات او را می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • اسلامی: به دنبال خلق فناوری در حوزه انرژی اتمی هستیم
  • ایران دومین مصرف کننده لوازم آرایشی در خاورمیانه / کدام برندها حاوی فلزات سنگین هستند؟
  • روند رو به رشد تولیدات کشاورزی لرستان
  • رشد تولید محصولات کشاورزی در لرستان
  • تجهیز زیر ساخت‌های ۹۰ درصد روستا‌های ایران
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • واحد‌های بزرگ پرورش مرغ گوشتی در قم احداث می‌شود
  • کدام محصول غذایی در بازار ایران سمی است؟
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است
  • رکوردشکنی در فروش نفت و رشد اقتصادی بالا با تکیه بر بازطراحی تجارت انرژی در دولت سیزدهم