Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، با توجه به در پیش بودن روز درختکاری وضعیت توزیع نهال را در شهرستان سامان بررسی کردیم که جزئیات این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید.

یزدان احمدزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: برای جلوگیری از ورود و فروش نهال‌های آلوده و بدون شناسه توسط افراد سودجو از کشاورزان خواسته می‌شود تا در هنگام احداث باغ و خرید نهال دقت و نهال مورد نظر خود را از جایگاه‌های توزیع دارای مجوز تهیه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فروش نهال بدون مجوز ممنوع است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان افزود: فروشندگان نهال نیز ملزم به دریافت مجوز فروش نهال از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان و نصب بنر با کد مشخص در جایگاه هستند.

وی ادامه داد: در صورت مشاهده هر گونه نهال آلوده و بدون شناسه در خصوص جمع‌آوری و معدوم کردن اقدام و کارشناسان باغبانی و حفظ نباتات شهرستان به صورت مستمر از جایگاه‌های فروش نهال در سطح شهرستان بازدید می‌کنند و توصیه‌های لازم را به عاملان فروش نهال می‌کنند.

ویژگی‌های نهال پایه

احمدزاده اظهار داشت: نهال استاندارد بایستی در زمان فروش دارای ریشه کافی و سالم باشد، همچنین یک نهال پیوندی باید دارای پایه و پیوندک کاملاً مشخص و عاری از هرگونه آفت، بیماری، نماتد و بذر علف‌های هرز بوده و از نظر سن باید یکساله و یا دو ساله باشد زیرا نهال‌های خیلی جوان و کمتر از یک سال و یا نهال‌های مسن و بیشتر از دو سال سن برای احداث باغ مناسب نیستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان افزود: تولیدکنندگان نهال باید قبل از عرضه یا فروش، ریشه‌های نهال‌ها را به روش درست و اصولی ضدعفونی کرده و برای ارقامی که نیاز به رقم گرده‌زا تلقیح‌کننده دارند ارقام مناسب را در اختیار باغداران قرار دهند.

نهال میوه دانه‌دار تنها از داخل استان تهیه شود

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه استان در برابر بیماری باکتریایی بسیار خسارت‌زا و خطرناک آتشک درختان دانه‌دار قرنطینه است، برای جلوگیری از ورود این بیماری به باغات شهرستان و وارد شدن خسارت‌های جبران‌ناپذیر به باغات در سال‌های آینده، توصیه می‌شود از تهیه نهال درختان دانه‌دار(به، سیب و گلابی) از سایر استان‌ها اکیداً خودداری شده و نهال‌های دانه‌دار از نهالستان‌ها و مراکز توزیع نهال معتبر در داخل استان تهیه شود.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶

منبع: فارس

کلیدواژه: احمدزاده نهال نهال میوه دار درختکاری باغات فروش نهال دانه دار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۵۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد

جانشین فرمانده انتظامی استان از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در کلان شهر مشهد و جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش خبر داد. - اخبار استانها -

سردار احمد نگهبان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد در تشریح جزئیات اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی گفت: در راستای رسیدگی به مطالبات و خواسته های مردمی طرح ارتقای امنیت اجتماعی با محوریت مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر و معتادان متجاهر در سطح شهر مشهد عملیاتی شد.

وی افزود: در این طرح پلیس مبارزه با مواد مخدر مشهد با همکاری کلانتری های سطح شهرستان 32 خرده فروش را  شناسایی و دستگیر کردند.

سردار نگهبان تصریح کرد: در اجرای این طرح بیش از 5 کیلوگرم انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی آماده فروش کشف، 11 باب واحد کسب پلمب و 8 دستگاه موتورسیکلت و 6 دستگاه خودرو سواری که برای توزیع مواد مخدر استفاده می شد توقیف و روانه پارکینگ شد.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی عنوان کرد: در همین راستا 254 نفر معتاد متجاهر و کارتن خواب نیز در پاتوق های مواد مخدر سطح شهر مشهد جمع آوری و به مراکز بازپروری منتقل شدند و زیر نظر کارشناسان برای بهبودی قرار گرفتند.

این مقام انتظامی در ادامه با اشاره به استمرار طرح های پاکسازی از شهروندان خواست در صورت اطلاع از فعالیت قاچاقچیان و خرده فروشان مواد افیونی موضوع را سریع از طریق تلفن 110 به پلیس گزارش دهند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • شیرآلات اهرمی استاندارد باید چه ویژگی‌های داشته باشند؟
  • سازمان ملی استاندارد صدرنشین جدول تبدیل دستگاهی
  • امکان ارسال پیوست بدون اینترنت در واتس‌اپ
  • فروش ویژه 3 نهال گردو اصلاح شده چندلر، فرنور و ژنوتیپ برتر با باردهی 11 تن
  • ویژگی مخفی در آیفون شما؛ از این ویدیوها خبر دارید؟
  • جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد
  • برداشت کلزا در بهبهان
  • ۲۹ خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر در گلبهار دستگیر شد
  • بروزرسانی بزرگ واتس‌آپ در راه است
  • ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد