Web Analytics Made Easy - Statcounter


خبرگزاری آریا-رئیس دومای روسیه گفت: زلنسکی کی یف را ترک کرده است و ویدئوهایی که منتشر می کند از پیش ضبط شده اند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل ازاسپوتنیک، ویاچسلاو والودین رئیس دومای روسیه گفت: ولادیمیر زلنسکی با عجله کی یف را ترک کرده و به شهر لویو (واقع در غرب اوکراین) رفته است.
وی افزود: او دیروز در پایتخت اوکراین نبود و ویدئوهایی که در شبکه های اجتماعی منتشر می کند از قبل ضبط شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


والودین گفت: این اطلاعات از نمایندگان پارلمان اوکراین است که سعی کردند با زلنسکی در کی یف ملاقات کنند. آنها برای یک جلسه به شهر لویو دعوت شدند.

زلنسکی: در کی‌یف هستم
در حالی که اخباری مبنی بر خروج زلنسکی از کی یف منتشر می شود،رئیس‌جمهور این کشور روز (شنبه) پس از حمله به پایتخت کشورش اعلام کرد که کی‌یف در برابر پیشروی روسیه مقاومت خواهد کرد و قول داد با نیروهای ولادیمیر پوتین مبارزه کند.
به گزارش پایگاه دیلی میل، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در فیلم ویدیویی که در توییتر منتشر شده است، گفت: دروغ‌ها را باور نکنید.
او ادعاهای نادرست مبنی بر تسلیم شدن خود را محکوم کرد و به هموطنان خود گفت که سلاح ها را زمین نگذارند و تاکید کرد که کشورش تسلیم روسیه نخواهد شد.
زلنسکی گفت: اخیراً اطلاعات جعلی در مورد من پخش شد که به ارتش دستور داده‌ام سلاح‌ها را زمین بگذارند و تخلیه کنند. این نادرست است. من اینجا هستم، ما تسلیم نمی‌شویم، ما از کشور خود محافظت خواهیم کرد. این سرزمین، کشور ما، بچه های ما، ما از آنها دفاع خواهیم کرد.
او گفت: اطلاعات جعلی زیادی در اینترنت وجود دارد که من از ارتش خود خواستم سلاح‌ها را زمین بگذارد و دستور تخلیه داده شده است. من اینجا هستم. ما اسلحه خود را زمین نمی گذاریم. ما از کشور خود دفاع خواهیم کرد.
با این حال، حتی زمانی که زلنسکی صحبت می‌کرد، وزارت کشور اوکراین به ساکنان کی‌یف هشدار داد که در محل خود پناه بگیرند و از بیرون رفتن به خیابان‌ها خودداری کنند.
نیروهای مسلح اوکراین صبح شنبه ادعا کردند که 3500 روس در طول شب کشته و 200 تن اسیر شده اند. آنها گفتند 14 هواپیمای روسی، هشت هلیکوپتر و 102 تانک توقیف شده است. مقیاس تلفات اوکراین مشخص نبود.

روسیه: عملیات تهاجمی در اوکراین گسترده‌تر می‌شود
وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد که عملیات تهاجمی این کشور در اوکراین از همه طرف «گسترده‌تر» خواهد شد.
به گزارش روسیا الیوم، در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است، بعد از اعلام نظام کی‌یف برای آمادگی جهت مذاکره عملیات فعال ارتش روسیه در مسیرهای اصلی متوقف شد؛ اما بعد از صرف نظر اوکراین از مذاکره امروز دستوراتی به تمام تشکیلات برای گسترش پیشروی از تمام مسیرها طبق نقشه نظامی وضع شده صادر شد.
این وزارتخانه افزود: گروه‌هایی از نیروهای جمهوری دونتسک و لوهانسک با حمایت گلوله باران نیروهای مسلح روسیه روی گسترش موفقیت حمله به مواضع ارتش اوکراین تلاش می‌کنند.
در این بیانیه آمده است: گردان‌های ملی گرای اوکراین خودروهای چهار در مجهز به سلاح سنگین یا توپخانه هستند و این تاکتیکی بود که تروریست‌های بین‌المللی در سوریه استفاده می‌کردند.
در بیانیه توضیح داده شد: دست داشتن ساکنان و شهروندان اوکراین در اقدامات خصمانه به همراه تندروهای ملی گرا به وقوع حوادث و کشته شدن افراد منجر می‌شود.
این وزارتخانه از مردم اوکراین خواست صبر و درایت پیشه کنند و تسلیم اقدامات تحریک‌آمیز رژیم کی‌یف نشده و خودشان و عزیزانشان را در معرض رنج بی‌دلیل قرار ندهند.
وزارت دفاع روسیه اظهار کرد، طی داده‌های اطلاعاتی ملی گرایان اوکراین موشک‌ها و توپخانه‌ها را در مناطق مسکونی کی‌یف و دیگر شهرهای اوکراین مستقر کرده‌اند که عواقب وخیمی به دنبال خواهد داشت.
این وزارتخانه بار دیگر از نیروهای مسلح خواست حمله‌ای به مناطق مسکونی انجام ندهند.

وزارت امور خارجه روسیه: غرب به مدت هشت سال بی‌تفاوت شاهد کشتار در دونباس بود
وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که غرب به مدت هشت سال بی‌تفاوت شاهد کشتار در دونباس و شریک نسل‌کشی در جمهوری های دونتسک و لوهانسک بود.
 وزارت خارجه فدراسیون روسیه علام کرد که غرب به مدت هشت سال بی‌تفاوت شاهد کشتار در دونباس و شریک نسل‌کشی در جمهوری های دونتسک و لوهانسک بود.
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که کشورهای غربی در واقع در نسل کشی طولانی مدت ساکنان جمهوری های دونتسک و لوهانسک شریک هستند، نه ایالات متحده و نه ناتو علاقه ای به حل و فصل بحران اوکراین ندارند.
وی در ادامه افزود: "به مدت هشت سال، کشورهای غرب با بی‌تفاوتی شاهد قتل و آزار هزاران غیرنظامی در جنوب شرق اوکراین بوده‌اند. در واقع، آنها شریک جرم در نسل کشی طولانی مدت ساکنان جمهوری های دونتسک و لوهانسک به حساب می آیند.
قصد ناتو برای ادامه پمپاژ تسلیحات به اوکراین، از جمله سامانه‌های دفاع هوایی، از یک چیز حکایت دارد و آن اینکه ایالات متحده و متحدانش علاقه‌ای به حل و فصل بحران در این کشور ندارند".

کی‌یف مقررات حکومت نظامی را تشدید می‌کند
شهردار کی‌یف با اشاره به شرایط این شهر، از تشدید مقررات حکومت نظامی (منع آمد و شد) در پایتخت اوکراین خبر داد.
به گزارش تارنمای روزنامه لو فیگارو، ویتالی کلیچکو (Vitali Klitschko) اعلام کرد: هرکس بین ساعت 17 تا هشت صبح در خیابان‌های کی‌یف باشد به عنوان دشمن با وی رفتار می‌شود.
پیش از این، ساعات منع تردد شبانه در کی یف از 10 شب تا 7 صبح بود.
وی اضافه کرد: کلیه غیرنظامیانی که در زمان منع رفت و آمد در خیابان باشند جزو گروه‌های خرابکار و شناسایی دشمن محسوب می‌شوند.

بایدن: حمله پوتین به اوکراین، اروپا و ناتو را به هم نزدیکتر می‌کند
جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، در یک مصاحبه ضبط‌شده که روز شنبه به وقت محلی پخش شد، اظهار داشت یکی از اهداف راهبردی اصلی او حفظ اتحاد میان ناتو و اتحادیه اروپا است.
رئیس جمهوری آمریکا افزود: هدف من از همان ابتدا اطمینان از حفظ اتحاد میان ناتو و اتحادیه اروپا بوده است. زیرا فکر می کنم پوتین فکر کرد می تواند در ناتو اختلاف ایجاد کند و از آن عبور کند. اما این اتفاق نیفتاده است.
بایدن همچنین پیش بینی کرد که روسیه به دلیل حمله خود به اوکراین در کوتاه مدت و دراز مدت هزینه سنگین و گزافی را پرداخت خواهد کرد و این حمله، اتحادیه اروپا و ناتو را به یکدیگر نزدیکتر کرده است.
بایدن در ارتباط با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز گفت: او دقیقا تاثیر عکس را بدست می آورد.
رئیس جمهوری آمریکا در مورد تحریم ها علیه روسیه اظهار داشت که این یکی از روش های فراوان برای مجازات روسیه بدون خطر جنگ در سطح جهانی است.
بایدن گفت: دو گزینه در اختیار داریم. جنگ جهانی سوم را آغاز کنیم و وارد یک جنگ مستقیم با روسیه شویم  و دوم اینکه اطمینان یابیم کشوری که برخلاف قوانین بین المللی عمل می کند، برای این کار خود هزینه پرداخت کند.
رئیس جمهوری آمریکا همچنین به کمک های نظامی و اقتصادی آمریکا به اوکراین برای کمک به این کشور در مقابله با پیشروی روسیه اشاره کرد.

پنتاگون: شدیدترین درگیری‌ها در اوکراین در داخل و اطراف شهر خارکف است
 یک مقام وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که شدیدترین درگیری ها در اوکراین در داخل و اطراف خارکف است.
این مقام وزارت دفاع آمریکا روز شنبه به وقت محلی به خبرنگاران آمریکایی گفت: پیشروی نیروهای روسیه در شمال و  به سمت کی یف پایتخت اوکراین با مقاومت سختی مواجه شده است. اما شدید ترین درگیری در داخل خارکف و اطراف آن است.
این مقام پنتاگون که رسانه های آمریکایی نامش را بیان نکرده اند، افزود: نیروهای روسی در دو محور با مقاومت در برابر تهاجم خود در شمال اوکراین روبرو هستند. یک محور مقاومت به سمت کی یف   و محور دوم به طور کلی از بلگورود به سمت خارکف است.
این مقام وزارت دفاع آمریکایی در عین حال اضافه کرد که نیروهای روسیه با مقاومت کمتری در جنوب اوکراین روبرو هستند.
پنتاگون که به دنبال ارسال تجهیزات و مهمات نظامی به اوکراین است تخمین می‌زند که روسیه تاکنون از «حدود 50 درصد» از نیروهایی که به مرز اوکراین منتقل کرده بود استفاده کرده است.
وزارت دفاع ایالات متحده همچنین بر این باور است که «نشانه‌های از مقاومت پایدار» در برابر روسیه در اوکراین دیده می‌شود.

کمک‌های امنیتی آمریکا به اوکراین
این مقام آمریکایی همچنین اظهار داشت که کمک امنیتی واشنگتن به اوکراین در دو روز گذشته وارد این کشور شده است.
به گفته وی، دولت بایدن حتی پس از آغاز تهاجم روسیه،  ارسال کمک های نظامی به اوکراین را ادامه داده است.
این مقام پنتاگون ادامه داد ما حتی پس از مسدود شدن حریم هوایی اوکراین، جریان کمک ها به اوکراینی ها را ادامه داده ایم و به جستجو برای زمینه های دیگر برای این کمک ها ادامه خواهیم داد.

شلیک  250 موشک تا صبح شنبه به وقت آمریکا
رسانه های آمریکایی پیش از این نیز  به نقل یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا اعلام کردند که تا صبح روز شنبه به وقت محلی آمریکا روسیه بیش از 250 موشک به سمت اوکراین شلیک کرده است که  اکثر این پرتاب ها موشک های بالستیک با برد کوتاه هستند.
این مقام وزارت دفاع دولت بایدن اضافه کرد: روس ها همچنان با موشک های خود مناطق غیر نظامی و مسکونی را تحت تاثیر قرار می دهند.
این مقام پنتاگون در عین حال تصریح کرد: نمی توانیم  بگوییم که آیا هدف قرار دادن مناطق غیر نظامی و مسکونی عمدی بوده است یا خیر اما بدون شک این رگبار موشک به مناطق غیر نظامی و مسکونی برخورد می کند.

  مخالف جنگ اوکراین در شهرهای روسیه دستگیر شدند
 رادیو اکو مسکو از رسانه های مخالف دولت روسیه اعلام کرد که 260 تن از معترضان به جنگ اوکراین که در 27 شهر روسیه تظاهرات کردند، توسط نیروهای امنیتی دستگیر شدند.
 رادیو اکو مسکو روز شنبه اعلام کرد: تا ساعت 10 و 33 دقیقه امروز بیش از 260 نفر در شهرهای روسیه ازجمله مسکو، سن پترزبورگ، یکاترینبورگ، ایوانووا، نووسیبیرسک، وارونژ، ایرکوتسک، پرمی و کراسنویارسک دستگیر شده اند.  
در گزارش این رسانه روسی گفته شده است: تارنمای روسی «او. و.د-اینفو» اسامی دستگیر شدگان و نام شهرهایی که اعتراضات برگزار شده، منتشر کرده است.
رادیو اکومسکو همچنین روسی مدعی شد که در تظاهرات روز پنجشنبه 24 ماه فوریه در حدود 60 شهر روسیه بیش از 1860 نفر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه  روز پنجشنبه آغاز عملیات نظامی این کشور در منطقه دونباس را اعلام کرد.
  تارنمای روسی فونتانکا نیز امروز نوشت: ماموران امنیتی حدود 300 نفر از معترضان به عملیات نظامی روسیه در اوکراین را در سن پترزبورگ دومین شهر بزرگ روسیه دستگیر کردند.  


 کرملین: اوکراین با نپذیرفتن مذاکره، فرصت توقف جنگ را سوزاند
دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که پوتین روز گذشته دستور توقف موقت عملیات در اوکراین با هدف شروع مذاکره بااین کشور صادر کرد اما طرف اوکراینی با نپذیرفتن مذاکره، باعث شد نیروهای روسیه عملیات نظامی را از سر بگیرند.

پرواز پهپادهای آمریکا حین حمله اوکراین به کشتی‌های روسیه
وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که پهپاد آمریکایی در جریان حمله اوکراین به کشتی‌های روسی در منطقه پرواز می‌کردند.
 رویترز به نقل از خبرگزاری روسیه گزارش داد که مقام های کشور پیام هایی ناشناس دریافت کردند که تهدید به بمب گذاری در ایستگاههای قطار و فرودگاههای مسکو کرده لذا تحقیق درباره درستی آن ادامه دارد.

خطیب زاده: محدود ایرانیان باقیمانده در کیف در مناطق امن اسکان یافته اند
سخنگوی وزرات خارجه گفت: تعداد کمی از ایرانیان در کی‌یف باقی مانده‌اند، که در مناطق امنی اسکان داده شده‌اند. ه دلیل شرایط امنیتی اوکراین (حکومت نظامی) امکان خارج کردن همه‌ی ایرانیان امروز وجود نداشت.



ورشو: 115 هزار اوکراینی وارد لهستان شدند
به نقل از یورونیوز، دولت لهستان روز شنبه اعلام کرد که 115 هزار تبعه اوکراین از روز پنج‌شنبه در پی حمله روسیه به کشورشان وارد خاک لهستان شده‌اند.
ورشو تنها ساعاتی پیش این رقم را 100 هزار نفر ذکر کرده بود؛ امری که از سیر تصاعدی ورود آوارگان اوکراینی به لهستان حکایت دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اوکراین روسیه پوتین ناتو آمریکا جمهوری های دونتسک و لوهانسک رئیس جمهوری آمریکا وزارت دفاع آمریکا وزارت دفاع روسیه روسیه اعلام مقام وزارت دفاع مدت هشت سال نیروهای روسی عملیات نظامی شنبه به وقت روز شنبه نسل کشی شده اند کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۵۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه

بین الملل تابناک: هفتصد و هفتاد و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه

وزیر انرژی اوکراین مدعی شد روسیه امروز شنبه به تاسیسات انرژی این کشور در سه منطقه حمله کرده است.

خبرگزاری رویترز نوشت: جرمن گالوشچنکو (German Galushchenko) وزیر انرژی اوکراین در پیام رسان تلگرام نوشت: در حمله روسیه به تاسیسات انرژی اوکراین در این سه منطقه، خساراتی به تجهیزات وارد و دستکم یکی از کارگران انرژی زخمی شده است.

گالوشچنکو در این پیام افزود: حملات روسیه منطقه دنیپروپتروفسک (Dnipropetrovsk) در مرکز اوکراین و مناطق لویو(Lviv) و ایوانوفرانکیفسک (Ivano-Frankivsk) در غرب این کشور را هدف قرار داده است.

آمریکا یک بسته کمک نظامی جدید ۶ میلیارد دلاری به اوکراین اختصاص داد

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که این کشور یک بسته کمک جدید به ارزش ۶ میلیارد دلار را به اوکراین اختصاص داده است.

به گزارش شبکه خبری ای بی سی نیوز، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا روز جمعه در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که این بزرگترین بسته کمک امنیتی آمریکا تاکنون است که صرف خرید سامانه های تسلیحاتی جدید برای اوکراین خواهد شد و شامل خرید موشک های پاتریوت بیشتری خواهد بود که کی یف برای مقابله با حملات موشکی روسیه به شهرهای این کشور به آن نیاز دارد.

آستین گفت: این بسته شامل سامانه های مهم رهگیری برای سامانه های دفاع هوایی NASAMS و پاتریوت اوکراین، سامانه های ضد پهپادی بیشتر و تجهیزات پشتیبانی، مقادیر هنگفتی مهمات توپخانه، مهمات تسلیحات هوا به زمین و تجهیزات پشتیبانی و نگهداری خواهد بود.

 

 

 

دیگر خبرها

  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • حمله نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • روسیه: اوکراین حدود هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند
  • آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم